Pagina 1 van 1

Hoog stationair toerental 940 2.3 uit 1997 op gas en benzine

Geplaatst: 15.01.2011 - 18:48
door gbrkrsnm
Ik heb een goed onderhouden volvo 940 uit 1997 sinds een jaar. Gekocht van 1e eigenaar op 224.000km, nu ca 250.000 km.
ca. driekwart jaar geleden Landi G3 LPG installatie laten inbouwen. Sindsdien nog niet heel probleemloos gereden (afslaan, stotteren, inhouden, hoog toerental). Na opnieuw afstellen, vervangen bougiekabels, gasklephuis schoonmaken en kleppen stellen rijd de auto veel beter. Een probleem blijft: na de koude start, bij het eerste stoplicht loopt stationair toerental op 2.500 toeren, ook tussen het schakelen. Hij doet zowel op gas als benzine. In de derde versnelling rijd ik 50 zonder gas te geven. Da's irritant en gevaarlijk. Gekke is dat na een rit op de snelweg of bij een tweede ritje (dus met een warmere motor) er niks aan de hand is. De thuisreis verloopt doorgaans dus wel comfortabel. Omdat de LPG man niet echt met een oplossing kwam ben ik naar de volvo dealer gegaan. Die heeft wat contacten van de 'integrator' versteld. Ook suggereerde hij dat mogelijk de kabel van de cruise control blijft hangen. Dat laatste kan gecheckt worden door de cruise tijdelijk los te koppelen en te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Ik heb nog garantie op de LPG installatie. Heeft iemand goede tips?
Marco

Geplaatst: 17.01.2011 - 09:16
door RVL
Ik verdenk de LMM. Het verhaal van een hangende kabel van de CC lijkt me echt onzin.

Geplaatst: 17.01.2011 - 12:23
door Ramon&Ramon
Temperatuurzender in het blok stuk,er zitten er twee in,eentje voor de regeleenheid en eentje voor de tempmeter..
degeen van de regeleenheid regelt het toerental doormiddel van de stappenmotor..

Geplaatst: 17.01.2011 - 12:53
door gbrkrsnm
Dank voor jullie reacties. Ries je bedoelt de luchtmassameter?

Geplaatst: 18.01.2011 - 10:27
door RVL
Ja de Lucht Massa Meter, of zoals Ramon zegt de temperatuurzender voor de regeleenheid die het toerental via de stappenmotor regelt kan ook de dader zijn.
Succes!

Geplaatst: 18.01.2011 - 11:58
door gbrkrsnm
O.k. dank! Ik ga terug naar de garage en laat het weten.

Geplaatst: 30.03.2011 - 19:40
door gbrkrsnm
Ik heb de LMM vervangen en de temperatuurzender is doorgemeten. Maar probleem blijft hetzelfde.

Geplaatst: 31.03.2011 - 18:53
door piet22
Hier is veel over geschreven op www.volvo700vereniging.nl.
Oorzaken kunnen o.m. zijn een vuile CIS-klep of een vuile BDP-sensor.