Pagina 1 van 1

HELP, HELP, HELP!!!!

Geplaatst: 13.03.2011 - 19:27
door lisseth
Ik weet niet of ik het goed beschrijf maar, ga het proberen.

Heb sinds 7 maanden een S40 2007 1.6d. Ben er erg blij mee maar, blijf wat problemene houden met deze auto. Airco stinkt en blijft stinken ook na algehele reiniging door dealer. Na een tijd beslogen de ramen helemaal na het starten, bleek de airco te bevriezen. 1 dag bij dealer gestaan en zouden alles oplossen. Nu stinkt airco weer maar, niet continue vooral net na het starten en dan de eerste 10 min., het lijkt een soort vieze doden kattenlucht (kan het niet anders omschrijven).

Daarbij als ik de motor af heb gezet na een ritje van b.v. half uurtje jaagt hij als ik weet niet wat. Hij koelt dan zo hard alsof hij totaal overhit is. De temp. blijft ok volgens het desbordschermpje, ook dit doet hij niet continue maar zo af en toe.

Hoop dat iemand me kan helpen want, heb echt het idee dat het niet ok is en mijn garantie loopt binnenkort af!!! Help alstublieft!!!

Daarbij als de buitentemp. warmer is zoals nu ongeveer 12 graden en ik doe het raampje open tijdens het rijden dan komt er een hele vervelende lucht naar binnen (een soort verbrande olie lucht). Ook dit is al gecheckt en ze kunnen ook hiervoor niets vinden.

Auto is in 7 maanden al 13x bij garage geweest. Klachten worden steeds gevonden, opgelost maar, er komt steeds iets voor terug en ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen!

Daarbij komt ook nog dat ik niet onder het gebruik van 1,12 kom en dat voro een diesel. Ik haal met een volle tank net 511 km. en dan is hij echt leeg en begint het lichtje te branden. Doe wel veel stadswerk en korte stukjes en ik moet zeggen dat ik ook best wel een zware voet heb dus daar ben ik eerlijk in. Iemand nog tips of advies want, grote kosten aan me auto kan ik gewoon direct na de garantie niet echt veroorloven!!!!

Alvast heel erg bedankt!

Geplaatst: 13.03.2011 - 23:03
door corhog
In 2007 werden er geen v40 meer gemaakt, wellicht heb je een s40 en zou je je klacht op deze link kunnen plaatsen
http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=72

Geplaatst: 13.03.2011 - 23:18
door 945i
Is dat een Volvo garage/dealer?

Geplaatst: 13.03.2011 - 23:30
door lisseth
Ja, is een volvo dealer. Waarom??? als ik het vragen mag?? Heb je een idee over mijn auto??

Geplaatst: 13.03.2011 - 23:31
door lisseth
En het is inderdaad een S40, SORRY!!!

Geplaatst: 13.03.2011 - 23:44
door corhog
Wellicht dat de mensen achter het linkje je beter kunnen helpen dan wij met die oldtimers

Geplaatst: 13.03.2011 - 23:49
door lisseth
Hij staat nu al op de juiste plek. Sorry, voor het ongemak.

Geplaatst: 13.03.2011 - 23:52
door corhog
Geen ongemak, alleen de weg wijzen he

Geplaatst: 14.03.2011 - 09:10
door Thamar
+/-8L op 100km kan bij korte stukken en zware voet. Diesel is gemaakt om lange afstanden te rijden, en zeker nu in combinatie met die roetfilters. En uiteraard verbruik je zowiezo al een pak meer bij stadsverkeer & start-stop-verkeer.


Is er tijdens dat de airco nieuw gas gekregen heeft, ook een nieuwe interieur-filter geplaatst?
Ik heb er ook last van gehad vorig jaar, stond te weinig druk op de airco en heb dan tegelijk die filter ook vervangen en hebben ze bij midas zo'n bus in de auto leeggespoten terwijl airco op volle vermogen stond.

Afbeelding

Filter kost een €25 en een beetje werk. Dit was overigens na een 3tal jaar/75.000km

En dat najagen van de ventilator heb'k ook, maakt niet uit of ik traag of snel gereden heb.

Geplaatst: 14.03.2011 - 11:01
door ewing
Stinklucht van de airco klinkt herkenbaar. De eerste 10 min. van iedere rit stinkt mijn airco ook altijd. Daarna verdwijnt het weer (of ik raak er aan gewend ;-)). Ik heb het inmiddels geaccepteerd, maar de lucht/stank is bij mij ook niet vreselijk erg vind ik.

De problemen met de buitentemperatuursensor (weergave van verkeerde of geen temperatuur) komt veelvuldig voor. Hierover is op het forum al veel geschreven. De volgende oplossingen zijn als ik het goed heb mogelijk:
1. insmeren van de contactpunten van een stekker van de kabelboom (in de linkerdeur);
2. vervangen van een onderdeel van de kabelboom (de stekker volgens mij);
3. vervangen van de gehele kabelboom;
4. vervangen van de buitentemperatuursensor (als deze defect is);

Bij mij geeft de V50 sinds enige tijd ook soms verkeerde waardes door, of doet hij het even in het geheel niet. De dealer heeft laatst de contactpunten ingesmeerd. Dit heeft echter niet geholpen. De volgende stap is nu oplossing 2.

Geplaatst: 14.03.2011 - 11:29
door 945i
Stank = schimmel.
Zo snel mogelijk alles reinigen en idd. temp. sensoren reinigen of vervangen tegen een al te enthousiaste airco.
Maar ga naar een airco specialist als je dealer er niet uitkomt.

Geplaatst: 14.03.2011 - 12:06
door diesel01
945i schreef:Stank = schimmel.
Zo snel mogelijk alles reinigen en idd. temp. sensoren reinigen of vervangen tegen een al te enthousiaste airco.
Maar ga naar een airco specialist als je dealer er niet uitkomt.
Idd als een natte hond, :oops: wat een vergelijk en dat van een hondenman..
Ik had hier ook last van en voor €49 heb ik op een vrijdag de airco laten inspuiten tegen anti schimmel.
Je mag dan de airco 2 dagen niet gebruiken en daarna is hij vrij van luchtjes.

Geplaatst: 14.03.2011 - 12:39
door V70/2.4D/2003
Stank is inderdaad een schimmel. Die schimmel die leeft en moet dood. Een grondige reiniging van de airco inclusief de vervanging van de filters is deel 1. Deel 2 is naar de poetser voor een ozonbehandeling. Zeker weten dat daarna alles dood is en de stank voorbij.

Geplaatst: 14.03.2011 - 12:39
door lisseth
De airco is al diverse malen gereinigd en filter vervangen. De eerste 2 dagen ruikt het dan gewoon naar een soort parfumlucht (ik vind het persoonlijk ook niet lekker ruiken) maar, nu precies na ongeveer 3 weken begint de natte lucht zoals jullie het noemen weer te komen. Dit doet hij ook niet continue maar, zo'n paar dagen wel en dan weer een paar dagen niet! Ik heb verder de airco ALTIJD aan staan want, bij de dealer hadden ze gezegd dat, dat moest. Verder beslaan mijn ramen dus ook vaak vooral bij het starten! Dit is de eerste 2 weken nadat de airco gereinigd was ook weg. Ze vertelde dat de airco bevroor maar, dat was verholpen. Nu het weer wat warmer wordt beslaan de ramen niet meer maar, met de temp. buiten van rond de 4/5 graden dan begint dat weer. En dan dat najagen van die koeler. Echt alsof het buiten 25 graden is en ik zo'n 500 km. achter elkaar heb gereden. Dit kan toch nooit niet goed zijn. Hij doet dit ook niet continue hoor. Heb een beetje een rare auto volgens mij en ik ben er toch zo blij mee want, hij rijd zo super!

Verder alvast heel erg bedankt voor jullie tips. Heb alles opgeschreven en ga hiermee maar, weer naar de dealer terug. Heb nu nog 3 maanden garantie.

Geplaatst: 14.03.2011 - 13:16
door Thamar
Als de ramen direct beslaan, dan zit er ergens vocht in de auto. Ik heb het gehad met mijn clio, ook direct beslaan van de ruiten en muf rieken soms, de dichting van het opendak was lek.

Hef eens je tapijten op en voel of het daar droog is. Voel ook eens onder je zetels.

Geplaatst: 14.03.2011 - 14:16
door lisseth
Nee, alles is droog. Het heeft echt met de airco te maken omdat, als de airco uit is nergens last van is!

Geplaatst: 14.03.2011 - 14:42
door PeeJay
Het schijnt te helpen om 10 minuten voordat de motor uitgaat, de airco alvast uit te zetten. Dit voorkomt condensvorming in de installatie en daarmee ook de kans op schimmel en de bijbehorende luchtjes.

Geplaatst: 14.03.2011 - 16:23
door Ben
Mijn airco staat altijd aan. Nergens last van.
Er moet echt iets in de installatie niet in orde zijn.
Wellicht een verstopping oid ? De beslagen ramen komen niet voor als de airco in orde is.

Geplaatst: 14.03.2011 - 16:25
door Iroll
Zit het slangetje voor de afvoer van het condenswater van de verdamper niet verstopt of is het misschien losgeschoten? Als dat zo is dan loopt het water zo je interieur in met als gevolg deze verschijnselen.
Wat PeeJay aanhaalt is een goede tip, als je de airco 5 a 10min voordat je aan het eind van de rit bent uitzet verdampt het condens water op de verdamper en heb je veel en veel minder last van schimmel vorming. Beste is om de blower aantelaten staan, dan is het condens nog sneller verdampt. Ik doe het eigenlijk altijd zo en nog nooit last van stank en schimmelvorming gehad. Je verdamper gaat daardoor ook veel langer mee omdat die dan niet oxideerd met lekkage als gevolg.

Geplaatst: 15.03.2011 - 16:42
door TwaMu
Voor je garantie hoef je niet bang te zijn, deze blijft doorlopen op dit punt totdat dit probleem naar behoren is opgelost. Anders zou de dealer je maar met van alles en nog wat aan het lijntje kunnen houden tot de garantie termijn is verstreken is.
Je kunt problemen tot de laatste dag van je garantie melden en het kan dus na die termijn gerepareerd worden.