440 1.8automaat uit 1994
Geplaatst: 01.03.2011 - 14:00
Hallo allemaal,
sinds kort ben ik ook een eigenaar van een 440, had me nog niet in de steek gelaten....tot sindskort...
Dit is het probleem (mss dat julie me verder kunnen helpen):
Zonder enige meldingen of knipperende lampjes of wat dan ook, kregen we hem niet meer gestart, althans niet op dat moment... auto laten staan bij het werk en volgende dag mbv multimeter de accu door gemeten, ik meette een voltage van 12.5V
Heb toen geprobeerd te starten en dat ging waarna ik snel naar huis ben gereden. Thuis aangekomen ben ik gaan kijken met een vriend van me wat nu daadwerkelijk het probleem was, wij dachten dus de accu (deze bij de winkel laten doormeten en inderdaad er zat een kortsluiting binnen een cel). Waarna ik een nieuwe heb gekocht met de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn.... Niets is minder waar....2dagen later...weer stil....wéér niet aan de praat te krijgen, nadat we een multimeter eraan hadden gehangen kwamen we tot de conclusie dat de dynamo wel eens kapot zou kunnen zijn...prima, ook die heb ik vervangen (weliswaar met een gereviseerde maar oké).
Sinds gisteren staat hij wéér stil en ben ik aan het eind van mijn latijn, de kleine stukjes binnen het dorp dat gaat prima. Maar zodra ik wat langer onderweg ben geweest krijg ik hem niet meer aan de praat. WAT TE DOEN??? IS HET DE STARTMOTOR?? IS HET HET CONTACTSLOT?? IS HET DE STARTONDERBREKING?? IS HET DE BENDIX???
Als ik hem probeer te starten en hij start dan ook niet, hoor ik wel binnenin geratel (snel achter elkaar geklik... is dat idd de bendix??)
Lang verhaal, maar dan kunnen jullie ook een betere diagnose stellen neem ik aan!!!
sinds kort ben ik ook een eigenaar van een 440, had me nog niet in de steek gelaten....tot sindskort...
Dit is het probleem (mss dat julie me verder kunnen helpen):
Zonder enige meldingen of knipperende lampjes of wat dan ook, kregen we hem niet meer gestart, althans niet op dat moment... auto laten staan bij het werk en volgende dag mbv multimeter de accu door gemeten, ik meette een voltage van 12.5V
Heb toen geprobeerd te starten en dat ging waarna ik snel naar huis ben gereden. Thuis aangekomen ben ik gaan kijken met een vriend van me wat nu daadwerkelijk het probleem was, wij dachten dus de accu (deze bij de winkel laten doormeten en inderdaad er zat een kortsluiting binnen een cel). Waarna ik een nieuwe heb gekocht met de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn.... Niets is minder waar....2dagen later...weer stil....wéér niet aan de praat te krijgen, nadat we een multimeter eraan hadden gehangen kwamen we tot de conclusie dat de dynamo wel eens kapot zou kunnen zijn...prima, ook die heb ik vervangen (weliswaar met een gereviseerde maar oké).
Sinds gisteren staat hij wéér stil en ben ik aan het eind van mijn latijn, de kleine stukjes binnen het dorp dat gaat prima. Maar zodra ik wat langer onderweg ben geweest krijg ik hem niet meer aan de praat. WAT TE DOEN??? IS HET DE STARTMOTOR?? IS HET HET CONTACTSLOT?? IS HET DE STARTONDERBREKING?? IS HET DE BENDIX???
Als ik hem probeer te starten en hij start dan ook niet, hoor ik wel binnenin geratel (snel achter elkaar geklik... is dat idd de bendix??)
Lang verhaal, maar dan kunnen jullie ook een betere diagnose stellen neem ik aan!!!