Pagina 1 van 1
Apexi / BSR Optiflow V70 T5
Geplaatst: 16.03.2011 - 17:40
door oddball
Foto's van de Optiflow van BSR icm een Apexi filter, ik heb voor een Apexi gekozen omdat dit een droog filter is.
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Geplaatst: 17.03.2011 - 10:13
door derre
Netjes , levert dit geen problemen op met de luchtmassameter?
Geplaatst: 17.03.2011 - 11:56
door oddball
Nee, de Apexi is een droog filter in tegenstelling tot een bv een k&n, daar zit olie op die de lmm kan aantasten.
De Apexi is juist ontworpen om schade aan de lmm te voorkomen.
Geplaatst: 17.03.2011 - 13:05
door SuperKnutsel
Vraag me af of dat nou veel aanzuiggeluid teweeg brengt.
Heb destijds gekozen voor een dicht K&N filter omdat ik bang was voor teveel bijgeluiden?
Geplaatst: 17.03.2011 - 13:26
door oddball
Het aanzuiggeluid valt mee, de roffel is wel duidelijk hoorbaar.
Geplaatst: 17.03.2011 - 14:25
door oddball
Hier een testje tussen verschillende bekende luchtfilter fabrikanten:
http://www.raceweb.co.za/Articles/airfi ... uction.htm
Geplaatst: 17.03.2011 - 16:19
door Pitte
Rijd al 9 jaar met K&N en nog nooit problemen gehad met LMM!
Geplaatst: 17.03.2011 - 17:00
door oddball
Het gebeurd nog wel eens dat na het schoonmaken van een K&N of soortgelijk filter, het filter te rijkelijk met olie wordt behandeld.
En dat kan weer funest zijn voor de LMM.
Ik zie dat je een veerpootbrug hebt, merk je daar veel van?
Geplaatst: 17.03.2011 - 17:14
door derre
oddball schreef:Het gebeurd nog wel eens dat na het schoonmaken van een K&N of soortgelijk filter, het filter te rijkelijk met olie wordt behandeld.
En dat kan weer funest zijn voor de LMM.
Ik zie dat je een veerpootbrug hebt, merk je daar veel van?
Uh elke t5 heeft standaard toch een veerpootbrug of ben ik nou gek ? althans de s60 t5's wel ?
Geplaatst: 17.03.2011 - 17:15
door Pitte
oddball schreef:Het gebeurd nog wel eens dat na het schoonmaken van een K&N of soortgelijk filter, het filter te rijkelijk met olie wordt behandeld.
En dat kan weer funest zijn voor de LMM.
Ik zie dat je een veerpootbrug hebt, merk je daar veel van?
Klopt,je moet zeer zuinig met de olie omspringen!Ik doe het een beetje anders nl. als ik de oliespray gebruik steek ik in de filter altijd een absorberende doek die het eventuele teveel olie meteen opzuigt!
Ja,het verschil is duidelijk merkbaar de auto voelt veel stijver aan(is ook de bedoeling)en dat merk je vooral in de bochten.
Geplaatst: 17.03.2011 - 17:21
door oddball
derre schreef:
Uh elke t5 heeft standaard toch een veerpootbrug of ben ik nou gek ? althans de s60 t5's wel ?
Bekijk de foto eens goed....
Geplaatst: 17.03.2011 - 17:31
door Pitte
Ik denk dat je verward met de brug waar de motor aanhangt!
als je goed kijkt zie je achter die brug nog een(smallere) brug,dit is de veerpootbrug!?