Turbo probleem

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

tijdens het rijden valt me op dat wanneer ik mijn gaspedaal volledig intrap er een ratelend geluid uit de turbo komt.
bij snelheden tussen de 120 en 160 km/h merk ik dat de auto iets schommelt en de turbo een krakend geluid maakt.

iemand hiermee eerdere ervaringen mee gehad ?

denk zelf dat het een combinatie is van vermogen en speling is de Turbo AS! ivm de km's weet ik ook niet of er al eerder een nieuwe of gereviseerde turbo in is gekomen (244.000)




(S80 2,5 D 5 Cyl 175 pk 363NM )
Afbeelding
Gebruikersavatar
wepster850
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
Locatie: limboland

ik denk dat je ff terug mag naar die www.tuning-factory.nl van je in eygelshoven
want normaal is dat niet dat hij zo'n rare geluiden maakt
of hij krijgt niet genoeg olie en smeert dus niet goed :?: :?: :?:

greets wepster
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
nu bij meer vermogen zou het wel merkbaar zijn ivm de vele km's en langzame slijtage !


en de tuningfactory heeft er ongeveer hetzelfde vermogen uitgehaald dan iedere ander tuningbedrijf, dus of het daar aan ligt ??????
Afbeelding
Gebruikersavatar
wepster850
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
Locatie: limboland

dus je weet niet of er ooit een andere op is gekomen, dan denk ik zelf dat het dus niet het geval is en dan vind ik (als die kilometerstand van 244dkm wat jij zegt klopt )dat je niets te klagen mag hebben met een turbo die nu pas zijn mankementen begint te vertonen. maar ik hoop wel voor je dat het niet het begin van het einde is want het is altijd een pijnlijk gevoel in je beurs om dat soort dingen te moeten vervangen.
maar als het echt zo is datie vervangen of gerevizeerd moet worden weet ik nog wel een adres voor je.
het is niet hier in limboland maar daar krijg je wel garantie en ik weet uit ervaring van een bekende dat die mannen geweldig werk leveren.

sterkte toegewenst door wepster

PS:jij kwam toch ook naar eindhoven of niet.
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

ja wij gaan ook naar eindhoven morgen !!

en ik heb nog 3mnd garantie op de auto, alleen ze kunnen het nooit 100 % zeggen of dat wel de oorzaak ervan is, dus zodoende ff informeren op het forum !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Forza Volvo
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
Locatie: Hof van Twente

Er is een aparte topic speciaal voor Turbo,s 8) Maar dat wist je zekers nog niet :wink:

Hans
V 70 T5 Mobilytiline
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

Ludo schreef:
kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gezegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
en dat roken doet hij nou juist niet !!
ik zal maar ff afwachten ik heb er nog garantie op een 2 maanden dus rijdt maar even ermee totdat het erger wordt het het beter te vinden is.!
Afbeelding
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dus geen rook.
ben je dan wel zeker dat het de turbo is die je hoort?.
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

volgens diversen en wat ik kan vermoeden is dat het wel, in eerste instantie gedacht aan koppeling of drukgroep maar dit is los geweest en was niks mis mee !!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

opgelost !! het was uiteindelijk toch de drukgroep die de 70 NM extra niet meer aan kon !!
Afbeelding
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

mooi, nu maar blazen met die snelle roetmop. :wink:
Guestuser

Ludo schreef:
kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
ALs je speling op je as hebt hoeft er niet rook uit de uitlaat komen. Het KAN wel maar dan is ie wel heel ver heen. Ik had er 1 die had genoeg speling en was geen pluimpje te zien. Let wel als je de IC slang eraf haalt of de filter slang en je voelt even aan het asje dan kun je zelf controleren hoe erg het is. Je mag hem maar minimaal maar dan ook minimaal kunnen bewegen het liefst helemaal niet tenminste niet voelbaar :wink:
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

de oorzaak is gevonden en lag niet bij de koppeling en ook niet bij de turbo.

na lang zoeken is de oorzaak het vliegwiel dat speling heeft gekregen door het vermogenstoename!!

dure reparatie maar ja voor je lieve auto heb je toch vel over :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

toch wel ja? HOe heeft ie speling kunnen krijgen dan zaten de bouten niet goed vast?
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

de bouten zaten natuurlijk vast, maar door zijn km stand en slijtage is het nu 10x mer merkbaar dan normaal door zijn vermogens toename.

heeft natuurlijk al zo'n 245.000 gelopen !!
Afbeelding
grazzhoppa480
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 12.09.2008 - 16:24
Locatie: mol

OPHET ASJE VAN DE TURBO WAAZ DE SCHOEPEN AAN ZITTEN ZAL ALTIJD SPELING ZITTE DE OLIEDRUK NEEMT DIT NAMELIJK WEG
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hallo Grazzhoppa480,

Zou je misschien je capslock uit willen zetten, en je verhaal kunnen na lezen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”