Pagina 1 van 1

Bi Xenon aansluiten 440 koplamp

Geplaatst: 06.02.2011 - 13:09
door wpee
Ik ben op zoek naar een voorbeeld foto van een goede doorvoer van een aansluiting voor de BI-xenon lamp.
Ik wil de lamp dus weer dicht hebben, daarbij he ik nodig een doorvoer voor:
- aansluiting hi lo gnd
- xenon relais
- xenon lamp
Het voorschakelapparaat past niet in de lamp en wil ik er buiten plaatsen.

Iemand een foto?

Geplaatst: 06.02.2011 - 13:18
door Oceanracer
Xenon in een 440? :roll:

Geplaatst: 06.02.2011 - 13:59
door wpee
ja, after market setje voor paar euro op marktplaats of andere sites.

Geplaatst: 06.02.2011 - 18:44
door Iroll
Begin daar ajb niet aan als je om je medeweggebruikers geeft! Die goedkope aftermarket Xenon is echt troep. Je lamphuis is niet geschikt voor Xenon en je hebt geen automatische hoogteverstelling of hogedrukreinigers zoals het hoort. Daardoor verblind je voor-en tegenliggers. Met afstellen van het lichtbeeld lijkt alles ok totdat je gaat rijden...

Geplaatst: 06.02.2011 - 19:46
door Hugo_Amstelveen
Ik sluit mij geheel bij Iroll aan.

Aftermarket Xenon sucks bigtime.
Wellicht wanneer er een fabrikant komt die de complete unit van een 440/460 uitbrengt en die dan ook GOED geschikt is voor xenon, dan stap ik ook over. Tot die tijd: zorgen dat je koplampglas schoon blijft en de sterkte van de verlichting in de gaten houden...............

Geplaatst: 06.02.2011 - 23:22
door Live4Volvo
Het spijt me dat ik ertegenin moet gaan (A) Maar ik heb zelf ook Xenon in mijn auto gehad.

Als je je koplampen gewoon goed afstelt is er niks aan de hand.

Helaas is mijn Xenonset voortijdig aan zijn eind gekomen door een kapotte lamp
maar verder heeft het altijd goed gewerkt.
Ik heb bij mij de rubbertjes waar de bestaande kabels doorheen lopen ingekort
en daar de kabels voor de xenon doorheen gehaald.

Ballasten heb ik links en rechts aan reeds aanwezige boutjes vastgemaakt.

Punt waar ik het wel mee eens ben is de goedkope rommel.
Je kunt beter een set van bijvoorbeeld Pilot kopen en die inbouwen dan een goedkoop setje van marktplaats.

Mooi filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=JTVVrMJy7rc

P.S.: Ik heb wel koplamp wissers en sproeiers, wat overigens geen vereiste is voor auto's van vóór 1998.

Geplaatst: 07.02.2011 - 10:28
door Iroll
Het spijt me dat ik ertegenin moet gaan (A) Maar ik heb zelf ook Xenon in mijn auto gehad.

Als je je koplampen gewoon goed afstelt is er niks aan de hand.
Dat is juist het probleem met een lamphuis dat niet voor xenon geschikt is, dat valt dus niet goed aftestellen als je er xenon inzet. Strooilicht verblind je tegenliggers en als er zo een achter je rijdt wordt je via binnen- en buitenspiegel verblind. Verschrikkelijk irritant.

Geplaatst: 07.02.2011 - 12:04
door chrisje
Ik ben het wel met Live4volvo eens.

Als je het zaakje goed hebt afgesteld is er niks aan de hand.
Komt in mijn ogen neer dat als de normale verlichting niet goed is afgesteld, dat het ook hinderlijk is

Geplaatst: 07.02.2011 - 13:05
door Oceanracer
Dat "zaakje" is dus niet af te stellen. Stroolicht (wat veroorzaakt wordt door het gebruik van xenon in een niet daarvoor ontwikkeld en geschikt armatuur) is geen onderdeel van de lichtbundel. Hoe laag je jouw zaakje ook laat afstellen.

Geplaatst: 07.02.2011 - 13:11
door Iroll
chrisje schreef:Ik ben het wel met Live4volvo eens.

Als je het zaakje goed hebt afgesteld is er niks aan de hand.
Komt in mijn ogen neer dat als de normale verlichting niet goed is afgesteld, dat het ook hinderlijk is
Dat is juist het probleem met een lamphuis dat niet voor xenon geschikt is, dat valt dus niet goed aftestellen als je er xenon inzet.
Lezen is ook een vak merk ik wel...

Geplaatst: 07.02.2011 - 13:20
door Ramon&Ramon
Wordt ook tijd dat ze die onzin gaan verbieden,hopelijk volgend jaar bij de APK keuringen...

Geplaatst: 07.02.2011 - 13:46
door wpee
Ik vind de LED daylight lampen van Audi ook behoorlijk verblindend bij iets donkerder weer zoals van de winter. Daar valt niets aan af te stellen......
De LEDs die gebruikt worden zijn zo fel dat je bij een enkele LED al gewaarschuwd wordt om er niet in te kijken.... Tjsa dan met 20 leds tegelijk naar voren richten is ook niet echt bevorderlijk.

Maar goed, wat betreft de Xenon blijft het altijd een twist. Wettelijk mag wel. Net zoals rondrijden op 1.5mm zomerbanden in hartje winter..... hmm. Wat is daarbij gevaarlijker, er zullen in de toekomst wel meer regels komen op die gebieden.

In de tussentijd, mijn setje is europees van fabrikaat (Duits) en heeft CE markerig wat aangeeft dat de fabrikant instaat dat het aan de geldende europese eisen voldoet. Meer kan ik op dit moment ook niet doen.

Geplaatst: 07.02.2011 - 14:18
door chrisje
Persoonlijk vind ik de aftermarket Xenon setjes ook niks.
Maar als de topic starter ze wil inbouwen, van mij mag ie, maar ik zelf geef de voorkeur aan de wat betere H4 lampen, die geven ook voldoende licht in het donker.

Maar het achteraf inbouwen van zo'n set zal altijd wel een discusie punt blijven ben ik bang

Geplaatst: 07.02.2011 - 15:48
door Oceanracer
Er is niks mis met een discussiepunt. :D

Geplaatst: 07.02.2011 - 15:58
door 945i
Ach.. Limbabwe, wij zullen er niet veel last van hebben. :)

Geplaatst: 07.02.2011 - 16:10
door chrisje
Oceanracer schreef:Er is niks mis met een discussiepunt. :D
Hahaha, dat is 1 ding wat zeker is idd

Geplaatst: 18.02.2011 - 00:07
door Live4Volvo
Oplossing: Compleet nieuwe koplampen ontwerpen volgens CE norm en daar xenon in proppen. XD

Geplaatst: 18.02.2011 - 00:09
door chrisje
Mee eens Live4Volvo

Geplaatst: 18.02.2011 - 00:14
door Live4Volvo