Pagina 1 van 1
Bifuel uit 2000, benzine perfect, ramp op gas
Geplaatst: 17.03.2011 - 22:47
door fraggle
Al een jaar of 3-4 rijdt mijn bi-fuel uit 2000 zalig op benzine en rampzalig op gas.
Wat is er al gedaan:
Gasklephuis vervangen
Stappenmotor vervangen
Lamda Sonde vervangen
Filter voor gasverdeelhuis geplaatst
Wat is het probleem?
Zodra je onder de 2500 rpm rijdt, lijkt het wel alsof je continu in zijn 4 rijdt. Verschrikkelijk, geen vermogen.
Daarboven, bijvoorbeeld op snelweg is het stukken beter. Wel lichte trilling, maar zeer licht.
Bleek na vervangen van bovenstaande zaken dat het gas weeë huis erg vuil en vies was met zwart stof. Zat ook geen filter voor wat er volgens garage wel hoorde. Filter geplaatst.
Wat kan ik nu nog doen? Injectoren vervangen? Die zijn erg duur en na de eerdere nutteloze dure reparaties ben ik huiverig.
Iemand enig idee, tips? Ik hou me aanbevolen.
Ja
Geplaatst: 17.03.2011 - 22:55
door Johan s60
Alex@V70 heeft ook dit systeem gehad, ik meen ook dat hij het verdeel/ regelhuis had gereviseerd, wellicht kan hij je verder helpen.
Geplaatst: 18.03.2011 - 09:35
door Oceanracer
Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen! Als mijn auto al 4 (VIER!) jaar niet goed zou rijden, had ik hem echt geen 4 jaar aangehouden.

Geplaatst: 18.03.2011 - 12:56
door Peter1977
Is je gasverdeelhuis al een keer schoongemaakt/vervangen? Dit gaf namelijk bij mijn Bi-fuel problemen. Hij liep bij lagere toeren maar op 4 cylinders i.p.v. 5. Na vervanging van het verdeelhuis en opnieuwe inregelen van de gascomputer was het euvel opgelost.
Geplaatst: 18.03.2011 - 15:00
door Ramon&Ramon
klepspeling goed?
Geplaatst: 19.03.2011 - 13:01
door fraggle
Ik heb geen idee. Ik denk dat ik maar eens naar een LPF boer in de buurt ga om te vragen eea schoon te maken. Probleem is dat je, na EUR 1000 uitgegeven te hebben zonder resultaat een beetje terughoudend wordt.
Zo ook bijvoorbeeld die injectoren...
Laat ik beginnen met schoonmaken.
Jan
Geplaatst: 19.03.2011 - 15:25
door jan weemering
ik had het nog geen 4 weken uitgehouden.
een auto moet goed rijden (en schoon zijn) , anders ben ik er klaar mee!
Geplaatst: 19.03.2011 - 17:01
door Ludo
jan weemering schreef:ik had het nog geen 4 weken uitgehouden.
Dat moet zelfs nog sneller kunnen, tenminste, áls je ermee naar een specialist zou gaan.
Als ik lees dat er geen filter zat, stel ik me de vraag, of het dan wel een specialist is, en of het dan ook wel over een origineel Bi-Fuel gaat.
Bij iedere Bi-Fuel zit er een filter, of beter gezegd, een zeefje in de aansluiting van de gasslang op verdeelhuis.
Bij een Volvo dealer komt het vaak voor, dat men dat niet weet, maar een specialist kent dit systeem uit z'n duimpje...
Geplaatst: 19.03.2011 - 17:41
door Okke
Echte bi-fuel? Zoek dan eens op verdampere.nl
Dat had je een hoop ellende gescheeld...
Nee, geen aandelen...

Geplaatst: 19.03.2011 - 18:37
door Ramon&Ramon
zo moeilijk kan het toch niet zijn om de storing te vinden?

Geplaatst: 20.03.2011 - 20:10
door fraggle
Garage doet zijn best maar weet het ook niet meer. Denkt nu aan problemen met of bij injectoren, maar zoals gezegd, dat kost ook weer handen vol geld, zonder garantie dat het dan over is.
Geplaatst: 20.03.2011 - 20:21
door Oceanracer
Maar is het nou een originele fabriek-af bi-fuel of niet?
Geplaatst: 20.03.2011 - 20:52
door toppertje
Oceanracer schreef:Maar is het nou een originele fabriek-af bi-fuel of niet?
elke bi-fuel is orgineel af fabriek,anders is het geen bi-fuel toch?
Geplaatst: 20.03.2011 - 20:56
door Oceanracer
Men noemt een Volvo op gas meer dan eens een bi-fuel.
Geplaatst: 20.03.2011 - 21:43
door Ludo
Een Bi-Fuel heeft geen gasinjectoren die snel stuk gaan.
Het lijkt me daarom dus niet om een origineel Bi-Fuel te gaan.
Bij een "garage" moet je zowiezo al niet zijn, als het om gas gaat...
Geplaatst: 24.03.2011 - 22:28
door fraggle
Deze is inderdaad af fabriek, echte bi-fuel. Pfff, vorige auto was een achteraf inbouw en die reed veeeeeeeel beter.
Jan
Geplaatst: 24.03.2011 - 23:54
door Ramon&Ramon
is de klepspeling al is gecontroleerd?,daar moet je natuurlijk zeker van zijn dat deze goed staan!
dat is een van de meest voorkomende problemen bij een 5 cilinder op LPG vanaf modeljaar 2000!