De gevolgen van de ramp in Japan voor Volvo
Geplaatst: 16.03.2011 - 07:48
Zonder proberen sensatiezoeker te zijn: de gebeurtenissen in Japan hebben invloed op de wereldwijde economie. Nader beschouwd: de auto-industrie. Volvo kan nog een week produceren zonder (japanse) onderdelen te gaan missen. Wat er daarna gebeurt is nog onduidelijk.
De volvo-representant (Per-Åke Fröberg) zegt in dit verhaal: "We proberen zoveel mogelijk onze leveranciers met rust te laten omdat zij wel wat anders aan hun hoofd hebben ..." Hulde daarvoor!
Ook wordt er gepraat over Saab, maar die hebben de meeste leveranciers in het zuiden waar er geen / minder problemen zijn.
Bron: onze correspondent in Zweden via Volvo850forum
http://www.gp.se/ekonomi/1.573342-volvo ... r-en-vecka
Google vertaling:
De volvo-representant (Per-Åke Fröberg) zegt in dit verhaal: "We proberen zoveel mogelijk onze leveranciers met rust te laten omdat zij wel wat anders aan hun hoofd hebben ..." Hulde daarvoor!
Ook wordt er gepraat over Saab, maar die hebben de meeste leveranciers in het zuiden waar er geen / minder problemen zijn.
Bron: onze correspondent in Zweden via Volvo850forum
http://www.gp.se/ekonomi/1.573342-volvo ... r-en-vecka
Google vertaling:
Volvo Cars kan omgaan met de productie nog een week voordat het tekort aan aanbod uit Japan kan stoppen. Voor Saab en Volvo, de situatie is ook onzeker.
De ramp in Japan is gestopt met de productie van auto's in Japan, maar nu de gevolgen verspreid naar de rest van de wereld. Sommige van de dominante werelds grootste leveranciers van componenten in Japan, de eerste elektronica.
Slechtste in Zweden zijn op dit moment opgelegd Volvo Car Corporation. Het is bekend dat er componenten die productie voor een week te dekken, maar omdat het is onzeker.
- Ongeveer tien procent van onderdeel van een auto waarde, vooral elektronica, afkomstig uit Japan, "zegt Per-Åke Froberg, persvoorlichter bij Volvo Cars.
Hij vervolgt:
- We hebben ongeveer 30 leveranciers in Japan, tientallen die actief zijn in crisisgebieden in het noorden van Japan.
Per-Ake Froberg verwachten productie ongestoord voort te zetten voor een week. Wat daarna gebeurt is niet duidelijk.
- Dan kunnen we kijken of er onderdelen die we kunnen retrofit, maar er is niets wat we kunnen doen voor een lange periode ", zegt hij.
Froberg merkt ook op dat de leveranciers met operationele hoofdkwartier in het zuiden van Japan en kunnen leveranciers op hun beurt in de getroffen gebieden.
- We proberen te voorkomen dat direct contact met deze leveranciers, omdat ze veel anders om over dat nu denken, maar het probleem dat we eerst ontvangen meldingen van stroomuitval, kunnen de medewerkers niet aan de slag en in ieder geval dat een fabriek beschadigd.
AB Volvo hebben ook elektronica in hun producten.
- We momenteel herzien of, en zo ja hoe, we zijn bezorgd ", zegt Marten Wikforss. Maar dit zo is, iets wat we hebben om rechtstreeks te communiceren naar de markt, die we kennen.
Aangezien Volvo is een beursgenoteerde onderneming is meldingsplicht op alles wat de marktprijs beïnvloedt.
Bij Saab, de situatie is zo ver rustiger.
- We kunnen gaan voor het moment, zegt informatiemanager Eric Geers. Onze belangrijkste leveranciers bevinden zich in het zuiden van Japan. Maar we naar kijken op onze productie zal worden beïnvloed door de leveranciers aan de getroffen leveranciers.