Pagina 1 van 1

Verschil V70R en V70N

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:16
door Kick
Wat is eigenlijk het verschil tussen een R en een N versie van de V70?

Ik dacht dat de R versie een soort sportieve versie is met 225 pk maar wat is het verschil nog meer?

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:18
door V70/2.4D/2003
Iets met wolf en schaapskleren.

Je moet eens gaan rijden in een RRRRRR (dat is gewoon een N, maar dan met bestiale prestaties)

Re: Verschil V70R en V70N

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:25
door Gast
Kick schreef:Ik dacht dat de R versie een soort sportieve versie is met 225 pk maar wat is het verschil nog meer?
+ 74 pk = 299 pk + AWD + grotere remschijven + Brembo remklauwen + grotere turbo + 2 intercoolers etc. etc.

Een R-blok is verre van standaard N-blok met een ander chipje.

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:27
door flipjebetuwe23
volgens mij is een v70n het model van 2000 en verder. daar voor had je ook al een v70 . die had de bouw van een 850 vandaar volgens mij die n. het is dus het model met "schouders" en een r is de snelste versie daar van

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:31
door Gast
ja, maar er was ook al een 850 R, de "light" versie van de 850 T5R

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:57
door Kick
Haha, jullie antwoorden zijn wel heel duidelijk! Thanks ;)

Geplaatst: 27.01.2011 - 21:28
door Maus-met-Volvo
V70 n(ew) is de verbeterde versie van de 850 serie. Veel puristen houden meer van de 850, omdat deze minder gedempt en wat puurder is dan een V70 n. De V70 heb je dan ook weer als phase 2, de welbekende 2004 facelift met blanke koplampen en achterlichten.

De R is een ultra sportieve versie van de 850 en V70. De T5 is een wat geciviliceerdere versie van deze R versies. Ik meen dat dit de 2.0 turbo intercoolers zijn. De 850 T5-R was een raket, maar de 850 R was een über raket en volgens mij ook het homolegatie model van de TWR 850R waar meneer Lammers mee over het circuit knalde. Waarom racete die met een 855 (lees: estate)? Omdat de aerodynamica van de 855 gunstiger was dan die van de 854 (sedan).

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:25
door Gast
850 R was tammer dan de 850 T5R

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:29
door bart simpson
dbosker schreef:850 R was tammer dan de 850 T5R
hoeveel tammer?

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:30
door Gast
iets tammer, in elk geval geen AWD (alhoewel dit, met name bij het minder betrouwbare visco-koppeling-systeem ook wel als voordeel wordt gezien).

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:34
door bart simpson
beiden waren FWD, een R had 10pk's meer

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:37
door Silver_R
T5-R (Manual) B5234T5 2.3L 2319cc I5 20v Turbo Yes (Mitsubishi TD04-15g) Bosch Motronic 4.3
225 hp, boosts to 240 hp for 30 seconds.** 330 N·m @2000 rpm M56 5 speed manual 0–100 km/h: 6.9s, VMax: 245 km/h(153 mph)

R (Manual) B5234T4 2.3L 2319cc I5 20v Turbo Yes (Mitsubishi TD04-16t) Bosch Motronic 4.3
250 hp (184 kW) @5400 rpm 350 N·m @2400 rpm manual M59 5 speed manual with Viscous diff 0–100 km/h: 6.7s manual, VMax: 250 km/h(156 mph)


Bron: Wikipedia

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:47
door Gast
kijk, dan zat ik er toch naast, altijd gedacht dat T5R meer vermogen had en standaard AWD.
Was op S60R en V70R wel standaard.

Geplaatst: 28.01.2011 - 07:38
door Maus-met-Volvo
Inderdaad, lang leve Wikileakspedia ;) Kon ook al bijna niet dat de 850 standaard awd had, was veel te zwaar geweest voor de raceversie van TWR.

Groet,

Maurice

Geplaatst: 28.01.2011 - 13:46
door janpie
Dan had je ook nog die AWD low turbo 193 pk Koppel 270 nm bij 1750tpm
In de classic V70 My97/00