Pagina 1 van 1

Verlaging V70 met niveauregeling

Geplaatst: 14.02.2006 - 13:00
door ChrisQ
Ik rij een V70 D5 Black Saphire van 2004, deze auto heeft standaard niveauregeling. Hij staat echter met name achter nogal hoog op zijn wielen en vind hem in de bochten niet echt strak liggen. De Continental banden zijn ook al geen succes.. helaas waren die standaard. Bij 40000 km op alle wielen de zijkanten weg. Om de wegligging en uiteraard het optische te verbeteren wil ik de auto graag verlagen. Volgens de Volvo garage kost dat zo'n Euro 1250 vanwege de niveauregeling. Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht met andere fabrikanten die verlagingssets leveren??

Geplaatst: 15.02.2006 - 03:54
door Forza Volvo
Hier staat ook wel het een en ander met vering.

http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=de&e1=230

ff op V70 klikken en daar staat wel wat over "fahrwerkstechniek"

S6 Hans

Re: Verlaging V70 met niveauregeling

Geplaatst: 15.02.2006 - 11:58
door T5Fred
Als je een V70 met nivoregeling wilt verlagen moet je ook andere schokdempers kopen. Ik was volgens mij (het is al weer 2 jaar geleden) EUR 700,- kwijt voor nieuwe dempers en veren. Let er wel op dat als je alleen achter verlaagd dat het er niet uitziet omdat hij dan in verhouding voor veel te hoog staat. Ik ben van mening dat dit ook de wegligging nadelig beinvloed. Achter heb je dan "stijve" korte veren en voor de standaard "slappe" Ik heb mijn V70 daarom rondom verlaagd.

Geplaatst: 13.05.2006 - 21:16
door DannyB
H&R schijnt een set veren te leveren die te combineren is met de bestaande niveauregeling. H&R typenr: 29452-2.
Ik heb navraag gedaan bij H&R waarom deze veren wel te combineren zijn met de bestaande niveauregeling, maar ik heb nog géén antwoord gehad.

Groeten Danny

Geplaatst: 16.05.2006 - 13:50
door Johann
In principe kun je de nivomat niet verlagen omdat de schokbreker een deel van de veerwerking over neemt en altijd zal proberen om naar z'n vooringestelde hoogte te werken.

Wat je wel kunt doen is de schokbreker een cm of 3 lager in de draagarm plaatsen dmv. beugels. Beugel schroef je op de oorspronkelijke schokbreker positie vast en de schokbreker zet je dan dus 3 cm lager in de beugel. Door deze aanpassing zal de achterkant 3 cm zakken. Ooit waren deze beugels te koop bij SAM in Zweden. Een beetje technisch brein kan de zelf maken.

Geplaatst: 12.03.2007 - 22:10
door sbv
Johann schreef:In principe kun je de nivomat niet verlagen omdat de schokbreker een deel van de veerwerking over neemt en altijd zal proberen om naar z'n vooringestelde hoogte te werken.

Wat je wel kunt doen is de schokbreker een cm of 3 lager in de draagarm plaatsen dmv. beugels. Beugel schroef je op de oorspronkelijke schokbreker positie vast en de schokbreker zet je dan dus 3 cm lager in de beugel. Door deze aanpassing zal de achterkant 3 cm zakken. Ooit waren deze beugels te koop bij SAM in Zweden. Een beetje technisch brein kan de zelf maken.
Heb je daar eventueel nog foto's van ? op de site van SAM wordt ik er niet zoveel wijzer van ?

Geplaatst: 12.03.2007 - 23:28
door V70ORD5
Ik schijn er een dynamic onderstel onder te hebben zitten (met nivoregeling) wat e.e.a. ook iets zou verlagen (1,5 cm) . Kijk zelf maar of het echt zo is.

Geplaatst: 13.03.2007 - 16:24
door Jan W
@V70ORD5:

Die van mij is eveneens voorzien van een dynamic chassis (overigens volgens mij standaard op de T5) en niveauregeling op de achteras (onderdeel van het extra 'estate-line' pakket).

Ik meen me te herinneren dat de verlaging iets van 12mm was, maar ik kan me vergissen.

Greetz,

Jan W

Geplaatst: 13.03.2007 - 20:03
door sbv
@V70ORD5,
Ik zou het zo niet durven zeggen of er veel verscil te zien is. Bij mij gaat het om een S60(je weet verkeerde hoofdstuk we zijn hier bij V70)maar ik kwam hier wat tegen over mogelijke verlaging met nivomats eronder.
Ik zou zelf niet durven zeggen of ik een dynamic onderstel heb eigenlijk.

Geplaatst: 13.03.2007 - 20:19
door edraket
Ik zou achter nieuwe schokbrekers kopen zonder nivomat. Deze kosten iets van 80 euro per stuk. Origineel is van Sachs. Ik neem aan dat de voorschokbrekers nog goed zijn. Dan verkoop je vervolgens je Nivomat dempers op marktplaats en je houdt er nog geld aan over. In mijn ogen heb je nivomat dempers niet nodig bij een S60.
Daarnaast een setje verlagingsveren en je bent klaar. Ik heb zelf de standaard dempers icm met verlagingsveren, en dat gaat erg goed. Geen gestuiter, of vering/demping wat uit verhouding is.

Geplaatst: 13.03.2007 - 21:26
door toppertje
volgens mij ging het om een V70

Geplaatst: 15.03.2007 - 22:15
door sbv
edraket schreef:Ik zou achter nieuwe schokbrekers kopen zonder nivomat. Deze kosten iets van 80 euro per stuk. Origineel is van Sachs. Ik neem aan dat de voorschokbrekers nog goed zijn. Dan verkoop je vervolgens je Nivomat dempers op marktplaats en je houdt er nog geld aan over. In mijn ogen heb je nivomat dempers niet nodig bij een S60.
Daarnaast een setje verlagingsveren en je bent klaar. Ik heb zelf de standaard dempers icm met verlagingsveren, en dat gaat erg goed. Geen gestuiter, of vering/demping wat uit verhouding is.
Waar koop je die voor ca € 80 euro dealer ? of elders ?

Geplaatst: 16.03.2007 - 00:26
door edraket
Ik denk dat ze bij de dealer ook zoiets kosten, maar anders www.fcpgroton.com