Pagina 1 van 1

Iemand ervaring met de Koni FSD onder de V50

Geplaatst: 14.03.2011 - 18:01
door V50_2.0D
Binnenkort gaat de V50 over de 200.000 km heen en wordt het wat mij betreft tijd voor een setje nieuwe schokbrekers.

Heeft er iemand ervaring met de Koni FSD dempers? Ik ben niet op zoek naar een verlagingsset, schroefset o.i.d.

Geplaatst: 14.03.2011 - 19:44
door edraket
Ik zou zeker de originele dempers plaatsen. Deze kosten 100 euro/stuk. en dus een stuk goedkoper dan de FSD's. De V50 rijdt standaard zo goed, ik weet niet zeker of de FSD's dat nog wel kunnen verbeteren. Zelf heb ik ook de FSD's met originele Volvo veren, en ik vind dat ondanks dat de demping over het algemeen iets stugger is de uitgaande demping van de voordempers tekort schiet. De balans is er zeg maar niet meer helemaal en ik vind dat zeer storend!

Geplaatst: 14.03.2011 - 20:03
door Fredhead
Ikzelf heb op het laatst Bilstein B4 onder mijn V50 gehad, zijn net zo comfortabel als met de originele dempers alleen duikt de auto minder en helt minder over in de bochten

Geplaatst: 19.03.2011 - 12:13
door Ioane
Ik heb 30.000 km geleden FSD geplaatst. Daarvoor veel te veel deinen en met geen enkele snelheid fatsoenlijk over een drempel te komen, zeken niet met volk achterin.

Vorige eigenaar had Eibach verlagingsveren geplaatst. Ik heb achter hulpveren bijgeplaatst. Nu kan ik fatsoenlijk drempels over, dagelijks hobbellige B-weggetjes naar werk geen probleem. Remt en stuurt veel strakker, weinig helling in bochten.

Of FSD echt veel beter is dan origineel durf ik niet te zeggen, ze voldoen wel goed.

succes

Geplaatst: 21.03.2011 - 15:34
door Fredhead
Persoonlijk merkte ik vooral al met de verlagingsveren een enorm verschil.
Deze zijn iets stugger dan de originele en dat maakt al erg veel goed

Geplaatst: 21.03.2011 - 18:01
door oddball
Ik heb FSD's onder de Audi i.c.m Eibach veren.
In comfort is er weinig verschil, in wegligging wel, de auto helt minder over in de bochten.

Geplaatst: 31.03.2011 - 18:51
door V50_2.0D
Late reactie van mijn kant, maar alsnog. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Koni FSD schokbrekers.

Een snelle offerte leverde op dat de schokbrekers voor 650 euro incl. montage zouden zijn en de schokbrekers achter ongeveer 350 euro incl, montage bij de Volvo dealer waar ik de auto in onderhoud heb.

Voor regulier onderhoud zie ik i.v.m. de restwaarde toch liever een dealer stempel in het boekje, maar voor dit soort zaken is het prijsverschil me veel te groot. En aangezien de schokbrekers voor de V50 hetzelfde bestelnummer hebben als die van de Ford Focus phase 2, ga ik er van uit dat het om Motorcraft schokbrekers gaat.

Uiteindelijk was ik met de Koni FSD een stuk goedkoper uit, terwijl er nu kwalitatief beter spul onder de auto zit.

Geplaatst: 01.04.2011 - 11:18
door edraket
Motorcraft is echt bagger, dus dan is Bilstein echt een veel betere keuze.

Geplaatst: 01.04.2011 - 22:05
door Gast
Ik heb ook al een poosje FSD's onder de V50.
Rijdt prima, ook strak in de bochten, zonder oncomfortabel te zijn.