info center probleem

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

na een jaar vrij probleemloos en fijn rijden , heb ik sinds van daag een :cry: .probleem. van ochtend hield mijn autoradio met spelen, ik haalde de radio er uit en kwam ik achter dat het zekering van de toestel kapot was ik in de onderstelling dat het dat de probleem was verving ik het zekering voor een nieuwe. later probeerde ik het radio nog eens en na kort antenne uitschuif geluid en rook uit de radio is het geest van de radio het toestel verlaten. het is op zich vrij erg omdat ik had in mijn auto nog origineel 906 volvo radio met cd wisselaar maar het gebeurde nog wat erger het info center is er me opgehouden :cry: . deze keer is het zekering in de radio goed gebleven, verder kon ik geen ander kapotte zekering ontdekken, kan deze twee dingen met elkaar te maken hebben? of heb ik ergens groter probleem? wie kan me helpen of tip gewen? help, help zonder info center is de auto haast niet te gebruiken.. :( :(
dAILYhERO
Bartk
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 11.02.2011 - 08:49

Doet ie volledig niks meer of kan je nog een beetje opt scherm zien (evt defect lampje)
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman ;-) )

Resto project: '95 480 GT Turbo
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je radio gebruikt dezelfde voeding als het infocentre. Dat is een dikke bruine kabel achter het dash. Zou dus best kunnen dat daar de kortsluiting ergens zit. Kijk eens goed de zekeringen na in het zekeringkastje. Bij mijn 480 is zekering 2 van de radio en 21 van het infocentre. Vervang die allebei raad ik je aan met dezelfde kleur zekering. Radio zou ik er maar eerst uithalen om nwe kortsluiting te voorkomen.
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

Dank je wel Iroll,
dat is een nieuws welke geeft hoop, ik heb in tussen de radio er uitgehaald en een nieuwe aangeschaft en in genoteerd, maar inderdaad die deed het ook niet dat was voor de controle of dat niet toevallig in de stroom in orde was. toen had ik geen tijd meer .morgen ga ik juiste zekeringen kopen en ga ik nummer 21 en 2 checken. nummer 2 was zo met het blote oog goed maar dat hoeft niet altijd waar zijn.
in elke geval dank je wel voor deze tip :razz: :razz:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

Eureka probleem opgelost het was inderdaad het zekering nummer 21 :),
nu zit even het verlichting achter het info center even moeilijk doen even pas na een tikje op het km teller gaat die aan maar ik neem aandat dit niet al te groot probleem zal worden om eventueel die te vervangen.
bedank voor jullie tips het gaat dan alles wat makkelijker en sneller.
dAILYhERO
Plaats reactie

Terug naar “De 480”