Pagina 1 van 1
Hoe lang gaan wiellagers mee?
Geplaatst: 15.02.2011 - 13:18
door Ben
Mijn XC70 heeft bijna 100.000 km gereden en zeker 1 wiellager (waarschijnlijk voor) is aan vervanging toe.
Hoe lang gaan wiellagers normaalgesproken mee?
Geplaatst: 15.02.2011 - 16:45
door Ramon&Ramon
Dat is niet te voorspellen,sommigen gaan nooit stuk en soms ook twee tegelijk.
Dat is het vreemde van wiellagers.
De kosten vallen gelukkig mee meestal!
Geplaatst: 15.02.2011 - 17:17
door DawnBlueED
Ik vind dat in het prijssegment van de XC70 een wiellager gewoon 4 ton mee moet kunnen.
100.000 km past meer bij een Fiat 850 uit de '70 jaren
Je hoort lawaai?
Geplaatst: 15.02.2011 - 19:13
door FrankS60
Kun je inderdaad niet zo veel van zeggen, is een beetje geluk (of pech) hebben! Heeft ook te maken met de maat van de velg die erop zit, als je velgen hebt die meer dan fabrieks-af uitsteken ofzo heb je eerder last. Zal bij jou niet van toepassing zijn gok ik Ben

Geplaatst: 15.02.2011 - 19:59
door Oceanracer
Ik heb in de afgelopen 20 jaar nog nooit een wiellager hoeven vervangen, van geen enkele auto. Ook niet van auto's met 3 ton of meer op de teller.
Geplaatst: 15.02.2011 - 22:04
door 945i
Hangt ook af van rijstijl (stoeprandjes), welke wegen worden gereden.. Meestal gaat rechtsvoor het eerst.
Geplaatst: 15.02.2011 - 23:18
door Ramon&Ramon
DawnBlueED schreef:Ik vind dat in het prijssegment van de XC70 een wiellager gewoon 4 ton mee moet kunnen.
100.000 km past meer bij een Fiat 850 uit de '70 jaren
Je hoort lawaai?
Een lager van SKF is een lager,of hij nu onder een Fiatje zit of onder een Jaguar,de kwaliteit is precies eender,een antwoord van niks dus.
Geplaatst: 16.02.2011 - 02:14
door DawnBlueED
Ach ik ga er niet eens over in discussie, jij weet immers altijd alles beter. Slaap lekker.
Geplaatst: 16.02.2011 - 11:00
door Max
Bij mijn S80 heb ik een wiellager moeten vervangen bij ongeveer 200k.
Mijn XC70 rijdt (volgens de onderhoudsfacturen) nog steeds met de originele al 247k.
Geplaatst: 16.02.2011 - 11:06
door Ben
1. Ja ik hoor lawaai. Begint bij 60 km/h
2. Ja, ik ben een nette rijder
3. nee ik nee geen stoeprandjes mee
4. Ik weet nog niet welk wiel het is
5. Ik hoor van een bevriende monteur dat de afdichting van de lagers te wensen zou overlaten en dat er daardoor (pekel)troep in zou kunnen komen.
Geplaatst: 16.02.2011 - 11:15
door mmn2
Ben, zijn je banden misschien aan het cuppen?
Geplaatst: 16.02.2011 - 11:47
door Ramon&Ramon
DawnBlueED schreef:Ach ik ga er niet eens over in discussie, jij weet immers altijd alles beter. Slaap lekker.
Je kunt het beter weten of denken dat je alles beter weet.
Slaat nergens op je antwoord deze opmerking!
Geplaatst: 16.02.2011 - 19:33
door DawnBlueED
R&R
Zouden jullie mij geen persoonlijke berichten meer willen sturen, ik zit daar echt niet op te wachten.
Excuus aan Ben voor de verontreiniging van het topic, e.e.a was echter niet mijn keuze en evenmin door mij geïnitieerd.
Geplaatst: 16.02.2011 - 20:15
door M@rcel
Even een off topic vraagje:
Als je een wiellager koopt voor je Volvo, dan zit er een heel stuk giet(?)werk om het daadwerkelijke kogellager heen. Zijn die standaard kogellagers niet te wisselen en het gietstuk te hergebruiken?
Ervaring iemand?
Geplaatst: 18.02.2011 - 06:46
door den toerist
Ik denk niet dat dit apart te vervangen is. Het is intussen al een tijdje geleden dat ik de mijne vervangen heb vooraan( V70), maar ik dacht dat die rollagers zelf in het gietwerk ingewerkt zaten, dat je het er dus niet zo makkelijk uit zal krijgen.
Geplaatst: 18.02.2011 - 06:49
door den toerist
@ Ben:
Gewoon effe je XC70 opkrikken en elk wiel apart rond draaien, dan voel en hoor je het vanzelf waar het probleem zit.
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:27
door oudegroen
Volgens mij is het probleem (geweest) dat er standaard lagers werden gebruikt voor auto's die hoger op de wielen staan dan normaal. Daarmee krijgen ze veel meer axiale krachten te verduren dan auto's die lager liggen. Vanaf MY 2008 zijn er dacht ik sterkere lagers gebruikt waardoor het probleem veel minder snel voor komt.
Geplaatst: 20.02.2011 - 15:01
door den toerist
Bij een nieuw modeljaar, of soms vroeger, wisselen er bepaalde onderdelen voor iets nieuws (lees: beter) Er wordt opgevolgd vanaf welke mixnummer dat bepaalde onderdeel gebruikt wordt.