Pagina 1 van 2
V60 Plug-Hybride 1,9 l/100km
Geplaatst: 27.01.2011 - 10:02
door Ben
Volvo Cars introduceert op de Autosalon van Genève de V60 Plug-in Hybrid - een zo goed als productieklare auto met een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km. Deze auto kan op alleen de dieselmotor rijden, maar ook diesel-elektrisch aangedreven (hybride) en volledig elektrisch aangedreven. Een primeur voor Volvo, geen enkele andere fabrikant biedt dit aan. De Volvo V60 Plug-in Hybrid komt in 2012 op de markt en is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Volvo en de Zweedse energieleverancier Vattenfall.
Het complete bericht op
www.volvo-plaza.nl
Geplaatst: 27.01.2011 - 10:26
door Fulaks
Dat ziet er mooi uit ! Voldoende power voor de langere trips en emissie-arm door het stadsverkeer zoemen.
Re: V60 Plug-Hybride
Geplaatst: 27.01.2011 - 10:47
door 945i
Ben schreef: Een primeur voor Volvo, geen enkele andere fabrikant biedt dit aan. De Volvo V60 Plug-in Hybrid komt in 2012 op de markt
Jammer, Peugeot en Citroen komen (begin) dit jaar met een diesel hybride...
Geplaatst: 27.01.2011 - 10:47
door BillyBob
Ziet er top uit!
Wat gaat dit kosten, zal waarschijnlijk niet mis zijn...
Geplaatst: 27.01.2011 - 11:00
door Thamar
Ben ook benieuwd over de kostprijs van dit alles...
Niks nie zuinig nie
Geplaatst: 27.01.2011 - 14:35
door v40jlt4
Lijkt me helemaal niets die auto.
1.9 liter per km. Een echte tank is nog zuiniger 
Ja, hee, snel het topic aanpassen
Maar zonder gein, zuinig EN in totaal 285PK, dat wil ik wel!
Geplaatst: 27.01.2011 - 16:45
door Paul
Top ga hem bestellen

Re: V60 Plug-Hybride
Geplaatst: 27.01.2011 - 17:38
door Fulaks
945i schreef:Jammer, Peugeot en Citroen komen (begin) dit jaar met een diesel hybride...
Et alors ?
Geplaatst: 27.01.2011 - 17:42
door 945i
Klopt de stelling dus niet..
Geplaatst: 27.01.2011 - 20:04
door V480-S60
Jawel. De franse auto's zijn geen Plug-Inns
Geplaatst: 27.01.2011 - 20:37
door casper
945i schreef:Klopt de stelling dus niet..
Toch wel, bij PSA zijn het geen plug-ins en ze hebben geen CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km., alles behalve zelfs.
Voor 99 gram CO2 heeft Volvo vandaag zelfs geen hybride nodig.
Geplaatst: 27.01.2011 - 21:13
door 945i
Deze auto kan op alleen de dieselmotor rijden, maar ook diesel-elektrisch aangedreven (hybride) en volledig elektrisch aangedreven. Een primeur voor Volvo, geen enkele andere fabrikant biedt dit aan.
Volgens mij doet de French connection dit ook...
Geplaatst: 27.01.2011 - 21:16
door casper
945i schreef:Deze auto kan op alleen de dieselmotor rijden, maar ook diesel-elektrisch aangedreven (hybride) en volledig elektrisch aangedreven. Een primeur voor Volvo, geen enkele andere fabrikant biedt dit aan.
Volgens mij doet de French connection dit ook...
Maar de tekst erboven niet.
Geplaatst: 27.01.2011 - 21:19
door 945i
Wat daarboven staat is ook geen stelling, dat zijn gewoon fabrieks opgaven.
Dus...... Ja ik weet het, mierenn**ken, maar de suggestie wordt (waarschijnlijk) ten onrechte gewekt dat..enz, enz.
Geplaatst: 27.01.2011 - 21:44
door Autogek
Dat lijkt me wel wat. Wat gaat dat kosten??
Elders op het net staat dat het een D5 met 215pk is op de voorwielen
en 70 pk op de achterwielen ( AWD ? )
Geplaatst: 28.01.2011 - 11:52
door xc-men
Ziet er erg mooi uit maar heeft ook nadelen:
De wagen gaat rond de 55.000E kosten, 15.000E meer prijs.
15.000E / 1.25E (L prijs diesel ) = 12000L diesel met een auto full diesel van 1 op 12.5 kan je voor 15.000E 150.000Km rijden.
De battery heeft 7 tot 8 jaar levens duur.
Geplaatst: 28.01.2011 - 12:06
door Johann
Alsof die D5 ook maar in de buurt van de 100 gram komt.
Laat weer even zien hoe ze je met dat hele mileu verhaal voor de gek houden.
Praktijk is natuurlijk de hele dag op de diesel roken.
Geplaatst: 28.01.2011 - 12:27
door xc-men
Johann,
Goeie opmerking, deze wagen zal waarschijnlijk alle mileu korting krijgen zoals geen wegen belasting enz........
Maar je kan gewoon full D5 blijven rijden met 215PK.
geweldig toch?
Geplaatst: 28.01.2011 - 12:32
door Walter
xc-men schreef:Ziet er erg mooi uit maar heeft ook nadelen:
De wagen gaat rond de 55.000E kosten, 15.000E meer prijs.
15.000E / 1.25E (L prijs diesel ) = 12000L diesel met een auto full diesel van 1 op 12.5 kan je voor 15.000E 150.000Km rijden.
De battery heeft 7 tot 8 jaar levens duur.
ben benieuwd wat jouw bron is voor die prijsstelling
Geplaatst: 28.01.2011 - 14:00
door Autogek
xc-men schreef:Ziet er erg mooi uit maar heeft ook nadelen:
De wagen gaat rond de 55.000E kosten, 15.000E meer prijs.
15.000E / 1.25E (L prijs diesel ) = 12000L diesel met een auto full diesel van 1 op 12.5 kan je voor 15.000E 150.000Km rijden.
De battery heeft 7 tot 8 jaar levens duur.
15000, euro bovenop het bpm voordeel?
Want ik neem aan dat je met 50gr uitstoot ook in 2012 / 2013 geen
bpm hoeft te betalen.