Pagina 1 van 1

in de veilige loop springen van s40 2.0D uit 2006

Geplaatst: 27.02.2011 - 16:45
door Johan v50
Beste iedereen,

De auto van mijn ouders heeft de nare eigenschap om vaak in de veiligeloop te springen. Dit is niet handig en daarom zijn we nu al een tijd op zoek naar de oplossing.

Hieronder een paar dingen die zijn uitgezocht of aangepast. Kan iemand ons helpen met punten die over het hoofd worden gezien.

De EGR stekker is er al uit gehaald, dit heeft een aantal dagen geholpen en toen was het probleem er weer. Dit heb ik een week voor de uitlezing van de dealer gedaan.

KM stand is nu 170.000 duizend
het is een 2.0 diesel


Uitlezen Volvo dealer 21 -02-11

CEM-3A00 Motorregeleenheid, Software onjuist signaal
ECM-0406 Standsensor uitlaadgasrecirculatie signaal te hoog
EXM-C301 Regeleenheid, onjuiste controlesom software motorregeleenheid
ECM-0490 Uitlaadgasrecirculatieregeling signaal te hoog
ECM-2002 Deeltjesscheider onjuist signaal


Hieronder een aantal reparaties die ze hebben laten uitvoeren wat allemaal maar even heeft geholpen tegen het inhouden.

Auto Buikema (Bosch service), 25-07-2009

EGR klep aantal 1
Pakking aantal 1
Regelklp turbo aantal 1
Pakkingset kleppedeksel aantal 1
Brandplaatjes afdichting verstuiver aantal 1

Hierbij een overzicht reparatie 15 november 2010 i.v.m. inhouden auto.

Brandstof filter mann aantal 1
Brandstofplaatje cilinder 2 aantal 1
Verstuiver lek test op 4 verstuivers
intercooler de-montage leeg laten lopen
Additief tank vullen bij deaeler
Regenereren en uitlezen bij dealer

Geplaatst: 27.02.2011 - 21:18
door Popoll
krijg je dan een melding? (motorservice vereist) vermogen valt weg.
Ik heb dit ook gehad bij mijn v50 D5
gebeurde telkens bij het optrekken.
nog geen 20.000 km op de teller.
uiteindelijk een nieuw roetfilter eronder en sindsdien (nu 30.000 km verder geen probleem meer mee gehad.
Ik hoop dat het probleem snel gevonden wordt want dit is inderdaad zeer vervelend

Geplaatst: 02.03.2011 - 21:21
door Johan v50
vandaag is het probleem gevonden.
Het was de sensor op de katalisator/roetfilter.

Geplaatst: 03.03.2011 - 09:23
door Popoll
Ik hoop voor jou dat het daarbij blijft.
Die hebben ze bij mij ook eerst vervangen, maar na een paar dagen terug hetzelfde probleem.
Bij mij was dit gelukkig allemaal nog onder garantie.
In alle geval, ik hoop dat jouw probleem wegblijft en nog veel succes met je wagen.

Geplaatst: 02.04.2011 - 11:04
door TomVDG
Johan v50 schreef:vandaag is het probleem gevonden.
Het was de sensor op de katalisator/roetfilter.
die foutmelding stond er toch al van in het begin in, de dealer heeft je heel wat geld afgetroggeld als je het mij vraagt

een goeie 100euro voor die sensor (die naast de batterij zit) en het probleem was meteen opgelost