Pagina 1 van 2

Wat zijn de nadelen of gebreken van Uw XC90?

Geplaatst: 12.02.2011 - 09:43
door den toerist
Hallo,

Binnnen een onafzienbare tijd gaan wij onze V70 ( 1998 ) afdanken en een XC 90 binnenhalen. Nu vraag ik mij af wat de gebreken of nadelen zijn van dit type wagen. Zijn er bevoorbeeld bepaalde onderdelen die snel stuk gaan?

Geplaatst: 12.02.2011 - 10:52
door bart simpson
wiellagers

Geplaatst: 12.02.2011 - 17:56
door den toerist
Leverd de cardanas geen problemen op (AWD)?

Geplaatst: 12.02.2011 - 17:59
door bart simpson
soms, overall weinig problemen mee

Geplaatst: 14.02.2011 - 20:40
door paulh
... de brandstoftank kan soms vrij snel leeg raken ...

Geplaatst: 15.02.2011 - 16:38
door den toerist
Dat zal inderdaad wat verschillen met mijn huidige verbruik. :occasion5:

Geplaatst: 15.02.2011 - 16:42
door den toerist
Is het navigatie systeem en RSE systeem storings vrij of net storings gevoelig?

Geplaatst: 15.02.2011 - 20:24
door MartinG
Heb gelukkig weinig problemen met de auto. Navigatie werkt prima.

Het enige wat is heb (volgens mij een uitzondering) is dat ik de automaat niet uit de P stand krijg indien het vriest, dan moet ik een truukje doen om hem eruit te halen.

Verder een heerlijke auto.

groet
Martin

Geplaatst: 17.02.2011 - 14:49
door mmxc90
Nadelen: draaicirkel zelfs een vrachtwagen Volvo FM draait nog korter verder je rechtervoet.
En je moet iedere keer uitleggen waarom je met een glimlach op je gezicht uit je auto stapt. ::?

Voordelen: Goed overzicht, geweldig rijcomfort en wat betreft de navigatie heb ik voor de gvn-53 garmin gekozen met harde schijf.

Je begrijpt dat ik heel tevreden ben.:P

Geplaatst: 17.02.2011 - 20:34
door Erik!
MartinG schreef: Het enige wat is heb (volgens mij een uitzondering) is dat ik de automaat niet uit de P stand krijg indien het vriest, dan moet ik een truukje doen om hem eruit te halen.
Maakt het uit wat voor een truukje? Konijn uit de hoge hoed, een eeuwigdurende zakdoek, euro achter je oren?

Toch leuk zo'n magische XC90!

Geplaatst: 20.02.2011 - 07:05
door MartinG
Maakt het uit wat voor een truukje? Konijn uit de hoge hoed, een eeuwigdurende zakdoek, euro achter je oren?

Toch leuk zo'n magische XC90!
haha :P

Ik begrijp eruit dat je graag wilt weten wat je moet doen. Ik haal dan de plaat rondom de pook omhoog. Dan zie aan de linkerkant een staafje lopen die normaal het signaal (via beweging) door geeft van welke stand de automaat heeft (tenminste dat denk ik). Deze staaf loopt door een rood en een geel balletje. Door het achterste balletje (ik geloof de gele) een heel klein beetje verder naar achteren te doen is de vergrendeling weg en kan je zonder problemen verder de automaat bedienen.
Volgens mij informatie ontgrendeld de automaat normaal als je het rempedaal intrapt.

Ik hoop dat het bovenstaande helder is, als er nog toevoegingen van echte experts zijn (met technische kennis) dan hoor ik dat graag.

groet
Martin

Geplaatst: 20.02.2011 - 09:21
door oudegroen
Ik heb tot dusver helemaal geen problemen. Ik zie wel bij veel oudere exemplaren dat de (leren) bekleding van de bestuurdersstoel wat gekreukeld raakt. Volvo noemt dat "mooi verouderen". Ik noem dat slecht (Amerikaans) leer. Een V70 heeft daar bijvoorbeeld veel minder last van........

Geplaatst: 20.02.2011 - 09:41
door iksee90
De enige nadelen die ik ondervonden hen zijn de hoge wegenbelasting en brandstofverbruik. Verder een heerlijke auto waar ik die extra kosten graag voor over heb.

Geplaatst: 20.02.2011 - 10:47
door Hans s60
Vervangen bij 258.000 km:

Bus aandrijfas naar achteren
Tussenbak
Bovenste motorsteun.

XC90 D5 2003

Geplaatst: 20.02.2011 - 10:50
door pimsam
De bus aandrijfas naar achteren zit toch in de tussenbak? Of bedoel je dat de Haldex koppeling vervangen is. Dat laatste is toch zeer uitzonderlijk.

Geplaatst: 20.02.2011 - 15:06
door den toerist
Ik heb onlangs iemand gesproken over de voornaamste onderdelen die vervangen moeten worden. Voornamelijk de wiellagers (achteraan), en in mindere mate de tussenbak.

Geplaatst: 20.02.2011 - 17:19
door Hans s60
pimsam schreef:De bus aandrijfas naar achteren zit toch in de tussenbak? Of bedoel je dat de Haldex koppeling vervangen is. Dat laatste is toch zeer uitzonderlijk.
Zowel de tussenbak (dus niet de Haldex koppeling) en de bus die weer aan de tussenbak naar de cardanas zit, zijn vervangen.

Geplaatst: 28.02.2011 - 19:57
door ed retteketet
stond vorig jaar bij wintersport vast bergop en moest mijn xc90 door een Subaru (!) de berg opgetrokken worden. AWD deed het niet. Na veel zoeken (op Engelse websites) ontdekt dat het vaker voorkomt bij XC90's ("triangle probleem") uit de eerste series, en dat dat hier omdat (bijna) niemand hier AWD dagelijks gebruikt nauwelijks wordt ontdekt. Op engelse sites bekend probleem door het in de modder naar je eigen voordeur te moeten rijden. Na klagen en hulp van mijn Volvo garage hoefde ik slechts 10% van de herstelkosten (totaal bijna €3500,-) te betalen hoewel auto al uit de garantie.

Geplaatst: 28.02.2011 - 20:15
door Paul
Wat ontzettend netjes van je dealer!

Geplaatst: 13.03.2011 - 14:30
door subvolvo
Ik heb een XC90 2.5T van juli 2004. Toen deze 2,5 jaar oud was heb ik hem gekocht. OP dit moment 90.000 km op de teller.
Tot op heden:
2008: Wiellagers achter 2x vervangen. Al was de tweede keer onder garantie. Binnen een paar maanden bleken de eerste niet goed te zijn (en maar denken dat het aan verkeerd gebalanceerde banden lag)
2010: Sensor vervangen: Deze sensor zorgt er voor dat een klep sluit als de buitenlucht van slechte kwaliteit is (bv in een tunnel).
2011: Eén van de vier parkeersensors achter vervangen.