Koppelingspedaal kraakt
Geplaatst: 18.03.2011 - 10:33
Sinds enkele weken kraakt mijn koppelingspedaal bij het opkomen van het pedaal. De ene keer wat meer als de andere keer, maar wel een continue kraak. De ene keer kraakt het pedaal meerdere malen per 'slag'. De andere keer weer alleen aan het einde bij het opkomen.
Is dit alleen een kwestie van een smeermiddeltje op de juiste plaats(en)? Of zou er iets meer c.q. anders aan de hand kunnen zijn?
Ik heb mijn S60 sinds eind oktober 2010 en heb nog een goede maand garantie. Naar aanleiding van een door de ANWB uitgevoerde garantiekeuring is door de dealer het koppelingspedaalrubber begin dit jaar vervangen. Kan het hier iets mee te maken hebben?
NB Natuurlijk ga ik nog terug naar mijn dealer, maar ik wilde even checken of ik bijzondere zaken zou kunnen verwachten voor iets in mijn ogen eenvoudigs.
Edit: Misschien had ik beter eerst dit forum eens kunnen doorspitten. In tegenstelling tot hetgeen ik dacht is mijn geval niet uniek en op zichzelf staand.......
Bij de een was het euvel te verhelpen door het aanbrengen van de nodige 'vettigheid'.
En bij de ander was het de koppelingscilinder. Omdat mijn koppeling de eerste 2x ontkoppelen na een snelle snelwegrit altijd (wat) zwaar(der) gaat, hiervan had ik reeds melding gemaakt bij de dealer en ik moest terugkomen als het euvel erger wordt, denk ik dat het wel eens deze cilinder bij mij zou kunnen zijn die de boosdoener is. Maar, zo technisch ben ik ook niet.........
Is dit alleen een kwestie van een smeermiddeltje op de juiste plaats(en)? Of zou er iets meer c.q. anders aan de hand kunnen zijn?
Ik heb mijn S60 sinds eind oktober 2010 en heb nog een goede maand garantie. Naar aanleiding van een door de ANWB uitgevoerde garantiekeuring is door de dealer het koppelingspedaalrubber begin dit jaar vervangen. Kan het hier iets mee te maken hebben?
NB Natuurlijk ga ik nog terug naar mijn dealer, maar ik wilde even checken of ik bijzondere zaken zou kunnen verwachten voor iets in mijn ogen eenvoudigs.
Edit: Misschien had ik beter eerst dit forum eens kunnen doorspitten. In tegenstelling tot hetgeen ik dacht is mijn geval niet uniek en op zichzelf staand.......
Bij de een was het euvel te verhelpen door het aanbrengen van de nodige 'vettigheid'.
En bij de ander was het de koppelingscilinder. Omdat mijn koppeling de eerste 2x ontkoppelen na een snelle snelwegrit altijd (wat) zwaar(der) gaat, hiervan had ik reeds melding gemaakt bij de dealer en ik moest terugkomen als het euvel erger wordt, denk ik dat het wel eens deze cilinder bij mij zou kunnen zijn die de boosdoener is. Maar, zo technisch ben ik ook niet.........