Pagina 1 van 2

740 estate (staisjun)

Geplaatst: 07.02.2011 - 18:09
door rotterdammertje010
aangezien ik zachtjes aan t kijken ben voor een eigen bedrijfje
kwam n vriend van me met n leuk idee
waarom koop je niet een volvo 740 station

Afbeelding

dan heb je redelijk wat vervoers ruimte op spullen te verplaatsen

dus bij deze heb ik een vraag
wat zijn de punten waar ik op moet letten bij zo'n grote bolide

Geplaatst: 07.02.2011 - 18:19
door jan weemering
De 740/760 wordt al wat zeldzamer in het straatbeeld, waarbij de station vaak als werkpaard is ingezet.
om daar nog een echte goeie van te vinden zal niet meevallen.
ga in ieder geval voor een 2.3 ltr uitvoering die waren altijd sterker.
het zijn recht toe recht aan auto's zonder al te veel tierelantijntjes welke stuk kunnen gaan, en als je er eentje kunt vinden met net 2 ton achter zijn kiezen, dan kan je nog even vooruit

Geplaatst: 07.02.2011 - 18:23
door rotterdammertje010
ok
nog bepaalde punten waar ik op moet letten bij dit type ?

Geplaatst: 07.02.2011 - 18:26
door jan weemering
in de basis een sterke auto, maar laat je niet verleiden dat 500.000 km makkelijk kan.
er zijn er wel die dat halen, maar eens houdt het op natuurlijk.
verwacht ook geen stoplicht racer, voor de rest zal je nog wel wat reacties krijgen gedurende de avond

Geplaatst: 07.02.2011 - 18:32
door rotterdammertje010
stoplicht racen laat ik over aan mn motorfiets
500.000 kan je wel halen
maar dan moet je de wagen toch wel goed in de gaten houden en onderhouden.

Geplaatst: 07.02.2011 - 19:43
door volvorider
Voor aankooptips voor een Volvo uit de 200, 700 en 900 serie, kijk eens op mijn web-log.

Geplaatst: 07.02.2011 - 20:35
door Marc O.
Of kijk even op www.volvo700vereniging.nl (site is nu trouwens effe down trouwens). Daar vind je ook een topic met aankooptips.

Edit: Is nu weer online

Geplaatst: 07.02.2011 - 21:19
door VolvoVincent
Wil je perse een 740? Het eerste type is natuurlijk de mooiste, maar een 940 heeft vaak iets meer pit (klein turbootje) en vaak ook luxer uitgevoerd. Roesten doen ze vanaf model 87 niet hard, maar door lekkage soms wel van binnen uit. Een bekende plek is onder de voetenmat van de voorstoelen.

Geplaatst: 07.02.2011 - 21:41
door bart simpson
een 940 tot 2/1996 is een young timer, 30% bijtelling over de economische waarde en toch een rijke auto

Geplaatst: 08.02.2011 - 04:50
door jan weemering
bart simpson schreef:een 940 tot 2/1996 is een young timer, 30% bijtelling over de economische waarde en toch een rijke auto
Volgens mij is het 35 % bijtellen Bart!

Geplaatst: 08.02.2011 - 07:55
door bart simpson
35% over € 1.000,-- is bruto € 350,-- p/jr ipv € 300,--, dat doet vast niet echt pijn

Geplaatst: 08.02.2011 - 07:59
door v700r
VolvoVincent schreef:Wil je perse een 740? Het eerste type is natuurlijk de mooiste, maar een 940 heeft vaak iets meer pit (klein turbootje) en vaak ook luxer uitgevoerd. Roesten doen ze vanaf model 87 niet hard, maar door lekkage soms wel van binnen uit. Een bekende plek is onder de voetenmat van de voorstoelen.


Wat is dit, buiten dat het de mooiste is, voor rare wijsheid??

Geplaatst: 08.02.2011 - 08:40
door jan weemering
bart simpson schreef:35% over € 1.000,-- is bruto € 350,-- p/jr ipv € 300,--, dat doet vast niet echt pijn

Hoi Bart,

Nee dat doet geen zeer, maar je gaat wel weer van 1000 euro uit terwijl er ook nog knappe 740ers rondrijden waar wel 4000 voor gevraagd wordt, en dan is het 100 euro.
is ook nog niet erg, maar ik wil alleen maar aangeven dat het 35% is ipv van 30%
mvg Jan

Geplaatst: 08.02.2011 - 21:45
door bart simpson
de vraagprijzen zijn hierbij niet relevant, de economische waarde van een 740 is iets van € 1.000,--, en je hebt gelijk met die 35%

Geplaatst: 08.02.2011 - 21:50
door VolvoVincent
Wat is dit, buiten dat het de mooiste is, voor rare wijsheid??
Wijsheid beweer ik niet, maar de turbo 740's (of 16v) zijn inmiddels zeldzamer dan een 940 uitgevoerd met een turbo. Daar is toch niets raar aan. Dus tref je sneller een 940 met wat meer pit dan een 740. Een 740 turbo is natuurlijk wel helemaal top. En dat is zeker niet raar. Maar als je een bedrijfje wil beginnen en een grote baksteen zoekt, is een 940 zeker geen rare optie.
Ik ben trouwens best tevreden met mijn B230F-je, maar soms...

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:23
door v700r
Ik schrok al maar nu zeg je het goed.

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:48
door rotterdammertje010
VolvoVincent schreef:
Wat is dit, buiten dat het de mooiste is, voor rare wijsheid??
Wijsheid beweer ik niet, maar de turbo 740's (of 16v) zijn inmiddels zeldzamer dan een 940 uitgevoerd met een turbo. Daar is toch niets raar aan. Dus tref je sneller een 940 met wat meer pit dan een 740. Een 740 turbo is natuurlijk wel helemaal top. En dat is zeker niet raar. Maar als je een bedrijfje wil beginnen en een grote baksteen zoekt, is een 940 zeker geen rare optie.
Dan moet ik wel 940 centjes hebben
En die bezit ik momenteel ff niet

Geplaatst: 11.02.2011 - 12:31
door leidsekade
Er zijn genoeg 940´s voor weinig te vinden (niet meer dan voor een 740)
Heb ze alletwee gereden (en rijd nog een 940) en de 940 rijdt echt een stuk moderner en prettiger dan een 740.

Geplaatst: 24.02.2011 - 21:44
door rotterdammertje010
ff een ander vraagje
de kleur van de 940 T5R wat is dat voor een kleur ??

Afbeelding

Geplaatst: 24.02.2011 - 21:49
door Msuidgeest
940 T-5R bestaat niet ... Mogelijk bedoel je 850 T-5R