Electro probleem
Geplaatst: 26.03.2011 - 23:26
Hey,
Ik heb sinds vrijdag namiddag een heel bizar en vervelend probleempje.
Mijn wagen was net van een nieuwe distributie riem voorzien + een nieuwe pomp riem en nieuwe waterpomp.
Hij staat klaar op de parking om afgehaald te worden door mij, 'k stap in wil hem starten en hij geeft geen kik.... nogmaals proberen en nog steeds geen kik. Het valt me tevens op dat de centrale vergrendeling niet werkt.
Ik ga terug bij m'n dealer binnen en leg hem het probleem voor, we duwen de wagen naar binnen en zoeken naar een mogelijke oorzaak.
Accu = OK
Startmotor = OK
Startrelais = OK
Door een manipulatie draait de motor wel.
Na enig zoekwerk, blijkt dat zekering nr 6 ( centrale vergrendeling ) steeds direct doorbrand bij activering van de remote control of via de bedieningpaneel aan de linkerportier vooraan. (vergrendelen, ontgrendelen van de wagen)
Tevens wil hij niet via de sleutel starten, hoewel de dashboard waarschuwingslampjes oplichten.
Zou de startonderbreker de boosdoener zijn of is de ontvanger defect van de remote control (boven het dashboard) of is er gewoon ergens een kortsluiting in een portier doorvoer kanaal?
Weet iemand raad hiermee?
Ik heb sinds vrijdag namiddag een heel bizar en vervelend probleempje.
Mijn wagen was net van een nieuwe distributie riem voorzien + een nieuwe pomp riem en nieuwe waterpomp.
Hij staat klaar op de parking om afgehaald te worden door mij, 'k stap in wil hem starten en hij geeft geen kik.... nogmaals proberen en nog steeds geen kik. Het valt me tevens op dat de centrale vergrendeling niet werkt.
Ik ga terug bij m'n dealer binnen en leg hem het probleem voor, we duwen de wagen naar binnen en zoeken naar een mogelijke oorzaak.
Accu = OK
Startmotor = OK
Startrelais = OK
Door een manipulatie draait de motor wel.
Na enig zoekwerk, blijkt dat zekering nr 6 ( centrale vergrendeling ) steeds direct doorbrand bij activering van de remote control of via de bedieningpaneel aan de linkerportier vooraan. (vergrendelen, ontgrendelen van de wagen)
Tevens wil hij niet via de sleutel starten, hoewel de dashboard waarschuwingslampjes oplichten.
Zou de startonderbreker de boosdoener zijn of is de ontvanger defect van de remote control (boven het dashboard) of is er gewoon ergens een kortsluiting in een portier doorvoer kanaal?
Weet iemand raad hiermee?