Pagina 1 van 5
Proefrijden in een XC70 D3 AWD Geartronic!
Geplaatst: 28.01.2011 - 17:32
door roscov
Morgen eindelijk proefrijden in een XC70 D3 AWD Geartronic. De auto staat bij een dealer in Duitsland, want de D3 AWD wordt niet in Nederland geleverd. Ik importeer hem dan zelf naar Zwitserland, scheelt een hoop geld!
Ben benieuwd naar het verschil met de D5, er ligt dezelfde 2.4 D motor met wat minder PK's.
De uitvoering zijn we ook nog niet helemaal uit, wordt het een kinetic met wat opties of een momentum met een winterpaket.
Heeft iemand ervaring met tuning van de D3 2.4?
Ik laat morgen wel weten hoe het gegaan is
Gr Rogier
Geplaatst: 28.01.2011 - 17:43
door mad
Ben benieuwd....
Geplaatst: 28.01.2011 - 19:35
door 945i
In Zwitserland wordt de XC70 toch ook geleverd met D3... :roll:
Geplaatst: 28.01.2011 - 20:16
door roscov
Klopt, alleen scheelt het ruim 10.000 euro op een nieuwe wagen.
Ik heb een offerte voor een momentum D3 AWD Geartronic met winterpaket van 33.700 euro excl.btw. Ik hoef in DE geen btw te betalen, moet in Ch nog 4% invoer belasting en 8%btw betalen. Dus loont het zich om in Duitsland een nieuwe te kopen.
De dealer regelt ook al het papierwerk

Geplaatst: 28.01.2011 - 20:31
door 945i
Aha, ja, dan wil je wel even over de grens wippen. (Regensburg?)
Geplaatst: 29.01.2011 - 19:40
door roscov
Nee, iets verder... Memmingen
Vandaag proefgereden! Beviel erg goed! De zit is toch ietsje hoger, dus makkelijker uitstappen. Ik heb alleen wel het idee dat de stoelen kleiner geworden zijn?
De V70 die we nu hebben zit wel iets beter, kan ook aan nieuwigheid liggen.
Dus maandag maar bestellen

Jammer dat levertijd 3 maanden is......
Geplaatst: 29.01.2011 - 19:48
door sanco
Dus snel over de duim 4+8% over 33k is een kleine 38k voor een AWD XC70? das niet gek... Op zich is die D3 denk ik al potent genoeg om vlot mee te kunnen rijden. Winterline is wel lekker hoor, bi xenon verwarmde stoelen hmmm. Zit er overigens ook een standkachel in? zou iets zijn wat ik nu serieus zou overwegen, want bij temp onder nul duurt het echt ff voor de motor warm is. Doorhakken die knoop zou ik zeggen, enne april is het zo maar!
Geplaatst: 29.01.2011 - 19:51
door 945i
Ik bedoelde Freiburg waar ik Regensburg zei..stop.

Je kon dus proefrijden met een XC70 D3 GT.
Hoe rijdt dat in vergelijk met de 2.4T?
Geplaatst: 30.01.2011 - 11:40
door roscov
Proefgereden in een XC70 D5, iets meer power maar dezelfde motor. Dus niet helemaal hetzelfde. Mocht de D3 niet bevallen kan ik altijd nog bij RICA de software laten upgraden naar het vermogen van de D5 (Kost 495,- euro), da's een stuk minder als de volvo prijs van 2500 euro.
Ik ga hem morgen bestellen

neem nog wel de optie Driver Support erbij.
Komt alles op een totaal prijs van 35K (incl. winterbanden Sargas met Pirelli's 235/55R17). Dezelfde configuratie kost in Zwitserland zo'n 27K CHF meer (maar dan wordt hij wel geleverd met 5 jaar garantie en 3 jaar gratis service) dus het verschil is echt groot. Deze handelaar haalt zijn auto's uit Italiƫ, waar ze (Volvo Italiƫ)op export auto's veel korting geven om hun aantallen te halen.
Is zonder standkachel, we hebben een garage dus hij staat lekker binnen

en de standkachel kost ook weer 1000 euro extra.....
Hoe rijdt dat in vergelijk met de 2.4T?
Wat me opviel was dat de motor toch iets luider is met snel optrekken, kwa power merk ik dat de D5 direct er aan trekt want bij de 2.4T komt dat iets later.
Al met al een goeie keuze

nu 3 maanden wachten en de V70 in de verkoop!
Geplaatst: 30.01.2011 - 11:41
door t5power
roscov schreef:
Wat me opviel was dat de motor toch iets luider is met snel optrekken, kwa power merk ik dat de D5 direct er aan trekt want bij de 2.4T komt dat iets later.
Dat is interessant, een 2.4T heeft toch low-pressure turbo die al snel mee zouden blazen? Of heeft een D3 een nog kleinere turbo (die daardoor ook al snel meehelpt)?
Geplaatst: 30.01.2011 - 11:45
door roscov
Geen idee, de V70 is ook niet meer de jongste

volgens mij zijn er wat pktjes die meerijden op de achterbank.
Geplaatst: 31.01.2011 - 18:10
door P987GT2
Ik heb eens bij de zwitserse website gekeken, maar deze prijzen zijn VEEL hoger dan je aangeeft! Prijs vanaf 60.000CH Francs = ca 46000 euro.
Ben wel benieuwd naar jou dealer in Duitsland..
Geplaatst: 01.02.2011 - 06:18
door roscov
Gisteren de auto bestelt! Toch ook nog maar de getinte achterramen erbij genomen, staat wel gaaf bij een witte auto. En dan maar afwachten of de D3 2.4 net zo vlot rijdt als de D5 2.4.
Ik post de foto's wel als hij er is
Voor p987gt2:
Morgen eindelijk proefrijden in een XC70 D3 AWD Geartronic. De auto staat bij een dealer in Duitsland, want de D3 AWD wordt niet in Nederland geleverd. Ik importeer hem dan zelf naar Zwitserland, scheelt een hoop geld!
Geplaatst: 05.06.2011 - 17:17
door roscov
Bijna 4 Maanden moeten wachten.......maar dan eindelijk is het moment daar!!
Afgelopen woensdag de nieuwe XC 70 opgehaald bij de dealer in Duitsland
Zelf de Import naar Zwitserland gedaan, zonder problemen.
Nu alleen nog op Zwitsers kenteken en dan is alles geregeld.
Hij rijdt echt super!! Iets anders als de 2.4T
Ik zal even wat foto's plaatsen.
Geplaatst: 05.06.2011 - 17:22
door Quota
is goed hoor, maar wel snel, zit al aan mijn derde koekje van spanning...
Geplaatst: 05.06.2011 - 17:52
door Quota
zegguh, ik ben druk bezig om dat hele pak hier op te eten....

Geplaatst: 05.06.2011 - 18:16
door t5power
Nette upgrade van V70 - 2001 naar XC70 - 2011

, dat zijn flinke sprongen!
Geplaatst: 05.06.2011 - 18:24
door roscov
Geplaatst: 05.06.2011 - 18:27
door roscov
V70 rijdt ook nog steeds goed, maar met 250K op de teller was het tijd voor iets nieuws

Geplaatst: 05.06.2011 - 18:28
door bart simpson
wel wat laat, heeft quota net de 2e rol koek ook al achter de kiezen, mooie bak!