Pagina 1 van 1
V70 T5 storing motormanagement probleem brandstofdruk
Geplaatst: 09.03.2011 - 19:48
door slayer
Hallo allemaal,
Ik rij in een V70 T5 uit 2005 met 120000km. Sinds enkele weken brandt het motormanagement lampje. Uitlezen: brandstofdruk probleem.
De Volvodealer weet er echter geen raad mee. Vandaag werd een sensor (die de brandstofdruk meet, dacht ik) en het benzinefilter vervangen, maar helaas, het lampje sprong direct na starten van de motor weer aan. De dealer overweegt om nu de brandstofpomp te vervangen maar kunnen geen garantie geven dat dan het probleem opgelost is. Een andere Volvodealer wilde de sensor van het gaspedaal vervangen.
Ik heb echter geen zin om wederom op de gok onderdelen te vervangen. Wie weet wat er aan de hand kan zijn. Overigens merk je alleen vanaf 4500 toeren dat de motor iets inhoud.
groeten Robert
Geplaatst: 14.03.2011 - 20:53
door oddball
Injectoren vervuild?
Geplaatst: 14.03.2011 - 21:47
door slayer
oddball schreef:Injectoren vervuild?
Ik maak een lijstje voor de dealer met ideeen over dit probleem van andere forumleden.
Wie weet wordt het probleem inderdaad veroorzaakt door vervuilde injectoren. dank voor je reactie.
Geplaatst: 14.03.2011 - 23:51
door Gast
Brandstofdrukregelaar?
En lees hier eens:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25 (turboregelventiel).
Geplaatst: 15.03.2011 - 14:58
door oddball
Alle vacuumslangen nalopen, luchtslangen intercooler en intercooler zelf controleren op lekkage.
Kan een (turbo) motor heel naar van gaan lopen.
Geplaatst: 16.03.2011 - 19:31
door slayer
bedankt zover, heeft iemand nog meer ideeen?
Geplaatst: 16.03.2011 - 22:49
door oddball
Brandstofdrukregelaar naar zijn grootjes?
Geplaatst: 16.03.2011 - 23:59
door Ramon&Ramon
slayer schreef:bedankt zover, heeft iemand nog meer ideeen?
ga is naar een echte dealer,een dealer die een storing niet kan vinden en op kan lossen komt een beetje vreemd over..
Geplaatst: 23.03.2011 - 19:34
door slayer
Beste mensen,
De dealer is eruit, het is de brandstofpomp. Tsss, ik ben 3 keer langs geweest. Ik heb de eerste 2 keren al geopperd dat de brandstofpomp mogelijk niet goed functioneert (dat had ik vernomen van een Volvospecialist in Eindhoven) maar de dealer (een nog "grotere specialist", dacht ik)vertelde mij toen dat de brandstofpomp niet kapot was. Een brandstofdruksensor werd vernieuwd maar het probleem bleek niet te zijn opgelost. Nu tijdens mijn derde bezoek, en 600 euro verder, komt men alsnog tot de conclusie dat de brandstofpomp niet goed zou functioneren.....
Over de gang van zaken hou ik een erg wrang gevoel aan over....maar ja, het is ook mijn eigen schuld. Deze dealer zal mij in ieder geval niet meer terug zien.
Nieuwe pomp: 510 inclusief btw, ex arbeidsloon, slik.
Geplaatst: 23.03.2011 - 19:59
door elianmars
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... t&Itemid=2
Is een klein beetje veel goedkoper dan de pomp van de dealer

Geplaatst: 23.03.2011 - 22:37
door oddball
Prima alternatief!
Geplaatst: 24.03.2011 - 08:58
door slayer
Ik begrijp dat jouw Volvo ook zo/n pomp heeft?
Op de site staat dat slechts kleine aanpassingen nodig zijn? Wat wordt met klein bedoeld? Kan ik de pomp ook laten inbouwen bij het bedrijf dat deze pompen verkoopt?
Geplaatst: 24.03.2011 - 09:07
door elianmars
slayer schreef:
Ik begrijp dat jouw Volvo ook zo/n pomp heeft?
Op de site staat dat slechts kleine aanpassingen nodig zijn? Wat wordt met klein bedoeld? Kan ik de pomp ook laten inbouwen bij het bedrijf dat deze pompen verkoopt?
Ik heb niet zo'n pomp in mijn wagen (is nog niet nodig en hopelijk blijft dat een tijdje zo

), maar ken het bedrijf al jaren.
Inbouw is zeker mogelijk bij ET. Ze zitten in Moergestel. Ik weet niet of dat aan te rijden is voor je?
Geplaatst: 24.03.2011 - 11:12
door slayer
elianmars schreef:slayer schreef:
Ik begrijp dat jouw Volvo ook zo/n pomp heeft?
Op de site staat dat slechts kleine aanpassingen nodig zijn? Wat wordt met klein bedoeld? Kan ik de pomp ook laten inbouwen bij het bedrijf dat deze pompen verkoopt?
Ik heb niet zo'n pomp in mijn wagen (is nog niet nodig en hopelijk blijft dat een tijdje zo

), maar ken het bedrijf al jaren.
Inbouw is zeker mogelijk bij ET. Ze zitten in Moergestel. Ik weet niet of dat aan te rijden is voor je?
Ik zal eens bellen. Ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.
129 euro met misschien een uur inbouwkosten is te overzien. Mocht het een fiasco worden dan zal ik alsnog een originele pomp moeten laten inbouwen....
De kosten die ik ogelijk bespaar, kan ik besteden evt. aan chiptuning.....
Vraag me alleen af (behoudens Rica) welke bedrijf dat nog meer kan en ook niet te duur is.
Geplaatst: 24.03.2011 - 11:13
door slayer
elianmars schreef:slayer schreef:
Ik begrijp dat jouw Volvo ook zo/n pomp heeft?
Op de site staat dat slechts kleine aanpassingen nodig zijn? Wat wordt met klein bedoeld? Kan ik de pomp ook laten inbouwen bij het bedrijf dat deze pompen verkoopt?
Ik heb niet zo'n pomp in mijn wagen (is nog niet nodig en hopelijk blijft dat een tijdje zo

), maar ken het bedrijf al jaren.
Inbouw is zeker mogelijk bij ET. Ze zitten in Moergestel. Ik weet niet of dat aan te rijden is voor je?
Ik zal eens bellen. Ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.
129 euro met misschien een uur inbouwkosten is te overzien. Mocht het een fiasco worden dan zal ik alsnog een originele pomp moeten laten inbouwen....
De kosten die ik ogelijk bespaar, kan ik besteden evt. aan chiptuning.....
Vraag me alleen af (behoudens Rica) welke bedrijf dat nog meer kan en ook niet te duur is.
Geplaatst: 24.03.2011 - 11:18
door slayer
elianmars schreef:slayer schreef:
Ik begrijp dat jouw Volvo ook zo/n pomp heeft?
Op de site staat dat slechts kleine aanpassingen nodig zijn? Wat wordt met klein bedoeld? Kan ik de pomp ook laten inbouwen bij het bedrijf dat deze pompen verkoopt?
Ik heb niet zo'n pomp in mijn wagen (is nog niet nodig en hopelijk blijft dat een tijdje zo

), maar ken het bedrijf al jaren.
Inbouw is zeker mogelijk bij ET. Ze zitten in Moergestel. Ik weet niet of dat aan te rijden is voor je?
Ik zie overigens nu pas dat jouw T5 getuned is door Fasttech?
Ben je daar tevreden over? 60pk meer is wel erg veel. Heb je nog meer laten aanpassen? Kosten?
Geplaatst: 24.03.2011 - 21:59
door elianmars
slayer schreef:elianmars schreef:slayer schreef:
Ik begrijp dat jouw Volvo ook zo/n pomp heeft?
Op de site staat dat slechts kleine aanpassingen nodig zijn? Wat wordt met klein bedoeld? Kan ik de pomp ook laten inbouwen bij het bedrijf dat deze pompen verkoopt?
Ik heb niet zo'n pomp in mijn wagen (is nog niet nodig en hopelijk blijft dat een tijdje zo

), maar ken het bedrijf al jaren.
Inbouw is zeker mogelijk bij ET. Ze zitten in Moergestel. Ik weet niet of dat aan te rijden is voor je?
Ik zie overigens nu pas dat jouw T5 getuned is door Fasttech?
Ben je daar tevreden over? 60pk meer is wel erg veel. Heb je nog meer laten aanpassen? Kosten?
Zeer tevreden over de tuning! Ferrita 3 inch downpipe met sportkat, catback van TME (alles rvs), IPD Turbo Control Valve en K&N luchtfilter.
Kosten voor de onderdelen ca. 1900 euro. Kosten voor de custom mapping (wagen heeft een week bij Fasttech gestaan) 850 euro.
Mijn koppeling moet nu wel vervangen worden. Zal deels aan de tuning liggen, maar hoofdzakelijk door gewone slijtage. Er staat inmiddels 195K op de teller.
A.s woensdag wordt er begonnen met vervanging van de koppeling. De koppeling die er in gaat komen, is van de Ford Focus RS mk2 (standaard 305 pk, 440 Nm). Lijkt me dat die het geweld wel moet aankunnen
Jij hebt ook de 260 pk T5?
Je kunt trouwens ook bij European Tuning terecht voor tuning. Maak maar eens een praatje met Marc (de eigenaar)

Geplaatst: 25.03.2011 - 08:21
door slayer
elianmars schreef:slayer schreef:elianmars schreef:
Ik heb niet zo'n pomp in mijn wagen (is nog niet nodig en hopelijk blijft dat een tijdje zo

), maar ken het bedrijf al jaren.
Inbouw is zeker mogelijk bij ET. Ze zitten in Moergestel. Ik weet niet of dat aan te rijden is voor je?
Ik zie overigens nu pas dat jouw T5 getuned is door Fasttech?
Ben je daar tevreden over? 60pk meer is wel erg veel. Heb je nog meer laten aanpassen? Kosten?
Zeer tevreden over de tuning! Ferrita 3 inch downpipe met sportkat, catback van TME (alles rvs), IPD Turbo Control Valve en K&N luchtfilter.
Kosten voor de onderdelen ca. 1900 euro. Kosten voor de custom mapping (wagen heeft een week bij Fasttech gestaan) 850 euro.
Mijn koppeling moet nu wel vervangen worden. Zal deels aan de tuning liggen, maar hoofdzakelijk door gewone slijtage. Er staat inmiddels 195K op de teller.
A.s woensdag wordt er begonnen met vervanging van de koppeling. De koppeling die er in gaat komen, is van de Ford Focus RS mk2 (standaard 305 pk, 440 Nm). Lijkt me dat die het geweld wel moet aankunnen
Jij hebt ook de 260 pk T5?
Je kunt trouwens ook bij European Tuning terecht voor tuning. Maak maar eens een praatje met Marc (de eigenaar)

Dank voor je respons.
Ja, de mijne heeft inderdaad 260pk. Ik verwacht dat met het tunen, zonder andere aanpassingen, er circa 40 pk bij komt en in ieder geval de 300pk barriere wordt doorbroken... erg leuk maar wel ekker zinloos...
Je raakt er snel aan het vermogen gewend.
Maar eerst moet de bezinepomp vervangen worden. Ik zou graag willen weten wie zo'n pomp heeft laten inbouwen en wat zijn ervaringen daarmee zijn.
Geplaatst: 25.03.2011 - 08:21
door slayer
elianmars schreef:slayer schreef:elianmars schreef:
Ik heb niet zo'n pomp in mijn wagen (is nog niet nodig en hopelijk blijft dat een tijdje zo

), maar ken het bedrijf al jaren.
Inbouw is zeker mogelijk bij ET. Ze zitten in Moergestel. Ik weet niet of dat aan te rijden is voor je?
Ik zie overigens nu pas dat jouw T5 getuned is door Fasttech?
Ben je daar tevreden over? 60pk meer is wel erg veel. Heb je nog meer laten aanpassen? Kosten?
Zeer tevreden over de tuning! Ferrita 3 inch downpipe met sportkat, catback van TME (alles rvs), IPD Turbo Control Valve en K&N luchtfilter.
Kosten voor de onderdelen ca. 1900 euro. Kosten voor de custom mapping (wagen heeft een week bij Fasttech gestaan) 850 euro.
Mijn koppeling moet nu wel vervangen worden. Zal deels aan de tuning liggen, maar hoofdzakelijk door gewone slijtage. Er staat inmiddels 195K op de teller.
A.s woensdag wordt er begonnen met vervanging van de koppeling. De koppeling die er in gaat komen, is van de Ford Focus RS mk2 (standaard 305 pk, 440 Nm). Lijkt me dat die het geweld wel moet aankunnen
Jij hebt ook de 260 pk T5?
Je kunt trouwens ook bij European Tuning terecht voor tuning. Maak maar eens een praatje met Marc (de eigenaar)

Dank voor je respons.
Ja, de mijne heeft inderdaad 260pk. Ik verwacht dat met het tunen, zonder andere aanpassingen, er circa 40 pk bij komt en in ieder geval de 300pk barriere wordt doorbroken... erg leuk maar wel lekker zinloos...
Je raakt snel aan het vermogen gewend.
Maar eerst moet de bezinepomp vervangen worden. Ik zou graag willen weten wie zo'n pomp heeft laten inbouwen en wat zijn ervaringen daarmee zijn.