Pagina 1 van 1
resonatie/brom bij 2100/2200 rpm
Geplaatst: 09.03.2011 - 19:12
door snowryder
heb een irritante resonatie/brom in de motor(?) bij 2100-2200 toeren.
komt in alle versnellingen voorbij.
is vooral vervelend op de cruise bij 80 km. Telkens als de motor iets meer moet gaan trekken als de weg iets oploopt bv begint het dan weer.
Heb al wel in ander topic gelezen dat meer mensen dit hebben maar dan bij 1800-1900 toeren.
Het is bij mij ook enkel bij het klimmen in toeren zeg maar. Als het zich voor doet is het voelbaar in het koppelings pedaal. Auto op zich trilt niet.
Iemand enig idee?
Geplaatst: 09.03.2011 - 20:55
door RicoK
Ligt het aan mij of kan ik niet zien om wat voor een model/uitvoering het hier gaat?
Geplaatst: 09.03.2011 - 21:43
door sbv
Geef even aan welke motor eventueel km stand ?
Het zou kunnen zijn dat je motorsteunen versleten zijn
Geplaatst: 10.03.2011 - 10:49
door snowryder
sorry jongens , uiteraard te weinig gegvens zo,
had nog steeds geen ondertekening toegevoegd , bij deze dus.
RicoK schreef:Ligt het aan mij of kan ik niet zien om wat voor een model/uitvoering het hier gaat?
zelfde uitvoering en bijna zo oud als de jouwe dus Rico
Km stand is 162dkm overigens.
Kan ik de motorsteunen zelf beoordelen en hoe dan?
Kom ik zonder brug ook bij de onderste om goed te beoordelen?
Klopt het dat er 3 motor en 1 bak steun aanwezig zijn? En welke zijn dan de meest slijtgevoelige?
kan ik dat misschien alvast uitsluiten.
Geplaatst: 10.03.2011 - 22:14
door sbv
Je hebt kwa steunen:
Bovenste motorsteun, deze zit aan die balk vast welke tussen de voorpoten zit
motorsteun, zit aan de kant van de distributie op het subframe
aan de voorkant tegen de radiator zit een vacuum pot/rubber, kan je net zien zitten en dan zit er nog een vergelijkbare pot welke je mogelijk kan zien tussen de motor en schutboard
tenslotte een baksteun
Kwa slijtage is het lastig te zeggen, baksteun gaat regelmatig kapot, bovenste en die aan distributie kant ook wel eens, maar dan zou het eigenlijk een kwestie zijn van testen. Die aan distributie kant kan je zien als het wiel eraf is en de plastic bescherm plaat/spatscherm ook
Geplaatst: 11.03.2011 - 07:49
door snowryder
ok, thanks,
maar hoe kan ik zien of een rubber versleten is?
Geplaatst: 11.03.2011 - 14:16
door sbv
scheuren/speling/breuken
Geplaatst: 14.03.2011 - 21:16
door AT NRG
Ik kon bij mij het rubber in de motorsteun heen en weer duwen, was volledig uitgescheurd en zat los in het aluminium, je moet het dus zo kunnen voelen. Bij Klaas (De V70 specialist uit Hoogkerk) een gebruikte steun opgehaald voor 35 euro, kwartiertje prutsen en weer klaar!
Geplaatst: 14.03.2011 - 22:57
door wim300
De resonantie kan ook bij het metalen plaatje vandaan komen onder de voorpijp/katalysator deze zit vast met 4 boutjes.
het wil soms helpen om het plaatje los te draaien iets te verschuiven en weer vast te zetten. (volgens mij is er een aangepast plaatje voor met andere rubbere ringen er in)
Geplaatst: 10.04.2011 - 23:55
door snowryder
ben inmiddels al wat verder.
Bovenste motorsteun was ietwat gescheurd en heb ik gisteren vervangen.(zgan gebruikte voor 20 eur bij Geenacker) Tevens zag later dat de onderste steun voor ook stuk is (het achterste rubber).
De brom heb in denk ik ook gevonden. Was inderdaad een plaatje aan de achtekant van het blok. Deze is aan de onderkant met een soort klemmetje op een leiding geklikt.Dit klemmetje zit gepopt op die metalen plaat die van boven naar beneden loopt, net voor de tussen aandrijfas. Popnagel was door en het plaatje trilde daar blijkbaar tegenaan. Heb de boel nu even provesorisch vast en het geluid is nagenoeg verdwenen.
Volgende week de onderste steun dus nog vervangen.