Pagina 1 van 2
Storingsmelding airbag
Geplaatst: 06.02.2011 - 15:26
door Leo7
Hallo forumdeenemrs.
Mijn vraag is of er lezers zijn die ervaring hebben met het blijven branden van het symbool storing in SRS-systeem en het display bericht SRS airbag service spoed. Nou was ik zaterdag voor een snelle controle bij de dealer maar aldaar kon men vooralsnog het euvel niet vinden. Ik moet dus terug voor een grondigere controle. Maar dan zie ik de bui al hangen. Voor de waarschuwing is niets op of aan de auto gebeurd. Nu herinner ik mij dat ik een wat groter voorwerp wilde vervoeren en bij het passen en meten heb ik de rugleuning van de rechter stoel helemaal naar achteren en naar voren gedraaid om hem vervolgens weer in de normale stand terug te draaien. Bij gebruik van de auto daarna is de waarschuwing blijven branden. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Er zou dan gericht gezocht kunnen worden en de onkosten zouden binnen de perken kunnen blijven.
Geplaatst: 06.02.2011 - 15:49
door HansEindhovenV70
Hoi,
Je zou eens onder je stoel kunnen kijken, daar loopt een snoertje met stekkertje dat zorgt voor de airbag in je stoel, wellicht iets los daar?
Ik verwacht wel dat je als daar iets mis is geweest altijd naar de dealer moet om het te laten resetten.
Draaien van de stoel....dat is toch niet nodig, er zitten achter twee hendeltjes, als je die naar boven haalt kun je de stoel zo omklappen!
Geplaatst: 06.02.2011 - 15:57
door Reesmees
Vreemd. Ik had laatst ook een melding áirbag spoed' maar daar wist de dealer wel aan te geven wat en waar het loos was. Uiteindelijk een stekkertje losgeschoten op de plek die de (computer van de) dealer aangaf. Ff resetten en klaar was Kees.
Airbag
Geplaatst: 11.02.2011 - 20:52
door Leo7
Bedankt voor jullie berichten.
Verder onderzoek had echter geen resultaat. De enige oplossing om het waarschuwingslampje en de tekst te resetten is het vervangen van de airbag. Aardig grote kostenpost eigenlijk om niets. Voorlopig maar even zonder deze veiligheidsonderdelen in een toch al zo veilige auto rijden. Hebben wij vroeger ook gedaan.
Geplaatst: 11.02.2011 - 21:54
door Oceanracer
Vroeger reed men ook zonder autogordels rond. Maar of dat nou zo verstandig was?
Re: Airbag
Geplaatst: 11.02.2011 - 23:26
door Ramon&Ramon
Leo7 schreef:Bedankt voor jullie berichten.
Verder onderzoek had echter geen resultaat. De enige oplossing om het waarschuwingslampje en de tekst te resetten is het vervangen van de airbag. Aardig grote kostenpost eigenlijk om niets. Voorlopig maar even zonder deze veiligheidsonderdelen in een toch al zo veilige auto rijden. Hebben wij vroeger ook gedaan.
dat lijkt me stug,ik denk als je de stekker onder de stoel doorsoldeert het probleem over is.
heb nog nooit een airbag vervangen ten aanzien van een storing bij een Volvo,die dingen gaan nooit stuk.
Geplaatst: 15.02.2011 - 02:26
door Volvo_T5
Iets mis met je DIM ? (Driver information module)
Geplaatst: 20.10.2011 - 15:23
door Knor
Die DIM ben je dan lekker mee: Ik had dezelfde storing in het display en volgens de dealer moest de DIM (tellerunit) worden gereviseerd. Zou volgens de monteur niet zo'n duur geintje zijn. Dat klopte wel, totdat ik de rekening vanmiddag op de mat had liggen:
€ 350,-. Da's toch serieus geld!! Elders op dit forum staat e.e.a. over ETS:
http://www.ets1.nl/home.html
Dit bedrijf kan voor veel minder geld volgens mij dezelfde service en kwaliteit leveren. Jammer dat ik dat niet eerder wist....
Geplaatst: 20.10.2011 - 19:33
door Oceanracer
Ik neem aan dat voor dat bedrag de module is vervangen en niet gesoldeerd...
Geplaatst: 20.10.2011 - 20:14
door Knor
Wat er precies is gedaan weet ik niet maar 't kost wel een bak geld.
Qua luxe hebben de monteurs in Gent alles ingebouwd wat maar denkbaar was maar het ""Geluk" zijn ze vergeten er bij te doen. Jammer!
Geplaatst: 20.10.2011 - 20:26
door Oceanracer
Lijkt me toch dat op de factuur is vermeld wat er is uitgevoerd. Vervangen of reparatie.
Geplaatst: 25.10.2011 - 19:03
door SuperKnutsel
SRS module vervangen incl nieuwe software => 600,- euro.
Afgelopen zomer zelf aan het handje gehad!
Enkele onderdelen op printplaat in SRS module beleken te zijn uitgefikt.
Bij Ets1 de module er uit gehaald en gecheckt maar was helaas niks meer aan te redden.
Geplaatst: 31.10.2011 - 21:18
door Knor
Oceanracer schreef:Ik neem aan dat voor dat bedrag de module is vervangen en niet gesoldeerd...
Op de bon staat omschrijving 0940063, DIM REP. Dus of hij nou alleen gerepareerd is of compleet vervangen???... Geen idee. Wel altijd goede ervaringen met deze dealer, da's 't probleem niet hoor!!
Geplaatst: 31.10.2011 - 21:38
door Oceanracer
Normaal gesproken wordt hij bij de dealer niet doorgesoldeerd en bij het ETS wel. Dat geeft natuurlijk al een verklaring voor het prijsverschil. Als de monteur bij de dealer ook aan het solderen in geslagen, roept dat bij mij wel vragen op...
Geplaatst: 31.10.2011 - 21:54
door Knor
Nee hij is echt een paar daagjes op reis geweest, is niet bij de dealer gefixt. Gelukkig hadden ze nog een passend klokkenspel op de plank liggen, deze mocht ik zolang gebruiken. Er werkte verder niks in het dashboard maar ik kon wel rijden, alle overige functies werkten ook gewoon.
Geplaatst: 31.10.2011 - 22:04
door Oceanracer
:shock: Het wordt steeds opmerkelijker...
Geplaatst: 31.10.2011 - 22:22
door Knor
Want???
:?: :?: :?: :?:
Toch prima service? Ik had de auto ook een paar dagen kunnen laten staan, moest ik alles fietsen of in een leen/huurauto doen. Geen optie op dat moment.
Geplaatst: 31.10.2011 - 23:45
door Ramon&Ramon
raar verhaal inderdaad!
Geplaatst: 01.11.2011 - 11:47
door Oceanracer
Het opsturen ter reparatie komt mij al vreemd voor, want bij de Volvo-dealer wordt deze normaal gesproken niet gerepareerd maar compleet vervangen. En dat ze vervolgens een klant op pad sturen met een niet functionerende klokkenwinkel kan jij op dat moment als klantvriendelijk hebben ervaren, maar ik vind het nogal amateuristisch.
Geplaatst: 01.11.2011 - 16:32
door Knor
Wat verwacht je dan van een dealer? Dat ze van elk type auto en elk bouwjaar een unit op voorraad hebben liggen om als service aan de klant mee te geven? Sorry, dat gaat mij te ver. Ik vond het een prima oplossing. En als je een klein beetje je auto kent weet je ook ongeveer wel hoe hard je rijdt. Ik heb het in ieder geval als oke ervaren.