Pagina 1 van 1
volvo 440 daling toerental naar 500 toeren bij ontkoppelen
Geplaatst: 10.02.2006 - 22:53
door dirkvis1968
hallo
ik het de laatste tijd hetvolgende voor met mijn volvo 440
Bij het ontkoppelen daalt het toerental even tot ong 50O toeren om dan terug naar 800-900 toeren te gaan (normaal toerental)
Heb ik grote Problemen?? tot nu to slaat hij niet af maar toch beetje angstaanjagend
iemand raar :shock:
Geplaatst: 10.02.2006 - 23:07
door EV
Type 440, bouwjaar, motor ?
EV
Geplaatst: 10.02.2006 - 23:28
door selhartmans
ik heb zelf een 460 1.8 uit 1993 met 198.000 op de klok en de mijne doet precies hetzelfde, maar kan absoluut geen kwaad. sterker nog ik heb deze 460 overgenomen van mijn oom die eerste eigennaar was en zelfs daar deed ie dat van begin af aan. zolang ie niet afslaat geen probleem zou ik zeggen. enige hinderlijke is dat je dashbord ff een seconde mee dreunt maarja. overgens doet ie dat niet altijd en als ie het doet alleen bij warme motor.
Geplaatst: 11.02.2006 - 05:59
door Remy_W
Ik heb een soortgelijk probleem, maar ben er al aangewend...
Alleen bij mij slaat soms wel de motor uit, en heb 't idee dat ie bij mij zelfs nog onder de 500 toeren komt.
Ik wil 't ooit nog laten nakijken, maar nu schakel ik gewoon bijv enorm vlug, of op tijd de koppeling in.. blijft ie iig aan.
Geplaatst: 11.02.2006 - 10:37
door Michel740Turbo
Dat probleem heb ik ook gehad, oorzaak kapotte stappemotor een nieuwe gekocht en hij was weer als nieuw.
Koste voor een nieuwe een kleine 125 euro :?
Geplaatst: 12.02.2006 - 14:13
door dirkvis1968
hallo
het is een volvo 440 van 2/1996 b18U 1783 cc
het doet zich sporadisch voor maar hoop grotere problemen te vermijden
danku
Geplaatst: 12.02.2006 - 14:34
door EV
het kan naar mijn inzien aan twee dingen liggen, de stappenmotor die al eerder genoemd werd, maar ook moet je de vacuumslangetjes achter op je monopointhuis (het is toch een monopoint injectie?) even goed controleren in een van die slangetjes zit een kaliber, deze is voor de zuurstofsensor en als deze verstopt zit kun je rare dingen krijgen zoals afslaan/stotteren raar stationair toerental, kijk of de slangetjes nog heel zijn en niet gescheurd en controleer dus het kaliber (stalen buisje in de slang met een klein gaatje erdoorheen).
Bij twijfel dat dingetje even schoonmaken met remmenreiniger oid en de slangetjes goed lekvrij monteren!
Succes
EV
Geplaatst: 13.02.2006 - 22:32
door dirkvis1968
hallo
ik ga dat dit weekend een s nakijken. Als ik die stappenmotor kan vinden. waar steeks die juist bij een volvo 440 B18U single point injection????????
:evil:
Geplaatst: 13.02.2006 - 23:13
door EV
dirkvis1968 schreef:hallo
ik ga dat dit weekend een s nakijken. Als ik die stappenmotor kan vinden. waar steeks die juist bij een volvo 440 B18U single point injection????????
:evil:
In het monopointhuis! oftewel moeilijk te reinigen/demonteren voor een amateur! maare controleer aub ook de slangetjes, grote kans dat het daar aan ligt!!!
EV
Geplaatst: 04.03.2006 - 07:50
door amdforce
blijkt niet altijd de stappen motor te zijn bij mij steekt er een nieuwe in maar zit ergens met druk verlies op een van de leidingen of een klep die niet 100 % zijun werk doet 480 turbo 94
Geplaatst: 04.03.2006 - 09:33
door hpgt
Het is misschien een lapmiddel, maar je kan je gashendel ook iets stellen met een imbus sleutel. Je ziet een soort palletje uitsteken die je gasklep tegenhoud bij gasloslaten. Die kan je met een imbus iets verder draaien, blijft ie iets verder open staan. Het kan erg goed vastzitten, eerst ff schoonkrabben met een klein schroevendraaiertje
Geplaatst: 24.06.2006 - 17:02
door Maurice Pierik
hmmm.nog een met een B18U stationairtoerental probleem.....
misschien een idee om een apart 400 B18U-stappenmotor forum te beginnen?
Geplaatst: 28.06.2006 - 20:49
door mories
Ik heb ook zoiets gehad met mijn 480 (1.7). Heb toen injector reiniger in de tank gedaan en een tijdje rondgereden. Was toen verholpen.
Kan ook zijn dat er, zoals EV opperde een lek zijn, zodat er valse lucht aangezogen kan worden. Kijk eens of de slangen van en naar de stappenmotor niet poreus zijn.
succes
Geplaatst: 28.06.2006 - 23:01
door Caerbannog
Heey AMDforce hier ook al!
Je moet niet vergeten je voor te stellen he;) Jouw 480 is ook zeker de moeite waard om even te showen!

terugval stationair
Geplaatst: 08.07.2006 - 16:26
door herman49
heb zelf ook het probleem gehad
ik weet niet of het daaraan kan liggen, maar ik weet wel dat na het reinigen van de carterventilatie het probleem niet meer voorkwam!