werking verwarming
Geplaatst: 25.02.2011 - 07:14
vraagje over de werking van de verwarming.(ECC)
Als het koud is en we willen het snel warm hebben in de auto zou het toch zo moeten zijn dat als we de ECC in aut stand hebben(wordt altijd geadviseerd toch?) en we zetten de regelaars zeg maar op 24/26, het dan snel warm moet worden? Mijns inziens gebeurd dit niet snel genoeg. Als we nl overschakelen op handbediening en de ventilator dan opvoeren gaat het een stuk sneller.
Nu heb ik al eea aan draadjes doorgenomen en gelezen over de tempsensor.
Het geval wil dat we bij aankoop van de auto een keuring hebben laten doen en daarbij geconstateerd is dat deze sensor schoongemaakt zou moeten worden.Dit zou bij levering van de auto gedaan zijn maar ik begin daaraan nu te twijfelen.
Wat denken jullie?
Hoe kan ik deze sensor verder nog testen zonder de auto uit te laten lezen? Of gewoon de unit loshalen en kijken of er vervuiling aan sensor/ ventilator aanwezig is of andere zichtbare problemen?
Als het koud is en we willen het snel warm hebben in de auto zou het toch zo moeten zijn dat als we de ECC in aut stand hebben(wordt altijd geadviseerd toch?) en we zetten de regelaars zeg maar op 24/26, het dan snel warm moet worden? Mijns inziens gebeurd dit niet snel genoeg. Als we nl overschakelen op handbediening en de ventilator dan opvoeren gaat het een stuk sneller.
Nu heb ik al eea aan draadjes doorgenomen en gelezen over de tempsensor.
Het geval wil dat we bij aankoop van de auto een keuring hebben laten doen en daarbij geconstateerd is dat deze sensor schoongemaakt zou moeten worden.Dit zou bij levering van de auto gedaan zijn maar ik begin daaraan nu te twijfelen.
Wat denken jullie?
Hoe kan ik deze sensor verder nog testen zonder de auto uit te laten lezen? Of gewoon de unit loshalen en kijken of er vervuiling aan sensor/ ventilator aanwezig is of andere zichtbare problemen?