Pagina 1 van 1
Iemand bekend met lekkende slave cylinder in de bak
Geplaatst: 14.02.2011 - 20:37
door derre
Het word veel beschreven op buitenlandse fora , het koppelings pedaal heeft dan geen kracht meer en de koppeling moet dan ook vervangen worden omdat de slave cylinder lekt op de koppeling .
Komt dit vaak voor bij t5's en R 's ?
Kan op dit forum niks over vinden .
Heb het zelf niet hoor , gewoon benieuwd of het voorkomt ja of nee.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... lutch+woes
Geplaatst: 14.02.2011 - 20:59
door Gast
Wat is vaak? Ook hier is er wel wat over geschreven.
Grootste fout is als de koppeling (+ dualmassvliegwiel) vervangen wordt, de koppelingscilinder niet mee wordt genomen.
En als deze dan later toch vervangen moet worden, de bak er weer achter weg moet....

Geplaatst: 14.02.2011 - 21:03
door derre
In amerika schijnt het vaak voor te komen bij S60 R's , vaak bij lage km standen hij gaat lekken en het pedaal zit op de vloer.
Dit zijn allemaal auto's waarbij nog nooit de koppeling of vliegwiel vervangen is.
Foto is idd het onderdeel ja.
Geplaatst: 14.02.2011 - 21:04
door Gast
Wat zeggen ze op andere fora over de oorzaak?
Geplaatst: 14.02.2011 - 21:05
door koen.s
Mijn vader zn V70R heeft het ook een keer gehad.
Geplaatst: 14.02.2011 - 21:53
door derre
Oorzak is lekkende cylinder die op foto staat afgebeeld.
Druk valt dus weg ,en koppeling word nat
Geplaatst: 14.02.2011 - 23:26
door Gast
derre schreef:Oorzak is lekkende cylinder die op foto staat afgebeeld.
Druk valt dus weg ,en koppeling word nat
Nee, een lekkende cilinder is een gevolg van......
Zeker als dit bij een R meer voor komt dan bij een normale V70, dan heeft dit een speciale oorzaak.
Dat de koppeling nat wordt van een lekkende cilinder is een logisch gevolg.

Geplaatst: 14.02.2011 - 23:31
door derre
Verklaar je nader waarom dit bij een R vaker voor komt
Geplaatst: 15.02.2011 - 06:42
door kuupertie
Ik heb het bij mijn D5 ook gehad. Een lekkende cilinder....
Remvloeistof lag opeens onder de auto. Volgens mijn garagehouder zat er ook speling op het lager van het vliegwiel.
Ik heb de cilinder laten vervangen....vliegwiel niet. Dit is inmiddels een half jaar geleden voor 250 euro.
Omdat ik er snel bij was, waren de koppelingsplaten nog OK.
Oorzaak ?? Schakelen bij lage toeren ??/
Geplaatst: 15.02.2011 - 17:34
door Gast
derre schreef:Verklaar je nader waarom dit bij een R vaker voor komt
Jij vroeg: "Komt dit vaak voor bij t5's en R 's"?
Gezien jij dit zo specifiek vroeg, heb ik aangenomen dat jij dit op andere fora was tegen gekomen.