Resetten radio en lichten uit zetten

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
blacklizard
2nd Gear member

Heb net een Volvo V40 Phase II gekocht.
Nu heb ik daar de batterij vervangen en is de radio (HU-555) gereset.
Ik moest de pincde ingeven en deze had ik niet. Heb 3 keer de verkeerde ingegeven en nu staat er OFF op de radio.
Ik heb ondertussen de code opgevraagd bij de volvo dealer maar hoe moet ik deze nu ingeven of hoe krijg ik die OFF daar af of hoe kom ik terug waar ik de code kan ingeven?
Heb gelezen ergens om 2 uur mijn contact te laten opstaan maar probleem is hier dat mijn lichten blijven branden. Zo raakt de batterij plat.
Hoe kan ik de lichten uitzetten??
Bij mijn vorige versie van volvo was eens de grote lichten optrekken en dan kon je de lichten uit zetten.

Wie weet raad??
laheije
4th Gear member

Is toch vrij simpel, demonteer de zekering van de verlichting voor 2 uur en je kan hem op kontakt zetten.
Wat bedoel je hier mee: Bij mijn vorige versie van volvo was eens de grote lichten optrekken en dan kon je de lichten uit zetten.Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
blacklizard
2nd Gear member

Ja had het al gevonden.
Het contact op stand 1 en dan branden de lichten niet (kwas iets te rap) 2 uur wachten en dan vraagt hij terug de code. De code ingegeven en radio werkt terug.
Wat ik bedoelde met "Bij mijn vorige versie van volvo was eens de grote lichten optrekken en dan kon je de lichten uit zetten" is als je de volvo start banden normaal onmiddelijk de lichten. Je kan deze niet uitzetten.Bij mijn versie Phase I als het contact en de lichten afstonden en je trok eens aan de grote lichten en je starte de auto dan kon je de lichten wel afzetten.
Als je wou dat ze bleven branden moest je het terug doen.
Bij deze Phase II lukt dat niet. Vind het niet nodig om met de lichten constant op te rijden.
laheije
4th Gear member

Ja ik meende ook zo iets te hebben gelezen maar ik wist het niet meer zo precies, en daarom durfde ik het niet te vermelden omdat ik bang was dat het niet zou werken. Daarom koos ik voor de iets ruwere mogelijkheid.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
YannickC
2nd Gear member

Bij mijn v40 fase 2 kan ik ook de lichten niet uitzetten ;-)
Je kan wel gewoon je dimlichten gebruiken.
Gem1e
Starter

Vind het niet nodig om met de lichten constant op te rijden.[/quote]

K vind t de beste uitvinding ever, kost t nu zoveel extra om die dingen aan te laten?
Waarom nu weer uit als het de veiligheid tegemoet komt?
Bart Giesen
5th Gear member

Gem1e schreef:kost t nu zoveel extra om die dingen aan te laten?
Kost het nou zoveel moeite ze zelf aan te zetten / de keuze hiertoe te hebben?
Iroll
6th Gear member

Ik vond het eerst ook maar nix dat de drl's constant branden. Maar ik ben intussen wel om. Je valt gewoon steeds minder op tegenwoordig zonder drl's omdat steeds meer auto's ermee rijden. Je merkt dat medeweggebruikers met drl's eerder opvallen en da's wel zo prettig/veilig.
sjoerdb
5th Gear member

laat de lampjes toch lekker branden, scheelt tientallen doden per jaar en kost je totaal geen moeite, ik erger me altijd groen en geel aan mensen die ze niet aan doen op de plekken waar ze juist wel aan moeten(ik noem tunnels, houtribdijk en in bossen)
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”