ratelen deur bij openen

Plaats reactie
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Al tijden rateld de linker achterdeur bij het openen van de auto, tevens als ik de achterklep sluit rateld deze ook, wat kan dit zijn?
Het slot of de motor van de vergrendeling ? De auto sluit wel volledig af en gaat ook volledig open.
Het gaat om een S80 T6 uit 1999

Alvast bedankt voor jullie inbreng
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Is het niet de uitslagbegrenzer van de deur? Als die te weinig vet op de juiste plekjes heeft, krijg je een raar schurend geluid te horen bij sluiten en openen.

Ook bij de achterklap is sprake van nogal wat scharniertjes die allemaal een beetje vet nodig hebben. Als het daar te droog is geworden, krijg je gekke geluiden. Evt. kunnen de zuigertjes van de achterklep ook defect zijn.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Nou het ratelen komt alleen van de linker achterdeur, en als de achterklep gesloten wordt rateld de linkerachterdeur ook weer, het lijkt net of er dan iets aangestuurd wordt, ik dacht zelf aan een motortje of iets dergelijks waar de tandjes over elkaar gaan, maar dan snap ik niet waarom dat ook gebeurd bij het sluiten van de achterklep
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Al WD40 geprobeerd?
zou zomaar kunnen helpen


het is trouwens ratelt en niet rateld
en het gebeurT ook als je je klep sluit.

stam +t weet je wel..

of verkeerD de jouwe verder in goede staat...
:thumbleft:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

is een bekend probleem met de s80. waarschijnlijk is de slotunit kapot of gaat binnenkort kapot. Of het motortje van de centrale vergrendeling. Heb namelijk hetzelfde probleem. heel af en toe sluit de deur niet maar tot nu toe gaat het nog steeds goed.
Een bevriende volvo monteur geeft me aan dat dit vaker voorkomt.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Gebruikersavatar
EV
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09.02.2006 - 21:12

streetie schreef:is een bekend probleem met de s80. waarschijnlijk is de slotunit kapot of gaat binnenkort kapot. Of het motortje van de centrale vergrendeling. Heb namelijk hetzelfde probleem. heel af en toe sluit de deur niet maar tot nu toe gaat het nog steeds goed.
Een bevriende volvo monteur geeft me aan dat dit vaker voorkomt.
Dus is de oplossing in jou geval: slotunit laten vervangen!

EV
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

dat met die d en die t heb ik altijd een probleem gevonden :roll: , maar gelukkig begrijpt iedereen het, denk ik,die slotunit is dat ook makkelijk zelf te vervangen? en is zo,n slotunit met motor? Of kan ik er beter zelf niet aan beginnen maar het laten doen door de volvo garage.
En wat gaat me zo'n unit ongeveer kosten?
En ja hij verkeerd in redelijk goede staat mijn S80 (kleine probleempjes blijf je altijd houden)
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
EV
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09.02.2006 - 21:12

netwerk11 schreef:dat met die d en die t heb ik altijd een probleem gevonden :roll: , maar gelukkig begrijpt iedereen het, denk ik,die slotunit is dat ook makkelijk zelf te vervangen? en is zo,n slotunit met motor? Of kan ik er beter zelf niet aan beginnen maar het laten doen door de volvo garage.
En wat gaat me zo'n unit ongeveer kosten?
En ja hij verkeerd in redelijk goede staat mijn S80 (kleine probleempjes blijf je altijd houden)
Nee is niet makkelijk zelf te doen!

Slotunit is alles-in-een ook cv motor en binnenverlichting-schakelaar etc.

Even informeren bij de dealer wat het kost!!

EV
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Nou dan weet ik het wel, dan gaat het gemaakt worden door de volvo garage, dan weet je bijna zeker dat de reparatie goed uitgevoerd wordt.
Allemaal bedankt voor de reakties
Overgestapt van Saab naar Volvo
Plaats reactie

Terug naar “S80”