Hallo dan,
omdat mijn 262 restauratie iets langer duurd heb ik een Volvo 164 gekocht om mee te rijden. maar daar moest natuurlijk ook wat aan gebeuren.
vandaag heb ik de linker remklauw vervangen maar later kwam ik er pas achter dat als je de rem op druk houd je dan geen olie verliest maarja jammer.
Toen dapper op de goede volgorde de remmen ontlucht maar het lijkt erop dat ik nu opeens geen druk krijg iedere keer als ik ontlucht komt er wel olie uit maar niet echt onder druk. en ik kan ook niet echt lucht ontdeken na 1 ronde remt hij wel heel iets als ik met de hand de schijf draai en de rem wordt bekrachtigd remt hij wel iets maar als ik er mee rij remt hij zeeeer weinig
kan het nu zijn dat met het ontluchten de hoofdrem cilinder kapot is gegaan. of moet ik een paar keer de complete ronde ontluchten?
alvast bedankt voor de evt info
Mvgr Menno
een 164 erbij gekocht maar gelijk wat te vragen.. ontluchten
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Als je het reservoir de hele tijd gevuld hebt gehad zou het eigenlijk in orde moeten zijn. Zo niet dan moet je de triangel volgorde aanhouden en wordt het meer werk.
Een oude hoofdremcilinder kan wel eens een probleem krijgen als je die helemaal indrukt wat bij ontluchten nodig is.
Heb je er rekening mee gehouden dat een achterrem (ik denk) 3x nodig heeft om van voren naar achteren te komen?
Tenslotte heb ik nog 2 nieuwe HRC's liggen en ik dacht nog een revisiesetje voor je oude. Ga ervan uit dat het dezelfde is als op mijn 265.
Een oude hoofdremcilinder kan wel eens een probleem krijgen als je die helemaal indrukt wat bij ontluchten nodig is.
Heb je er rekening mee gehouden dat een achterrem (ik denk) 3x nodig heeft om van voren naar achteren te komen?
Tenslotte heb ik nog 2 nieuwe HRC's liggen en ik dacht nog een revisiesetje voor je oude. Ga ervan uit dat het dezelfde is als op mijn 265.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- retsok
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 19:38
Dit heb ik precies zo gehad bij mijn 144. Deze heeft hetzelfde remsysteem. Ik heb de fout gemaakt om de verkeerde remolie te gebruiken. Dit MOET dot 3 of 4 zijn. Elke andere soort tast onmiddelijk de cupjes in de hoofdremcilinder aan. Hierdoor krijg je geen druk meer.
Dus als je geen dot 3 of 4 hebt gebruikt, hoofdremcilinder uit elkaar halen en cupjes vernieuwen. Daarna lle remolie vervangen voor dot 3.
Bij Brezan voor 6,75 per liter.
Ontluchten volgens schema. Dit gaat het best met de voorwielen eraf.
Ben je niet zeker van de gebruikte remolie?
Zet dan een beetje in een glazen potje en giet daar een beetje Dot 3 bij. Als het verkeerd is zie je dat er een soort van randje tussen de 2 soorten ontstaat. Net als in de kroeg bij een coctail. Ze mengen niet.
Er is nog een andere oorzaak mogelijk. Dat is dat de cupjes beschadigen door het ontluchten. Bij het ontluchten wordt de rem veel verder dan normaal ingetrapt. Het is mogelijk dat er een soort van randje in de hoofdremcilinder ontstaat na verloop van tijd. Dit randje beschadigd dan de cupjes bij het diep intrappen van de cilinder. Ik heb dit nog nooit gezien, maar dit heb ik gehoord van Veterancar.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Dus als je geen dot 3 of 4 hebt gebruikt, hoofdremcilinder uit elkaar halen en cupjes vernieuwen. Daarna lle remolie vervangen voor dot 3.
Bij Brezan voor 6,75 per liter.
Ontluchten volgens schema. Dit gaat het best met de voorwielen eraf.
Ben je niet zeker van de gebruikte remolie?
Zet dan een beetje in een glazen potje en giet daar een beetje Dot 3 bij. Als het verkeerd is zie je dat er een soort van randje tussen de 2 soorten ontstaat. Net als in de kroeg bij een coctail. Ze mengen niet.
Er is nog een andere oorzaak mogelijk. Dat is dat de cupjes beschadigen door het ontluchten. Bij het ontluchten wordt de rem veel verder dan normaal ingetrapt. Het is mogelijk dat er een soort van randje in de hoofdremcilinder ontstaat na verloop van tijd. Dit randje beschadigd dan de cupjes bij het diep intrappen van de cilinder. Ik heb dit nog nooit gezien, maar dit heb ik gehoord van Veterancar.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
- retsok
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 19:38
Je hoeft de hoofdremcilinder alleen maar te vervangen als hij van binnen rot is of ernstig beschadigd. Als er niks mee gebeurt is kun je volstaan met een stel nieuwe cupjes. Dat scheelt al gauw een tientje of zes.945i schreef:Ook ik heb hetzelfde gehad bij mijn 242, nieuwe hoofdremcilinder besteld bij Scandcar, erop gezet en het was weer goed.
Alle cupjes zijn los te koop bij elke rem en frictie specialist.
In Alkmaar zit er eentje. Leeuwenkamp en van Langen.