Pagina 1 van 2

ervaringen met D3 in de bergen

Geplaatst: 17.01.2011 - 18:47
door zagato
iemand al ervaringen gehad, goede en of slechte, met het rijden in de bergen met een D3 motorisatie?

ben namelijk zelf geschrokken van de wel errrug zwakke motor in de lage toeren,
en dat merk je zeer snel in de bergen.

het minste dat je een beetje te snel schakelt word je direct afgestraft.

of is dat toevallig alleen bij mij?

Geplaatst: 19.01.2011 - 08:46
door leus
Heb m'n V60 (D3 Summum, handgeschakeld, Saville Gray, 18" Sleipner, BP Pro) net een week en ben het met je eens. Toch heeft de motor ruim voldoende vermogen. Ook zou die z'n maximale koppel al vanaf 1400 toeren moeten hebben.

Ik neem 'm binnenkort een week mee naar Oostenrijk. Ben ook benieuwd hoe het in de bergen rijdt. Ik laat het weten.

Geplaatst: 19.01.2011 - 12:54
door jds
De nieuwe D3's zouden volgens recente artikels geen zwakte meer hebben onderin, zoals velen hier met mij tijdens een testrit hebben ondervonden.
Dus moet je maar eens een softwareupdate gaan vragen bij de dealer.
Anders zul je extern een softwareoptimalisatie moeten gaan zoeken.

Geplaatst: 19.01.2011 - 15:44
door Rylix
Ik heb nu 4000km op de teller staan en heb precies een totaal andere motor als in het begin. Heb een paar dagen de motor zwaar belast, 2 dagen wat brandgeur in de wagen en nu voelt hij veel beter aan.

Mr inderdaad onderaan in de toeren zit er niet zoveel kracht, ik moet meer terugschakelen naar 2de bij stadsverkeer dan met een 1.9tdi 105pk van volkswagen.

Geplaatst: 19.01.2011 - 16:48
door Fulaks
Tunen die handel ! (Oh nee, dat mag niet bij ons :D )

Geplaatst: 19.01.2011 - 18:42
door Autogek
Mijn ervaring is juist omgekeerd.
Ik vind dat de D3 veel kracht heeft bij lage toeren.
Het verschil is wel dat ik een geartronic heb en geen handbak.

Geplaatst: 19.01.2011 - 20:17
door jds
Fulaks schreef:Tunen die handel ! (Oh nee, dat mag niet bij ons :D )
Wordt jouw/vaders V60 getuned?

Geplaatst: 20.01.2011 - 08:09
door Fulaks
jds schreef:Wordt jouw/vaders V60 getuned?
Eerst even aanzien of het zin heeft. Heb er in mijn V70 alleen nog maar plezier aan gehad, dus ik ben niet a priori tegen.

Geplaatst: 20.01.2011 - 09:36
door Rylix
Kwam zonet deze tuning tegen:
http://www.ziptuning.be/chiptuning/Volv ... 63-pk.html

Wel een stevig verschil met die van Rica, 205pk en 520nm koppel. WTF :)

Geplaatst: 20.01.2011 - 09:39
door Fulaks
Misschien nog even wachten op wat BSR uit de hoed tovert...

Geplaatst: 20.01.2011 - 10:31
door Pritchard
Ik heb een V70 D3 en merk ook dat als je niet terugschakelt, zoals bijvoorbeeld bij nemen van een bocht, je inderdaad wat power mist... Nu ja, ik heb nog maar 1500km gereden, misschien moet hij nog wat ingereden worden.

Wel vreemd dat ziptuning tot 205 pk gaat, terwijl rica maar tot 177 pk gaat... Ergens foutje??

Geplaatst: 20.01.2011 - 10:51
door zagato
als ik die getallen zo zie, zou ik eerder een rica, BSR, of polestar vertrouwen dan een ziptuning of dergelijke in mijn auto.

denken jullie dat polestar nog met een upgrade zou komen voor de D3?

dat lijkt me een stuk interressanter icm garantie en zo.

Geplaatst: 20.01.2011 - 11:19
door Pritchard
@Zagato: kun je in belgië ergens de volvo laten tunen door polestar dan?

Geplaatst: 20.01.2011 - 13:56
door Autogek
Pritchard schreef:@Zagato: kun je in belgië ergens de volvo laten tunen door polestar dan?
D3 is helemaal nog niet door polestar te tunen. ( helaas )

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:04
door zagato
Autogek schreef:
Pritchard schreef:@Zagato: kun je in belgië ergens de volvo laten tunen door polestar dan?
D3 is helemaal nog niet door polestar te tunen. ( helaas )
Dat bedoel ik nu net.
Als je van polestar een chipje hebt zou ik erover denken,

Geplaatst: 22.01.2011 - 08:28
door rsnhakan
Iemand enig idee hoe de D2 in de S60 zal gaan presteren? Met name in de bergen. 5 personen, dakkoffer en bagage zitten dan vol.

Geplaatst: 22.01.2011 - 09:06
door Autogek
rsnhakan schreef:Iemand enig idee hoe de D2 in de S60 zal gaan presteren? Met name in de bergen. 5 personen, dakkoffer en bagage zitten dan vol.
Als je niets hoeft te trekken zal dat prima gaan. Wel qua snelheid een beetje inleveren maar acceptabel. Het is natuurlijk wel een diesel!

Geplaatst: 22.01.2011 - 09:38
door 945i
Ik denk dat de Peugeots je om de oren vliegen Hakan! :D

Geplaatst: 22.01.2011 - 10:03
door rsnhakan
945i schreef:Ik denk dat de Peugeots je om de oren vliegen Hakan! :D
Ag als we maar in een Volvo rijden ;)

Geplaatst: 22.01.2011 - 11:44
door Figaro
D2 is natuurlijk geen D3, dus extra gewicht zorgt voor een extra vertraging in de hernemingen... en zeker op een helling vraagt het meer vermogen van de motor.