V50 problemen koude start en hoog brandstof verbruik
Geplaatst: 18.02.2011 - 22:25
We zijn bezig om een andere auto te kopen en hebben een mooie V50 2.0D uit 2006, 210dkm gevonden.
Maar die auto heeft een nogal vervelend probleem.
Met echt koude motor start heeft hij zo'n 3 minuten een erg slechte onregelmatige loop.
Hierna gaat hij beter lopen en is er ook niets raars meer te meten en moet je tot de volgende dag wachten om het probleem weer te merken. De rest van de dag gaat de start dus goed.
Brandstofverbruik was ook best hoog voor een 2.0D uit 2006, had een stukje gereden en gemiddelde stond op 10,7l /100 km :shock: daar zou je toch wel heel erg voor moeten planken....
De volgende dingen zijn al gedaan: verstuivers vervangen, brandstof filterhuis vervangen, EGR klep vervangen, 3 turbo drukventielen zijn 3 maanden geleden al vervangen, roetfilter 60dkm geleden vervangen, gloeibougies gecontroleerd, vacuüm klep gecontroleerd (voor het afslaan van de motor) brandstof regel apparaat zit al onder de achterbank.
Iemand nog een goed idee of een goede tip?
Maar die auto heeft een nogal vervelend probleem.
Met echt koude motor start heeft hij zo'n 3 minuten een erg slechte onregelmatige loop.
Hierna gaat hij beter lopen en is er ook niets raars meer te meten en moet je tot de volgende dag wachten om het probleem weer te merken. De rest van de dag gaat de start dus goed.
Brandstofverbruik was ook best hoog voor een 2.0D uit 2006, had een stukje gereden en gemiddelde stond op 10,7l /100 km :shock: daar zou je toch wel heel erg voor moeten planken....
De volgende dingen zijn al gedaan: verstuivers vervangen, brandstof filterhuis vervangen, EGR klep vervangen, 3 turbo drukventielen zijn 3 maanden geleden al vervangen, roetfilter 60dkm geleden vervangen, gloeibougies gecontroleerd, vacuüm klep gecontroleerd (voor het afslaan van de motor) brandstof regel apparaat zit al onder de achterbank.
Iemand nog een goed idee of een goede tip?