Pagina 1 van 3

V70 T6 RWD R-Design Heico Sportiv versus Opel Insignia OPC

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:30
door Volvoman
http://www.autobild.de/artikel/getunte- ... 37767.html

Ik heb nog niet durven lezen wie deze test wint, volgens AutoBild, maar ik vind de V70 alvast erg mooi!

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:33
door Msuidgeest
De bijna enige reden om voor een V70 te kiezen is het soepele verloop van het motorkoppel. Hoewel ik helemaal niets heb met Opel, is deze dusdanig goedkoper dat je "er niet omheen kunt".

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:37
door Ben
Het is daar met de commentaren al net zo idioot als bij AutoWeek. Geen nieveau.

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:39
door Thijs
Ik vindt zeker het typische plastik opel interieur en de kleine kofferruimte van de insignia een fikse afknapper! Van buiten vindt ik ook de opel wel mooi.

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:44
door emanje
Autobild, Autoweek, het is allemaal van een zeer bedenkelijk niveau. Ik lees liever andere bladen, waar minder vouten in staan en betere verslagen worden geschreven.

Geplaatst: 20.01.2011 - 20:06
door V480-S60
Commentaren vind ik nogal meevallen. Maar het is gewoon Appels met Peren vergelijken.
En dan die onmogelijke prijs voor de Heico uitvoering nemen. Sorry maar ja dat is nu eenmaal AB. Wie koopt nu zo'n Heico uitvoering.

Geplaatst: 20.01.2011 - 20:07
door bart simpson
die T6 is een AWD geen RWD

Geplaatst: 20.01.2011 - 20:16
door 945i
Fazit;
Sowohl längsdynamisch als auch im Alltag liegen die beiden Allradkombis auf demselben hohen Niveau. Der Rest endet für den Volvo in einem mittelschweren Debakel. Vor allem sein durch und durch schwammiges Kurvenverhalten ist eine blanke Enttäuschung. Leichte Beute also für den knackigen, dazu preiswerten OPC.

In dit specifieke geval scheelt het een C30, ik wist het wel.

Geplaatst: 20.01.2011 - 22:51
door Autogek
Helaas voor volvo is dat ook mijn ervaring. Wegligging van de Insignia is veel strakker. Daarnaast is de ruimte voor de achterpassagiers ook meer.
Kofferruimte is minder vanwege de aflopende daklijn.
Daar komt bij dat als je in een insignia 200 220 of meer rijd je dit veel minder merkt dan in een volvo. Als ik met de volvo 160 reed moest het van mijn vrouw al snel langzamer maar met de insignia had ze 190 nog niet in de gaten en dat heeft ook zeker te maken met de wegligging.

Geplaatst: 21.01.2011 - 09:57
door 945i
Grappig, elke keer dat er een Volvo getest wordt en niet als winnaar uit de bus komt, is het blad slecht en hebben ze geen "niveau". :lol:

Geplaatst: 21.01.2011 - 11:10
door Rudyvg
945i schreef:Grappig, elke keer dat er een Volvo getest wordt en niet als winnaar uit de bus komt, is het blad slecht en hebben ze geen "niveau". :lol:
Hoe zou het toch komen....?

Geplaatst: 21.01.2011 - 11:14
door 945i
Afbeelding ??

Geplaatst: 21.01.2011 - 11:24
door v70bio
Tsja Autogek, Wanneer ik met de V70 220 rijd vind ik die als een blok op de weg liggen geen enkel probleem mee. Heb wenig ervaring met Opel (op een Vectra) na maar vind de Volvo zeer zeker geen dweil op de weg. Maar heb jij die ervaring ook met een V70 of met een XC60? Had hiervoor ook een SUV en hoe hoger hoe minder wegvast. Dus dan kan ik het mij wel voorstellen.

Geplaatst: 21.01.2011 - 22:15
door Autogek
v70bio schreef:Tsja Autogek, Wanneer ik met de V70 220 rijd vind ik die als een blok op de weg liggen geen enkel probleem mee. Heb wenig ervaring met Opel (op een Vectra) na maar vind de Volvo zeer zeker geen dweil op de weg. Maar heb jij die ervaring ook met een V70 of met een XC60? Had hiervoor ook een SUV en hoe hoger hoe minder wegvast. Dus dan kan ik het mij wel voorstellen.
Ik heb meerdere volvo,s gehad. V40 / S40 / XC90 / XC70 / V70 / XC60
en dus ook een opel Insignia na de V70 en ik kan je garanderen dat deze een betere wegligging heeft dan een V70. Hard rechtuit kan met iedere auto maar ook in de bochten is een V70 minder strak dan een Insignia.

Geplaatst: 22.01.2011 - 00:34
door emanje
Als ik een opel zou hebben zou ik dat waarschijnlijk ook vinden.

Geplaatst: 22.01.2011 - 00:41
door 945i
Weleens met een Insignia gereden, emanje?

Geplaatst: 22.01.2011 - 09:03
door Autogek
emanje schreef:Als ik een opel zou hebben zou ik dat waarschijnlijk ook vinden.
Een auto is meer dan alleen de wegligging. Daarom heb ik ook weer voor Volvo gekozen.

Geplaatst: 22.01.2011 - 09:05
door Hans
Heb er laatst mee gereden. Niks mis met zo'n Insignia.
Alleen krijg ik koppijn van al dat oranje licht wat je tegemoet komt uit de klokkenwinkel.

Geplaatst: 22.01.2011 - 11:29
door Johann
Autogek schreef:
v70bio schreef:Tsja Autogek, Wanneer ik met de V70 220 rijd vind ik die als een blok op de weg liggen geen enkel probleem mee. Heb wenig ervaring met Opel (op een Vectra) na maar vind de Volvo zeer zeker geen dweil op de weg. Maar heb jij die ervaring ook met een V70 of met een XC60? Had hiervoor ook een SUV en hoe hoger hoe minder wegvast. Dus dan kan ik het mij wel voorstellen.
Ik heb meerdere volvo,s gehad. V40 / S40 / XC90 / XC70 / V70 / XC60
en dus ook een opel Insignia na de V70 en ik kan je garanderen dat deze een betere wegligging heeft dan een V70. Hard rechtuit kan met iedere auto maar ook in de bochten is een V70 minder strak dan een Insignia.
Maar blijkbaar gaat het hier om een R-Design die al een aanzienlijk strakkere wegligging zou moeten hebben ten opzichte van een normale uitvoering.

Feit blijft wel dat je bij de V70 met dik 1800 kilo onderweg bent.

Geplaatst: 22.01.2011 - 12:22
door Volvoman
Kan iemand een definitie geven van 'wegligging'?