Pagina 1 van 2
Wagenhoogte
Geplaatst: 16.02.2006 - 18:56
door danny V40
mijn v40 staat aan de achter kant lager dan voor, onbeladen.
nu kan ik andere veren kopen dan zakt ie 40mm is dat wat?
(achter kant staat wel mooi zo hoor)
gr danny
foto volgt nog
Geplaatst: 16.02.2006 - 19:33
door CeeBee
Ja hoor, kan best.

Geplaatst: 16.02.2006 - 19:42
door danny V40
achter is bijna het zelfde als de mijne maar voor..............
hoe ver is ie gezakt?
Geplaatst: 16.02.2006 - 20:23
door CeeBee
3.5cm..................
Geplaatst: 16.02.2006 - 20:55
door danny V40
staat mooi hoor :crazyeyes:
Geplaatst: 16.02.2006 - 22:22
door arnoud
Wat is het gevolg voor de wegligging van zo'n verzakking? Ik zou denken dat je bij het optrekken meer grip zou kunnen hebben doordat het gewicht meer aan de voorkant ligt, maar verder?
Geplaatst: 16.02.2006 - 23:57
door smokingman
arnoudh schreef:Wat is het gevolg voor de wegligging van zo'n verzakking? Ik zou denken dat je bij het optrekken meer grip zou kunnen hebben doordat het gewicht meer aan de voorkant ligt, maar verder?
Ja, dat zou ik ook wel willen weten en hoe je met verkeersdrempels . :evil: zit. Want voordat ik thuis ben heb ik er nogal wat ontmoet. Helaas.
Die grip zou zeer welkom zijn, omdat ie nu lekker aan het zoeken is in de lagere versnellingen.
Ceebee, welke wielen zijn dat?
Geplaatst: 17.02.2006 - 08:07
door menjo
Met mijn oude S40 (phase 1), die ik rondom 4 cm verlaagd heb, heb ik nog nooit een drempel geraakt hoe hard ik er ook overheen ging. Met mijn nieuwe V40 (phase 2, niet verlaagd) was het bij de eerste meteen raak (bij het eraf rijden).
Comfort werd niet veel slechter vond ik, ik vond het eigenlijk gewoon veel beter rijden. Maar nu kan ik vergelijken met een phase 2. De phase 2 is veel comfortabeler en helt toch nog veel minder over in bochten. Maar een phase 1 standaard is gewoon veel te zacht geveerd.
Ik zou ook niet snel alleen voor verlagen, dat lijkt me niet goed voor het weggedrag.
Zo zag het er uit na verlaging (rondom dus):

Geplaatst: 17.02.2006 - 12:14
door CeeBee
@smokingman
17"Wolfrace Voodoo's(serie 1, de 2de serie heeft Voodoo in een spaak staan)
Geplaatst: 17.02.2006 - 15:05
door danny V40
he menjo
ik vind het nog hoog.
achter is die van mij al standaart lager en voor ongeveer gelijk
Geplaatst: 17.02.2006 - 15:12
door menjo
Die van mij is achter na het verlagen ook amper omlaag gekomen, veren waren waarschijnlijk al redelijk doorgezakt. En misschien voor bij jou ook? Of zou dat komen doordat de dieselmotor veel zwaarder is?
Geplaatst: 17.02.2006 - 15:21
door danny V40
diesel is zwaarder ja
ik zal hem zo eens opmeten de hoogte
Geplaatst: 17.02.2006 - 15:44
door danny V40
komt later heb hier geen rolmaat :oops: :oops: :oops:
Geplaatst: 17.02.2006 - 16:07
door CeeBee
@menjo, heb je toevallig geen nivomat schokbrekers?
Geplaatst: 17.02.2006 - 16:10
door menjo
Op een S40? Hmm, zou wel kunnen, maar dan hadden de verlagingsveren toch nooit moeten passen?
EDIT: Durf eigenlijk wel gewoon nee te zeggen, want in de vakantie met volle kofferbak was ie erg ver doorgezakt achter.
Geplaatst: 17.02.2006 - 17:35
door CeeBee
Ik had ze ook , ik dat ding verlaagd, perfect ik rij 100 meter, hup weer die kont in de lucht, toen heb ik ze maar eraf gehaald.
Geplaatst: 17.02.2006 - 17:59
door danny V40
Voor 66 cm. Achter 62 cm. Is toch niet goed he?
Geplaatst: 17.02.2006 - 18:30
door menjo
Dat is wel goed, het ziet er gewoon niet zo mooi uit. Bij alle S/V40's is dit verschil er. Voor lijkt ie gewoon te hoog te staan.
Geplaatst: 17.02.2006 - 18:49
door Marc
Volgens mij speelt dit 'probleem' alleen bij de Phase I. Ik zie eigenlijk nooit een Phase II rijden die achter té laag hangt.
Geplaatst: 17.02.2006 - 18:59
door menjo
Klopt, volgens mij zijn de zijschermen daarbij zo aangepast dat de voorwielen lager lijken.