Hoog stationair toerental 940 2.3 uit 1997 op gas en benzine
Geplaatst: 15.01.2011 - 18:48
Ik heb een goed onderhouden volvo 940 uit 1997 sinds een jaar. Gekocht van 1e eigenaar op 224.000km, nu ca 250.000 km.
ca. driekwart jaar geleden Landi G3 LPG installatie laten inbouwen. Sindsdien nog niet heel probleemloos gereden (afslaan, stotteren, inhouden, hoog toerental). Na opnieuw afstellen, vervangen bougiekabels, gasklephuis schoonmaken en kleppen stellen rijd de auto veel beter. Een probleem blijft: na de koude start, bij het eerste stoplicht loopt stationair toerental op 2.500 toeren, ook tussen het schakelen. Hij doet zowel op gas als benzine. In de derde versnelling rijd ik 50 zonder gas te geven. Da's irritant en gevaarlijk. Gekke is dat na een rit op de snelweg of bij een tweede ritje (dus met een warmere motor) er niks aan de hand is. De thuisreis verloopt doorgaans dus wel comfortabel. Omdat de LPG man niet echt met een oplossing kwam ben ik naar de volvo dealer gegaan. Die heeft wat contacten van de 'integrator' versteld. Ook suggereerde hij dat mogelijk de kabel van de cruise control blijft hangen. Dat laatste kan gecheckt worden door de cruise tijdelijk los te koppelen en te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Ik heb nog garantie op de LPG installatie. Heeft iemand goede tips?
Marco
ca. driekwart jaar geleden Landi G3 LPG installatie laten inbouwen. Sindsdien nog niet heel probleemloos gereden (afslaan, stotteren, inhouden, hoog toerental). Na opnieuw afstellen, vervangen bougiekabels, gasklephuis schoonmaken en kleppen stellen rijd de auto veel beter. Een probleem blijft: na de koude start, bij het eerste stoplicht loopt stationair toerental op 2.500 toeren, ook tussen het schakelen. Hij doet zowel op gas als benzine. In de derde versnelling rijd ik 50 zonder gas te geven. Da's irritant en gevaarlijk. Gekke is dat na een rit op de snelweg of bij een tweede ritje (dus met een warmere motor) er niks aan de hand is. De thuisreis verloopt doorgaans dus wel comfortabel. Omdat de LPG man niet echt met een oplossing kwam ben ik naar de volvo dealer gegaan. Die heeft wat contacten van de 'integrator' versteld. Ook suggereerde hij dat mogelijk de kabel van de cruise control blijft hangen. Dat laatste kan gecheckt worden door de cruise tijdelijk los te koppelen en te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Ik heb nog garantie op de LPG installatie. Heeft iemand goede tips?
Marco