Pagina 1 van 1

Verbetering weggedrag V40 2.0T automaat, 2002

Geplaatst: 21.02.2011 - 23:36
door Bakker
Wij zijn zeer tevreden met onze V40 2.0T automaat. Op één ding na en dat is de combinatie van vering en demping. Of beter gezegd, het gebrek daaraan.
Wie heeft ervaring met bijv. producten van Koni of soortgelijke (kwaliteits)producten?

Mijn doel is niet het verlagen van de auto. De auto ziet er met 16" Ares-velgen prima uit., hij moet alleen comfortabeler worden, beter veren en niet over elke kuil in de weg "klapperen".
Ook het feit dat de auto met ruim 100 kg. op de achterbank of in de laadruimte achterover hangt stoort me.
Wie heeft tips die in de praktijk hun functie bewezen hebben, waardoor het weggedrag meer op het niveau komt dat hoort bij deze (motorisch) fantastische auto?

Geplaatst: 22.02.2011 - 10:08
door GekkeBelg
zijn je dempers niet gewoon versleten? als je 100kg achteraan legt, is het wel normaal dat die zakt... Anders moet je nivomats steken

Geplaatst: 22.02.2011 - 10:29
door FrankS60
Hoeveel km is er mee gereden en heeft de auto veel stadsverkeer gereden? De schokbrekers zijn in deze inderdaad wel verdacht.

Geplaatst: 22.02.2011 - 21:39
door Bakker
De auto heeft in december 2010 de 200.000 km. overschreden.
Ik heb er dan zelf 100.000 km. mee afgelegd. Vanaf het begin vond ik de vering/demping al matig.
Word het met nivomats beter qua wegligging, of bedoel je dat de auto dan niet meer doorzakt?

Geplaatst: 22.02.2011 - 22:06
door FrankS60
Met nivomats wordt op de achteras de rijhoogte constant gehouden, ongeacht de belading. Of ze (wanneer beide nieuw) een verbetering zijn vwb de wegligging durf ik niet te zeggen. Als je huidige schokbrekers echter versleten zijn dan is iedere modificatie/vervanging een verbetering.

Geplaatst: 29.05.2011 - 11:23
door bpc
Nieuwe schokbrekers kunnen wonderen doen.

Als je in 100dkm nog geen schokbrekers heb vervangenn zullen dit na alle waarschijnlijkheid nog de eerste zijn.

Wil je een goed product, gele koni's eronder.

Geplaatst: 30.05.2011 - 13:06
door Iroll
Het "hangen"van de achterkant ligt aan de veren. Je kan kiezen voor zwaardere veren of hulpveren als je veel met een aanhanger of belading rijdt. Nivomats is een duur alternatief imho. Als je dan gelijk de schokdempers vervangt dan weet je niet wat je meemaakt qua rijden, dat is echt een enorm verschil. Ik denk dat je met nwe veren en shocks goedkoper uitbent als met nivomats. Gele koni's minder comfort sportief , rode Koni's geven meer comfort en zijn erg goed of Bilsteins, ook erg sportief, zijn de beste alternatieven. Goedkoper en minder goed zijn de Monroe's, dacht dat het de standaard schocks zijn of Sachs, KYB.