Pagina 1 van 2
Zou het de LMM kunnen zijn???
Geplaatst: 04.04.2011 - 13:30
door dweerwag
Na een hoop kilometers zonder problemen, nu weer iets nieuws.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is wil hij van 1 naar 2 naar 3 bij normaal gasgeven iets inhouden, (je voelt een lichte terugval) net of je geen gasgeeft.
Meteen even getest bij een stoplicht, als je vol gas geeft heeft hij er geen last van.
Zou dit te maken kunnen hebben met het gaspedaalsensor.
Geplaatst: 04.04.2011 - 13:40
door blastaway
Dat was wel mijn eerste ingave inderdaad.
Geplaatst: 04.04.2011 - 14:12
door dweerwag
zal hij dan een melding hiervan geven in de computer.
toch maar even langs de garage
Geplaatst: 19.05.2011 - 16:32
door dweerwag
Vandaag de automaat laten spoelen wat een verschil ineens. Heb ze meteen bovenstaande voorgelegd.
Auto geeft geen foutmeldingen weer.
Zou het ook aan de LMM kunnen liggen, las ergens dat als de LMM niet meer helemaal goed werkt, hij niet altijd een foutmelding achterlaat.
Heb ook het gevoel, maar is gevoel misschien is het wel gewenning van het D5-blok, dat hij naar mijn idee niet het volledige vermogen gebruikt.
Geplaatst: 19.05.2011 - 16:54
door italie
Inderdaad
De ene D5 loopt mooi rond , trekt als een beer en is " zuinig " met brandstof
De andere loopt rauw , trekt minder en gebruikt meer .
Voor de dealer althans zijn beiden OK ; zolang er maar geen foutmeldingen zijn
Misschien je licht maar eens opsteken bij een specialist (tuner) (forumsponser ?)
Een goede heeft meer kennis mbt de prestaties dan de dealer
Groet Bart
Geplaatst: 02.07.2011 - 13:43
door dweerwag
Auto laten doormeten en blijkt dat de lmm niet 100% werkt.
Advies deze te laten vervangen, maar heb hier even een vraag over.
keuze 1 een pierburg plaatsen
keuze 2 een complete bosch plaatsen
Ze gaven aan dat een pierburg misschien van begin af aan verkeerde waardes kan aangeven.
Weet iemand of dit klopt, of is het puur het aansmeren van een bosch
Geplaatst: 02.07.2011 - 14:15
door V70/2.4D/2003
Even zoeken bij de diverse slopers, daar zwerft vast en zeker wel ergens een goed werkende BOSCH LMM.
Geplaatst: 02.07.2011 - 15:16
door ivoandriessen
Vraag M@rcel eens, die heeft pas een Pierburg erin gezet.
Geplaatst: 02.07.2011 - 19:40
door M@rcel
Inmiddels zo'n 7000km ervaring met de Pierburg in mijn B5254T2 (2.5T):
- Motor loopt als een trein.
- Geen foutcodes.
- De passing van de stekker is behoorlijk strak (maar past wel)
Ik zou het zo weer doen.
Geplaatst: 02.07.2011 - 23:06
door dweerwag
Dan ga ik de Pierburg maar eens proberen.
Moet alleen is even kijken waar ik deze kan vinden.
Gaat om D5244T (2.4 D5) en kom ik nagenoeg niet tegen.
Zal het nummer van de Bosch lmm maar eens opzoeken.
Geplaatst: 02.07.2011 - 23:18
door M@rcel
Als je in de Pierburg catalogus kijkt (
Gasttoegang kiezen), dan zie je dat je artikelnr 7.22701.05.0 nodig hebt. Op eBay vind ik deze:
http://cgi.ebay.nl/LUFTMASSENMESSER-PIE ... 230eb841f1 voor EUR 76,90. Ik heb hem daar ook vandaan. Even een mailtje naar de verkoper ivm de verzendkosten.
Geplaatst: 02.07.2011 - 23:37
door dweerwag
@M@rcel : bedankt ik ga hem via hem bestellen.
Als ie binnen en erin zit laat ik je het weten.
Hij is toch zonder in te lezen te monteren.
Geplaatst: 02.07.2011 - 23:41
door M@rcel
Check wel eerst zelf even of ik het juiste type heb uitgezocht!!
Er is geen software update nodig. Het kan wel zo'n 50km duren totdat de electronica "gewend" is aan de nieuwe LMM.
De LMM zit met twee beveiligde zelftappers vast. Als je niet het juiste gereedschap hebt, dan kun je deze ook losdraaien met een normale platte schroevendraaier met een smal blad. Daarna de schroeven vervangen door RVS exemplaren met een normale kop (bij de bouwmarkt halen).
Geplaatst: 02.07.2011 - 23:48
door dweerwag
Heb het even nagekeken en het nr klopt.
Geplaatst: 03.07.2011 - 12:11
door chris_zweden
Je kunt ook de accu (min pool) los halen en dan gelijk de lmm vervangen, geen foutcodes en de ecu is gereset.
Geplaatst: 03.07.2011 - 13:35
door M@rcel
chris_zweden schreef:Je kunt ook de accu (min pool) los halen en dan gelijk de lmm vervangen, geen foutcodes en de ecu is gereset.
Als je daarvoor kiest:
ALTIJD de contactsleutel op standje II te zetten voordat je de accu weer aansluit. Dit om beschadigde electronica door piekspanningen te vermijden.
Geplaatst: 03.07.2011 - 14:16
door dweerwag
ik ga niet voor de accu. volgens de monteur was dat niet nodig.
oude eruit en nieuwe erin, bij verwisselen geen sleutel in contact.
Geplaatst: 03.07.2011 - 16:10
door chris_zweden
dweerwag schreef:ik ga niet voor de accu. volgens de monteur was dat niet nodig.
oude eruit en nieuwe erin, bij verwisselen geen sleutel in contact.
Dan blijft de foutcode erin, zal toch echt op de een of andere manier gereset moeten worden, gaat niet vanzelf.
ECU denkt niet van "hey een nieuwe lmm laat ik even doorgeven dat er minder brandstof ingespoten moet worden" sterker nog, als je de lmm loshaalt krijg je gelijk een foutcode

Geplaatst: 03.07.2011 - 16:20
door M@rcel
Er was toch geen DTC (foutcode) opgeslagen?
Geplaatst: 03.07.2011 - 20:51
door dweerwag
er is geen foutcode, als een lmm niet 100% goed werkt, geeft hij geen foutcodes.
Zij hebben de waardes van de lmm doorgemeten en deze blijken niet helemaal goed te zijn.