Pagina 1 van 1

Turbo probleem

Geplaatst: 11.02.2006 - 19:24
door kremers
tijdens het rijden valt me op dat wanneer ik mijn gaspedaal volledig intrap er een ratelend geluid uit de turbo komt.
bij snelheden tussen de 120 en 160 km/h merk ik dat de auto iets schommelt en de turbo een krakend geluid maakt.

iemand hiermee eerdere ervaringen mee gehad ?

denk zelf dat het een combinatie is van vermogen en speling is de Turbo AS! ivm de km's weet ik ook niet of er al eerder een nieuwe of gereviseerde turbo in is gekomen (244.000)




(S80 2,5 D 5 Cyl 175 pk 363NM )

turbo probleem

Geplaatst: 11.02.2006 - 19:37
door wepster850
ik denk dat je ff terug mag naar die www.tuning-factory.nl van je in eygelshoven
want normaal is dat niet dat hij zo'n rare geluiden maakt
of hij krijgt niet genoeg olie en smeert dus niet goed :?: :?: :?:

greets wepster

Geplaatst: 11.02.2006 - 19:45
door kremers
nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
nu bij meer vermogen zou het wel merkbaar zijn ivm de vele km's en langzame slijtage !


en de tuningfactory heeft er ongeveer hetzelfde vermogen uitgehaald dan iedere ander tuningbedrijf, dus of het daar aan ligt ??????

Geplaatst: 11.02.2006 - 19:52
door wepster850
dus je weet niet of er ooit een andere op is gekomen, dan denk ik zelf dat het dus niet het geval is en dan vind ik (als die kilometerstand van 244dkm wat jij zegt klopt )dat je niets te klagen mag hebben met een turbo die nu pas zijn mankementen begint te vertonen. maar ik hoop wel voor je dat het niet het begin van het einde is want het is altijd een pijnlijk gevoel in je beurs om dat soort dingen te moeten vervangen.
maar als het echt zo is datie vervangen of gerevizeerd moet worden weet ik nog wel een adres voor je.
het is niet hier in limboland maar daar krijg je wel garantie en ik weet uit ervaring van een bekende dat die mannen geweldig werk leveren.

sterkte toegewenst door wepster

PS:jij kwam toch ook naar eindhoven of niet.

Geplaatst: 11.02.2006 - 19:58
door kremers
ja wij gaan ook naar eindhoven morgen !!

en ik heb nog 3mnd garantie op de auto, alleen ze kunnen het nooit 100 % zeggen of dat wel de oorzaak ervan is, dus zodoende ff informeren op het forum !

Geplaatst: 11.02.2006 - 21:11
door Forza Volvo
Er is een aparte topic speciaal voor Turbo,s 8) Maar dat wist je zekers nog niet :wink:

Hans

Geplaatst: 11.02.2006 - 22:53
door Ludo
kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.

Geplaatst: 11.02.2006 - 23:02
door kremers
Ludo schreef:
kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gezegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
en dat roken doet hij nou juist niet !!
ik zal maar ff afwachten ik heb er nog garantie op een 2 maanden dus rijdt maar even ermee totdat het erger wordt het het beter te vinden is.!

Geplaatst: 11.02.2006 - 23:06
door Ludo
dus geen rook.
ben je dan wel zeker dat het de turbo is die je hoort?.

Geplaatst: 11.02.2006 - 23:22
door kremers
volgens diversen en wat ik kan vermoeden is dat het wel, in eerste instantie gedacht aan koppeling of drukgroep maar dit is los geweest en was niks mis mee !!!

Geplaatst: 20.02.2006 - 19:39
door kremers
opgelost !! het was uiteindelijk toch de drukgroep die de 70 NM extra niet meer aan kon !!

Geplaatst: 20.02.2006 - 21:44
door Ludo
mooi, nu maar blazen met die snelle roetmop. :wink:

Geplaatst: 25.02.2006 - 23:10
door Guestuser
Ludo schreef:
kremers schreef:nou volgens diversen wordt er gegd dat er op het schoepenwiel een speling in de lagers zit die bij normaal vermogen niet te merken is.
de speling kan idd vergroten op het asje die de 2 schoepjes met elkaar verbind.
maar dan moet je ook blauwe rook uit je uitlaat zien komen omdat er olie langs de in/uitlaatkant komt.
ALs je speling op je as hebt hoeft er niet rook uit de uitlaat komen. Het KAN wel maar dan is ie wel heel ver heen. Ik had er 1 die had genoeg speling en was geen pluimpje te zien. Let wel als je de IC slang eraf haalt of de filter slang en je voelt even aan het asje dan kun je zelf controleren hoe erg het is. Je mag hem maar minimaal maar dan ook minimaal kunnen bewegen het liefst helemaal niet tenminste niet voelbaar :wink:

Geplaatst: 26.02.2006 - 10:46
door kremers
de oorzaak is gevonden en lag niet bij de koppeling en ook niet bij de turbo.

na lang zoeken is de oorzaak het vliegwiel dat speling heeft gekregen door het vermogenstoename!!

dure reparatie maar ja voor je lieve auto heb je toch vel over :P

Geplaatst: 26.02.2006 - 11:57
door Jeroentje
toch wel ja? HOe heeft ie speling kunnen krijgen dan zaten de bouten niet goed vast?

Geplaatst: 26.02.2006 - 19:02
door kremers
de bouten zaten natuurlijk vast, maar door zijn km stand en slijtage is het nu 10x mer merkbaar dan normaal door zijn vermogens toename.

heeft natuurlijk al zo'n 245.000 gelopen !!

Geplaatst: 04.12.2008 - 17:31
door grazzhoppa480
OPHET ASJE VAN DE TURBO WAAZ DE SCHOEPEN AAN ZITTEN ZAL ALTIJD SPELING ZITTE DE OLIEDRUK NEEMT DIT NAMELIJK WEG

Geplaatst: 04.12.2008 - 18:45
door Paul
Hallo Grazzhoppa480,

Zou je misschien je capslock uit willen zetten, en je verhaal kunnen na lezen?