tijdens het rijden valt me op dat wanneer ik mijn gaspedaal volledig intrap er een ratelend geluid uit de turbo komt.
bij snelheden tussen de 120 en 160 km/h merk ik dat de auto iets schommelt en de turbo een krakend geluid maakt.
iemand hiermee eerdere ervaringen mee gehad ?
denk zelf dat het een combinatie is van vermogen en speling is de Turbo AS! ivm de km's weet ik ook niet of er al eerder een nieuwe of gereviseerde turbo in is gekomen (244.000)
(S80 2,5 D 5 Cyl 175 pk 363NM )
Turbo probleem
- wepster850
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
- Locatie: limboland
ik denk dat je ff terug mag naar die www.tuning-factory.nl van je in eygelshoven
want normaal is dat niet dat hij zo'n rare geluiden maakt
of hij krijgt niet genoeg olie en smeert dus niet goed :?: :?: :?:
greets wepster
want normaal is dat niet dat hij zo'n rare geluiden maakt
of hij krijgt niet genoeg olie en smeert dus niet goed :?: :?: :?:
greets wepster
- kremers
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
- Locatie: kerkrade
nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
nu bij meer vermogen zou het wel merkbaar zijn ivm de vele km's en langzame slijtage !
en de tuningfactory heeft er ongeveer hetzelfde vermogen uitgehaald dan iedere ander tuningbedrijf, dus of het daar aan ligt ??????
nu bij meer vermogen zou het wel merkbaar zijn ivm de vele km's en langzame slijtage !
en de tuningfactory heeft er ongeveer hetzelfde vermogen uitgehaald dan iedere ander tuningbedrijf, dus of het daar aan ligt ??????
- wepster850
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
- Locatie: limboland
dus je weet niet of er ooit een andere op is gekomen, dan denk ik zelf dat het dus niet het geval is en dan vind ik (als die kilometerstand van 244dkm wat jij zegt klopt )dat je niets te klagen mag hebben met een turbo die nu pas zijn mankementen begint te vertonen. maar ik hoop wel voor je dat het niet het begin van het einde is want het is altijd een pijnlijk gevoel in je beurs om dat soort dingen te moeten vervangen.
maar als het echt zo is datie vervangen of gerevizeerd moet worden weet ik nog wel een adres voor je.
het is niet hier in limboland maar daar krijg je wel garantie en ik weet uit ervaring van een bekende dat die mannen geweldig werk leveren.
sterkte toegewenst door wepster
PS:jij kwam toch ook naar eindhoven of niet.
maar als het echt zo is datie vervangen of gerevizeerd moet worden weet ik nog wel een adres voor je.
het is niet hier in limboland maar daar krijg je wel garantie en ik weet uit ervaring van een bekende dat die mannen geweldig werk leveren.
sterkte toegewenst door wepster
PS:jij kwam toch ook naar eindhoven of niet.
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
Er is een aparte topic speciaal voor Turbo,s Maar dat wist je zekers nog niet
Hans
Hans
V 70 T5 Mobilytiline
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
- kremers
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
- Locatie: kerkrade
en dat roken doet hij nou juist niet !!Ludo schreef:de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gezegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
ik zal maar ff afwachten ik heb er nog garantie op een 2 maanden dus rijdt maar even ermee totdat het erger wordt het het beter te vinden is.!
ALs je speling op je as hebt hoeft er niet rook uit de uitlaat komen. Het KAN wel maar dan is ie wel heel ver heen. Ik had er 1 die had genoeg speling en was geen pluimpje te zien. Let wel als je de IC slang eraf haalt of de filter slang en je voelt even aan het asje dan kun je zelf controleren hoe erg het is. Je mag hem maar minimaal maar dan ook minimaal kunnen bewegen het liefst helemaal niet tenminste niet voelbaarLudo schreef:de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
- kremers
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
- Locatie: kerkrade
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
toch wel ja? HOe heeft ie speling kunnen krijgen dan zaten de bouten niet goed vast?
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 12.09.2008 - 16:24
- Locatie: mol
OPHET ASJE VAN DE TURBO WAAZ DE SCHOEPEN AAN ZITTEN ZAL ALTIJD SPELING ZITTE DE OLIEDRUK NEEMT DIT NAMELIJK WEG
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hallo Grazzhoppa480,
Zou je misschien je capslock uit willen zetten, en je verhaal kunnen na lezen?
Zou je misschien je capslock uit willen zetten, en je verhaal kunnen na lezen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus