Pagina 1 van 1

Introductie

Geplaatst: 01.03.2011 - 19:35
door Edwin
Hallo allemaal,

Zal me toch maar even (alsnog/alweer) voorstellen. Alsnog omdat ik dat nog niet gedaan heb hier bij de V70 leden, en alweer omdat ik het al wel gedaan had toen ik nog een V40 had.

Zoals te zien in mijn onderschrift bij iedere posting heb ik alleen nog maar Volvo's gereden en hoop dat ik ook altijd te kunnen blijven doen!

Sinds vorige week vrijdag in het trotse bezit van een V70 T-5 (als het goed is :lol: zie kleur injectoren topic).
Hiervoor 5 jaar lang een V40 2.0 gehad. Goede auto's, nooit pech gehad. De stoelen zijn redelijk, maar voor iemand van mijn afmetingen, 1.93 meter en 96 kilo houden ze niet over. Zoals gezegd leuke auto, maar echt snel zijn ze niet. En dat wisten we ook, want daarvoor hebben we 4 jaar in een 850 T-5 gereden, en die was wèl snel! Enfin, we wilden het zuiniger en goedkoper proberen vandaar de uitstap naar de V40.

Vlak na aanschaf van de V40 heb ik al wel gezegd dat de volgende weer een geblazen Volvo moest worden: zie hier de V70.
Er zitten de elegance-, comfort-, family- en winterline op. Verder nog geheel beige lederen bekleding, automaat, Alarm en HU-803 dolby stereo.
Vooral dat laatste klinkt er goed!!

Na een halve week rijden kan ik zeggen dat ie heel goed bevalt, vermogen genoeg, héérlijke stoelen, echt lekker groot en ruim, en overall natuurlijk een grote ruimere auto met het bijbehorende comfort van een grote auto!

Enige kleine minpuntje wat ik denk/dacht te hebben is dat ie héél, héél ietsje naar rechts trekt. De dealer heeft er al naar gekeken, maar nu heb ik al gelezen op internet, waaronder dit forum, dat wel meer dat hebben. Het is niet hinderlijk, maar als je er eenmaal op gaat letten lijkt het volgens mij ook erger dan het is.
Als ik in het midden van de weg rijdt, doet ie het in ieder geval niet en als ik iets links van de weg ga rijden trekt ie juist naar links.
Ikzelf vermoet dat het met de stuurstand te maken heeft die in het midden niet echt beweeglijk is en als het ware een beetje "geblokkeerd" blijft staan rond de middenstand en als je dan het stuur net iets links van het midden hebt, trekt ie naar links en idemdito voor rechts.

Verder niets dan lof over de auto, en ik hoop nog veel tips en ervaringen te kunnen delen en ontvangen van/met jullie.

Hieronder nog wat foto's. (na de eerste poetsbeurt één dezer weken, plaats ik uiteraard nòg glimmendere foto's!!) :D

gr. Edwin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Introductie

Geplaatst: 01.03.2011 - 22:31
door elianmars
Edwin schreef:
Sinds vorige week vrijdag in het trotse bezit van een V70 T-5 (als het goed is :lol: zie kleur injectoren topic).
Als je het kenteken intikt op https://ovi.rdw.nl/ krijg je, als het goed is, het vermogen te zien. Dan weet je snel genoeg of het een T5 is.

Mooie wagen, trouwens! 8)

Re: Introductie

Geplaatst: 01.03.2011 - 23:19
door Olvov
elianmars schreef: Als je het kenteken intikt op https://ovi.rdw.nl/ krijg je, als het goed is, het vermogen te zien. Dan weet je snel genoeg of het een T5 is.
Mooie wagen, trouwens! 8)
Helaas, dat werkt bij zijn kenteken niet. :lol:

Mooie V70 Erwin!

Re: Introductie

Geplaatst: 01.03.2011 - 23:24
door elianmars
Olvov schreef:
elianmars schreef: Als je het kenteken intikt op https://ovi.rdw.nl/ krijg je, als het goed is, het vermogen te zien. Dan weet je snel genoeg of het een T5 is.
Mooie wagen, trouwens! 8)
Helaas, dat werkt bij zijn kenteken niet. :lol:

Mooie V70 Erwin!
:lol: :lol:


Als er een kenteken te zien zou zijn, had ik het zelf wel even ingetikt op die site, natuurlijk.

Geplaatst: 01.03.2011 - 23:31
door MN-NL
Mooie kar!

Dat wegtrekken naar de zijkant van de weg, naar rechts als je rechts rijdt en naar links als je links rijdt, kan ook te maken hebben met het feit dat de weg altijd een beetje afloopt naar de zijkant. Is voor de waterafvoer vanaf het wegdek.

Zoals je het beschrijft is het in de auto minimaal en dan denk ik dat je het niet gaat wegkrijgen.

Groet, Marc

Geplaatst: 01.03.2011 - 23:34
door toppertje
mooie volle auto.
ook de kleur is super! :wink:
nu nog een echte Volvo-gril monteren.

Geplaatst: 01.03.2011 - 23:41
door VolvoTech
Strakke kar hoor!

Geplaatst: 02.03.2011 - 01:09
door Olvov
toppertje schreef:
nu nog een echte Volvo-gril monteren.
Naar mijn bescheiden mening is dit absoluut niet nodig. Wat is er mis aan deze gril? :shock:

Geplaatst: 02.03.2011 - 11:08
door DawnBlueED
Mooie auto Edwin :)

Geplaatst: 02.03.2011 - 17:38
door donald1957
Dit is toch veeeeel mooier !

Geplaatst: 02.03.2011 - 17:53
door toppertje
ja, die is veeeeeel mooier.
alleen jammer dat het geen volvo is. :D

Geplaatst: 02.03.2011 - 21:27
door lampjus
toppertje schreef:ja, die is veeeeeel mooier.
alleen jammer dat het geen volvo is. :D
:lol:
toppertje schreef:ja, die is veeeeeel mooier.
alleen jammer dat het geen volvo is. :D

Geplaatst: 02.03.2011 - 21:28
door V70 T5 assen
Mooie auto zeker de kleuren combi (heb ik ook :) )
Misschien nog een spoiler achterop , en een wat dikker eindstuk van rvs op de uitlaat.
Verder gewoon genieten!!!!

Geplaatst: 02.03.2011 - 22:05
door DawnBlueED
donald1957 schreef:Dit is toch veeeeel mooier !
Goh, hoe zouden ze die grill toch bedacht hebben :P

Geplaatst: 02.03.2011 - 22:22
door blastaway
Mooie auto! Goede aankoop

@ toppertje: Is de grill bovenaan aan het afbladeren?

Geplaatst: 05.03.2011 - 21:05
door Bigdog
Mooie kar en inderdaad.....genieten. =D>
Goh, hoe zouden ze die grill toch bedacht hebben
Voer voor meneer de wolf ? :-k

Geplaatst: 05.03.2011 - 21:40
door Edwin
Allen dank voor de complimenten. Ben weer wat wijzer en nog steeds in extase. Het is inderdaad gewoon een T-5, ondanks een andere motorcode op de distributieriemkap. De motorcode staat ook in het blok gestansd. Als je het kleine deel van de distributiekap (het gedeelte wat ook nog een stukje bovenop het blok zit) weghaald kun je aan de achterkant het nummer zien. En daar staat B5234T dus T-5!

Ik twijfelde eigenlijk ook niet, want tjeemig den peemig wat is dit ding snèèèèl. Ik was wel wat gewend met de 850 T-5 maar dit is toch een totaal andere beleving. Met de 850 moest ik echt moeite doen om de bekende sprint naar 100 rond de 7,5 seconde te krijgen. Bij de V70 is dat echt kinderspel, verschillende metingen bij vochtig weer (lees wielspin en STC die ingrijpt) levern allemaal een tijd op van tussen de 7,28 tot 7,55!

Nu maken mij die paar tienden niet uit, maar vooral de rust waarmee het gaat!! Echt onvoorstelbaar! Zonder "drama" en lawaai sleurt ie met een snerpje op de achtergrond naar de 100!! Echt een heel luxe en comfortabel gevoel. Dit rijdt toch echt wel één (of meer) klassen beter dan een 850 hoor!! RESPECT! Tov v/d V40 is echt een wereld van verschil, V40's zijn goede, degelijk auto's met goede wegligging, maar het comfort van een grote auto als deze, zeker het geluidsniveau is toch echt heel anders!

Ook bij constante snelheden is ie zo stil vind ik; bij 80 km/u hoor ik alleen iets banden en verder niets! Geen wind, geen motor niets.
Enige wat ik opvallend vind is dat ik wel continue op de achtergrond de turbo hoor opspoelen. Bij mijn weten deed de 850 dat alleen als motor en turbo nog koud waren, bij de V70 hoor ik het de hele tijd. Kan natuurlijk ook komen omdat de rest gewoon 0,0 geluid maakt! Ik vind het wel een mooi geluid overigens!

Naar mijn mening is een T-5 i.c.m. een automaat perfect!

Ohja, ik heb er inmiddels ook een uitlaatsierstukje op, orgineel kon niet volgens de dealer, maar heb een RVS exemplaar van carpoint gevonden die 99% gelijk is aan het orgineel.
Verder nog Philips extreme blue vision lampen en stadslampen erin gedaan (geven echt 2 x meer helderder licht dan de standaard lampen) en de 4 oranje knipperlichten vervangen voor van die Philips silver vision dingen. Geen spiegeleieren meer! Ook nog de remlampen vernvangen voor nieuwen, wat een crime om die dingen te vervangen zeg, zeker als je van die onbenullige grote klauwen als ik heb....

gr. Edwin.