Pagina 1 van 1
Middenconsole
Geplaatst: 15.02.2006 - 13:36
door corrio
Ik wil mijn carkit van mijn V70 (bj 2000) uitbouwen. Daarvoor moet het middenconsole los. Weet iemand hoe die bevestigd zit? Ik kan namelijk geen schrofjes oid vinden....
Groet,
Cor
Geplaatst: 15.02.2006 - 16:14
door Wimold
Cor,
Bij mij (V70 2005) zit het als volgt:
In de armsteun 9onder rubbertje zie je 2x torx zitten -> losdraaien
De 2 zijpanelen onder de console losdraaien; kunststof borgmoer met munt kwart slag draaien.
sierplaat rondom pook losmaken; daaronder zie je in linker en rechter bovenhoek ook nog 2x torx zitten -> losdraaien
Asbak aan achterzijde console er uit halen incl frame, stekkers op achterzijde losmaken.
Afdichting van handrem losmaken (bij leer oppassen voor beschadeging).
Je kan nu de console optillen en verwijderen.
Mijn deale had als service ff een printje uit Vadis gemaakt over de demontage! Echt super, weet je precies hoe het moet zonder beschadegingen.
Gr WP

Geplaatst: 15.02.2006 - 16:34
door corrio
Bedankt! Klinkt erg ingewikkeld, maar ik zal eens een blik werpen...
Geplaatst: 15.02.2006 - 16:36
door Wimold
Hi,
2e keer in 15 min gedaan...
IPod in armsteun verwerkt :razz:
wp

Geplaatst: 15.02.2006 - 17:41
door Hans
Als je die zijpanelen weg wil halen doe dan voorzichtig want de boel breekt gemakkelijk kapot. Als gezegd kunstof moer kwartslag draaien en het paneel stukje naar voren schuiven!
Geplaatst: 15.02.2006 - 17:57
door Wimold
Klopt Hans,
En je muntje moet ook goed passen anders beschadigd de kunststof.
Op zich deugd de costructie wel, ik heb bij de bijrijder m'n McLite aan dat paneel hangen en dat gaat prima!
gr WP
ps Hans, wat ga je nu rijden?????
wp
Geplaatst: 15.02.2006 - 18:02
door Richard
Wil je je telefoon niet naast de radio hebben dan? Lijkt mij makkelijker.
Kun je ook zien wie er belt enzo.
Geplaatst: 15.02.2006 - 22:01
door Gast
Het is niet zo moeilijk, gewoon een weetje.
Wat wel verstandig is om even de -pool van je accu er af te gooien.
Want mocht je "perongelijk" een stekker ergens aftrekken je nadien een rare storing krijgt.
Kan even moeilijk zijn om het klimaatregelingspaneel los te krijgen.
Als je geen Volvo radio hebt is het makkelijk. Want nadat je het bakje er uit hebt getrokken zitten er een paar torx (25) schroeven en los is tie.
Met een Volvo radio moet je proberen je vingers tussen de middenconsole en de klimaatregeling te krijgen en vervolgens naar beneden te trekken en hopen dat er geen haken afbreken (nieuwe halen).
Succes
Geplaatst: 16.02.2006 - 00:00
door Richard
PAs alleen op met de schroeven. Bij is er al eens een gevalleen bij de versnellingspook en die moet daar nog steeds ergens zwerven.
Geplaatst: 16.02.2006 - 08:54
door corrio
Mannen bedankt! Vooral de foto's hebben een hoop verduidelijkt.
Ik laat jullie weten of e.e.a. is gelukt...
Groet,
Cor
Geplaatst: 16.02.2006 - 17:52
door Hans
gr WP
ps Hans, wat ga je nu rijden?????
Ben er nog niet helemaal uit. Zo'n classic V70 tdi is erg mooi, maar een V40 diesel phase II lijkt mij de meer verstandige keuze :? financieel gezien dan...(kmoet het voortaan namelijk weer alleen rooien)
Wat denken jullie?
Geplaatst: 16.02.2006 - 18:10
door Richard
Mijn verstand zegt dan om voor de v40 phase II te gaan. Heb ik zelf ook gehad. De 115 pk diesel. Was een hele fijne auto.
Geplaatst: 16.02.2006 - 19:56
door Hans
Ik heb de V40 phase II 1.8i gehad, was een fijne auto met een niet fijne moter.
Geplaatst: 16.02.2006 - 20:28
door Richard
Ja, ik heb ook een proefrit gemaakt in een benzine v40 toen. Puur om te kijken hoe de v40 rijd maar was er echt niet weg van die motor. Doe dan echt maar de diesel. Die vond ik wel fijn. Niet zo fijn als de D5 natuurlijk maar toch. Misschien kun je ze stiekum omruilen, merkt de volgende eigenaar van je v70 vast niet.
