Pagina 1 van 1

naar 1 carburateur

Geplaatst: 23.01.2011 - 13:44
door Willem W
Ik wil bij mijn 145 de beide carburateurs er af gooien en een ander spruitstuk en een enkele carburateur plaatsen. Welk type carb. kan ik dan het beste nemen.

Geplaatst: 23.01.2011 - 17:52
door biadman
heb je problemen met je su's? (ik gok su's)

het makkelijkst is een stromberg, die zijn er genoeg. maar als je ook op gas rijd zou ik ivm naald slijtage ed eens kijken voor een valstroom vervangings carb van weber. (mist budget het toelaat uiteraard)

Geplaatst: 24.01.2011 - 19:15
door Willem W
Er zitten nu twee strombergs op en ik rij op gas. Als ik een ander spruitstuk plaats kan ik dan niet 1 van deze strombergs gebruiken? en wat moet er meer aangepast worden

Geplaatst: 24.01.2011 - 20:23
door biadman
mmkay, dubbel stromberg. zijn het 175 cd 2's? ki vermoed dat je een kleinere variant hebt.

dan zal je een andere carb moeten kopen ivm capaciteit.

maar wat is het probleem met de dubbele?

wil je anders ruilen van dubbel naar enkel met mij ;)

Geplaatst: 25.01.2011 - 19:05
door Willem W
Het zijn inderdaad 2 175 CD2's en als jouw carb en spruitstuk goed zijn wil ik best ruilen

Geplaatst: 25.01.2011 - 21:43
door ferdy
175cd2's die horen toch op een 164 of zit ik er nou naast?

Geplaatst: 26.01.2011 - 20:41
door Willem W
Ik heb uit een boekje van olyslager voor een B 20 A 1969-1971
Zenith-stromberg 175CD-2SE. B20 A 1970 SU HS6. B20B 1969-1971 2 x Zenith-Stromberg 175CD-2SE. B 20 B 1969-1970 2 x SU HS6. B 20 B 1971 2 x SU HIF6. Wat ik hier uit opmaak is dat ik 1 van de 2 carbs kan gebruiken op een ander spruitstuk. Is dat zo?

Geplaatst: 26.01.2011 - 21:43
door biadman
hmmm ik heb nog nooit 2 strombergs op een b20 gezien...

maar waarom wil je nou van de dubbele af? funktioneert het niet?

Geplaatst: 27.01.2011 - 07:09
door Willem W
De beide carbs functioneren zeker wel, maar ik wil er af omdat een enkele veel makkelijker en beter af te stellen is plus het rijdt iets zuiniger

Geplaatst: 27.01.2011 - 09:12
door Iroll
Je zal denk ik wel een andere sproeier moeten monteren met meer opbrengst. Anders gaat ie veel te arm lopen.

Geplaatst: 27.01.2011 - 14:04
door biadman
hmmm dus ruilen is een optie? incl gasmengstukken ed...

Geplaatst: 27.01.2011 - 18:00
door mr.borrie
reken wel dat het nokkenas dan ook gewisseld moet worden. Zover ik weet zijn de single en dual nokkenassen verschillend.

Geplaatst: 27.01.2011 - 18:33
door v700r
Vergeef mij m'n onwetendheid maar wat heeft de nokkenas met een carb. te maken?

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:41
door B-lennium
er zijn inderdaad verschillende nokkenassen geleverd in een motor met een enkele of dubbele carburatie, ze zijn echter wel uitwisselbaar. de motor zal prima draaien met de 'verkeerde' nokkenas of carburatie.

Geplaatst: 27.01.2011 - 20:05
door Iroll
v700r schreef:Vergeef mij m'n onwetendheid maar wat heeft de nokkenas met een carb. te maken?
De nokkenas opent en sluit de kleppen om of brandstof toe te laten in de verbrandingskamer (inlaat) of om de uitlaatgassen te laten ontsnappen (uitlaat)
Een enkele ZS carb heeft een mindere opbrengst dus wordt het profiel van de n.as daarop ontworpen. Bij de enkele carb hoort eigenlijk een A n.as, ontworpen op koppel laag in de toeren, eigenlijk ideaal voor in de stad.
Wil je het maximale uit de enkele carb halen qua vermogen en verbruik dan moet je die A as monteren.
En vergeet de bediening van de carb niet, die zal aangepast moeten worden.