Pagina 1 van 1
Vraagje over pakkingen
Geplaatst: 27.01.2011 - 21:58
door Kootje
Omdat de inlaatspruitstukpakking van mijn 440 turbo (B18FT) lekt, moet deze vervangen worden. Een maat van me had het over twee pakkingen voor het inlaatspruitstuk en wilde mogelijk ook de kleppen controleren/stellen. Omdat de boel toch uit elkaar moet wil ik gelijk alle relevante pakkingen bestellen. Welke moet ik dan allemaal bestellen?
Ik wilde bij de dealer langs om de juiste pakkingen te halen, maar zag net op Volvoplaza een advertentie van Volvoselectparts.nl. Daar zag ik
deze set. Heb ik dan alle juiste pakkingen en is de prijs schappelijk?
Geplaatst: 27.01.2011 - 22:19
door wpee
cilinderkoppakking heb je neit nodig,
1) Enkel inlaat/uitlaat spruitsuk pakking ( 1 combi pakking is dit)
2) Kleppendekselpakking, maar die HOEFT meestal niet omdattie van rubber is. Als deze kleppendekselpakking NU lekt dan bestel deze maar mee.
Geplaatst: 27.01.2011 - 22:45
door Kootje
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik weet niet of de kleppendekselpakking nu lekt, maar is een kleine moeite om te vernieuwen lijkt me. Inlaat- en uitlaatspruitstukpakking staan apart vermeld, maar zijn beide nog geen tientje!
Geplaatst: 27.01.2011 - 23:36
door Ramon&Ramon
de inlaat bestaat uit twee delen.
de in en uitlaatspruitstukpakking is een complete pakking,kost 30 euro bij de dealer ongeveer.
Heb je ook de klepstelplaatjes?
tussen de twee delen van het inlaattraject zit ook een pakking.
Geplaatst: 05.02.2011 - 17:34
door gvanminnen
Voor de inlaat pakking met hitte schild betaalde ik toen dik 45,- euro bij de volvo dealer. Me hart sloeg een keer over toen ik die prijs hoorde.
Misschien was het zo duur door het hitteschild, maar zonder konden ze hem niet leveren. Zat er namelijk aan vast gemaakt.
Voor 20,- euro stuur ik die van mij op. Hitte schild beschermt de injectoren.
Geplaatst: 03.03.2011 - 23:03
door Kootje
Ik heb eindelijk de tijd gehad om bij de dealer te vragen welke pakking(en) ik nodig had en heb deze gelijk besteld. Er waren twee opties; een met een pakking en een met twee pakkingen. Omdat alles uit elkaar moest raadden ze me optie twee aan. Moest wel uit Zweden komen, maar heb ze deze week opgehaald. Zou zo'n €70 gaan kosten, maar bleek bij afrekenen €115,07 inclusief BTW :eeeek: Bleek uiteindelijk een pakking te zijn die ik al op sites was tegengekomen voor rond de 10 euro, maar bij Volvo €36,20 ex was en een pakking met hitteschild voor €60,50 ex. (was dus degene die gvanminnen aangaf en had dus goedkoper geweest).
Morgen worden de pakkingen gemonteerd. Voor klepstelplaatjes moet ik nog kijken, maar heb al een adresje gevonden.
Fotootje van de pakkingen (en onderdeelnummers);

Geplaatst: 09.03.2011 - 14:26
door kip88
Die pakking is ook zonder hitteschild verkrijgbaar. Onderdeelnr. 3344314, kost €11,20 ex.
Geplaatst: 09.03.2011 - 16:29
door sven-
In hoeverre heb je dat hitteschild echt nodig? Of meer een aanbeveling?
Geplaatst: 10.03.2011 - 13:17
door Iroll
Hitteschild zit daar om te voorkomen dat de hitte van de uitlaat de injectoren en de benzineleidingen teveel verhit. Dan ontstaat er vapour lock. Vapour lock betekend dat de benzine in de leiding/injector verdampt, de dampbellen zorgen ervoor dat er geen benzine meer door de injector kan stromen. Resultaat is dat de motor afslaat of stotterend gaat lopen.
Geplaatst: 10.03.2011 - 22:28
door Kootje
Toch wel handig om te hebben dan, zo'n hitteschild

Pakkingen zijn nog niet vervangen trouwens, maar hopelijk snel tijd voor.