Touringcars Defensie Verkeers- en VervoersOrganisatie

Speciale fotorubriek voor Volvo trucks. Maar ook Volvo bussen laat je hier zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S40 Momentum
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:47

Misschien ook interessant, de Volvo 9700 touringcars waarmee onze Nederlandse krijgsmacht militairen mee vervoerd door heel Europa, en daarbuiten.

Quote:

Het Ministerie van Defensie plaatste een belangrijke order bij Volvo Truck en Bus Nederland B.V. Maar liefst elf Volvo 9700 Comfort-touringcars werden vrijdag 2 februari jl. officieel overhandigd aan Defensie bij Volvo dealer Harbers Trucks Barneveld B.V. Bij deze heugelijke gebeurtenis waren een groot aantal prominente gasten aanwezig.

Uit handen van Erland Morelissen, Manager Bus Benelux van Volvo Truck en Bus, ontving Kolonel Mulder van de afdeling inkoop van Defensie (DMO) de sleutels waarmee hij de touringcars officieel in gebruik nam. De sleutels werden vervolgens aan eindgebruiker Luitenant-Kolonel der Mariniers Aben van de Defensie Verkeers- en Vervoersorganisatie (DVVO) overgedragen, die ze op zijn beurt weer overdroeg aan de chauffeurs.

Van alle gemakken voorzien
De elf touringcars zijn uitgevoerd als 47+1+1 en worden ingezet voor het vervoer van militairen door heel Europa. "De touringcars zijn zeer compleet uitgevoerd en voorzien van alle gemakken, voor chauffeur en passagier. Ze beschikken onder meer over een automatisch schakelende versnellingsbak, Volvo I-Shift, airconditioning, dakverwarming, achteruitrijcamera en navigatiesysteem. Ook is de Volvo 9700 voorzien van een zogenoemde theatervloer, wat zorgt voor een goed zicht vanaf elke zitplaats" aldus Erland Morelissen van Volvo.

Strenge veiligheidseisen
Via een Europese aanbesteding is de keuze van Defensie uiteindelijk gevallen op Volvo. De Volvo touringcars voldoen aan de hoge veiligheidsnorm en aan de overige eisen die Defensie stelt. "Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. De touringcars zijn daarom bijvoorbeeld ook voorzien van FIPS (Front Impact Protection System) en ESP (Electronic Stabiliteits Programma)", licht Luitenant Mekking van Defensie toe. "Volvo levert de kwaliteit die wij eisen tegen een prijs die daarmee in verhouding is. Daarnaast hebben we een goed contract kunnen afsluiten voor reparatie en onderhoud. De komende tien jaar wordt dat verzorgd door Volvo dealer Harbers Trucks Barneveld B.V. Een vertrouwd adres omdat wij daar door de jaren heen al regelmatig Volvo trucks hebben afgenomen. Alles bij elkaar opgeteld, maakte dat wij honderd procent overtuigd Volvo hebben kunnen kiezen".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.0D Edition II 2008
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8316
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

S40 Momentum schreef:De elf touringcars zijn uitgevoerd als 47+1+1 en worden ingezet voor het vervoer van militairen door heel Europa.
Voor degene die het niet weten, dat betekend 47 zitplaatsen, +1 chauffeur, + 1 klapstoel bij de voordeur.
S40 Momentum schreef:....dakverwarming....
Die weet ik even niet, waar is dat dan voor? Het eerste wat in me op komt is om sneeuw van het dak af te smelten.
S40 Momentum schreef:...De touringcars zijn daarom bijvoorbeeld ook voorzien van FIPS (Front Impact Protection System) en ESP (Electronic Stabiliteits Programma)"...
Die ESP geloof ik wel, maar wat houd die FIPS dan in?
Een paar maanden geleden is een collega op de N366 van de weg gereden door een kamikaze-piloot. Als je die bus ziet, denk je nou, slappe hap. Maar eigenlijk zijn die Citaro's (Mercedes) waar we mee rijden best stevig, vergeleken met wat er verder aan lijnbus rond rijdt.
De Citaro's hebben geen chauffeursgordel, Integro's wel (hogevloerbus). Maar of het echt helpt, ik vraag het me wel eens af. Als je een auto frontaal in de bus krijgt, schuift hij er onder. Krijg je wat anders voor de bus, vrachtauto, andere bus, stevig boompje, dan kan je het wel vergeten natuurlijk.

Volgens mij heb ik ook nog ergens foto's, van een militair die CCV-B deed samen met mij. Zal ze eens zoeken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8316
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
S40 Momentum
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:47

Klopt, de touringcars van Defensie worden af en toe voorzien van bestickering voor tijdelijk.
Volvo V50 2.0D Edition II 2008
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
Plaats reactie

Terug naar “Foto's van Volvo Trucks en Bussen”