Goed adres ???

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Trouwens, je kunt ook bij ikea je keuken LATEN plaatsen hoor, maar da's wel tegen meerprijs.

Maar goed je moet een standaard produkt qua prijs/kwaliteit-verhouding natuurlijk niet vergelijken met een maatwerk produkt.
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Marinus en Walter,
that's exactly my point.

Appels zijn appels, peren zijn peren.

het hangt er gewoon van af welk budget je kan en wil spenderen en of je handig bent of niet.

Ik zou het zelf best aandurven zo'n Ikea keuken te kopen en te plaatsen.
Onze keuken heb ik wegens toenmalig (?) geldgebrek zelfs tweedehands gekocht, was wel een maatwerkkeuken, en die heb ik zelf bij ons thuis geplaatst.
Die hangt trouwens na 6 jaar nog steeds vast, alleen begin je nu wel wat slijtage te bespeuren. Maar ja, de keuken was toen al 12 jaar oud, en afbreken en verplaatsen zijn nu niet direct bevorderlijk voor de levensduur :lol:
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Heren, bedankt voor jullie reactie's.

Ik ben nu bij 4 zaken geweest en nu al zijn de verschillen in prijs en kwaliteit hoog.
Er zit nogal verschil in de zaken die zelf ook maken en instaleren of niet.
Ik zal ook nog eens in Essen gaan kijken en dan langzaam maar eens een beslissing gaan nemen.

Uitslag volgt............................................................

Gr.

Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Wat je ook doet, zorg dat je installatie minitieus controleert, want de meeste pro's kloten in je superdure keuken nog erger dan sommige beunhazen.

Als je 2 rechterhanden hebt, dan zou ik de keuken zelf stellen, alleen het plaatsen van een gietblad zou ik door de leverancier laten doen, breekt ie tijdens transport of plaatsen, mogen zij het oplossen.

Mocht je niet echt handig zijn, dan blijf het een dilemma, maar nogmaals kijk minitieus mee als je LAAT plaatsen. Ga er zeker niet van uit dat als je keuken 30.000 euro kost, dat het plaatsen ook wel goed gaat, ik ken verhalen waar je 10 spookhuis afleveringen van kunt maken.

Zelf heb ik een ikea keuken van ca 4 jaar oud inmiddels, die zat in mijn huis, we gaan de keuken verplaatsen, dus ik sleutel de elementen gewoon netjes uit elkaar, koop de elementen die ik extra nodig heb bij, verpats de elementen die ik niet gebruiken wil en koop mooie nieuwe deurtjes. Daarna laat ik een mooi gietblad op maat maken en dan moet m'n keuken maar weer ff 30 jaar mee gaan.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Iets dergelijks heb ik ook gedaan: keukenkastjes gekocht, behalve de hoekkastjes e.d.: die kun je beter zelf maken omdat ze heel erg duur zijn. Vervolgens 140 meter beukenhout gekocht en de deurtjes en overige panelen zelf verlijmd tot panelen, glad en rond geschuurd en gelakt. Bij de Praxis mooie handgrepen gehaald en alleen het aanrechtblad met spelbakken komt van een keukenfirma.

Voordeel: niet alleen geld, maar ook tijd, want bij jezelf lever je wél het laatste afwerklatje af...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

En jullie zijn gepensioneerd ofzo ??????

Ik mag al blij zijn dat ik 1 dag in het weekend helemaal niets aan m'n werk hoef te doen of denken, laat staan een keuken in elkaar zetten.

En dan als ik eens vakantie heb, dan wil ik ook echt vakantie :lol:

Natuurlijk kan ik niet in ieder zijn portomenee kijken, maar zelf maken of plaatsen ?? Nee, niks voor mij.

Gr.

Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Nee hoor, niet gepensioneerd: ik moet gewoon tot mijn 65ste (zal wel 70 worden).

Maar af en toe spaar ik duizenden eurootjes uit door mijn handen in mijn vrije tijd flink te laten wapperen. Kun je alles meteen ook naar je eigen smaak en op maat maken!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

En dat is nu mijn probleem, die vrije tijd heb ik niet (veel). :cry:
Daar in tegen, die tijd dat ik werk krijg ik betaald en daar kan ik nu dus een keuken van kopen. :D

Maarrrrrrrr :

DE UITSLAG :

Vandaag bij S&A in Dongen geweest en zijn daar tot een overeenkomst gekomen.
Morgen nog even terug voor de kleine details en kleuren combinatie's en kunnen de papieren getekend worden.

Mag ik jullie danken voor de reactie's !!!!!!!!

Gr.

Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Mooi Robert,
hopelijk loopt alles gesmeerd.

Veel keukenplezier gewenst.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

GEFELICITEERD!

hopelijk loopt alles volgens wens
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Om in Forum stijl te blijven...... we wachten op de foto's :lol:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Ben, laat je deze Topic "ëven" open staan :lol: :lol:

De keuken zal in Mei pas geplaatst worden.

Maar ter info :

Het word een hoek opstelling.
De kleur is peren, de deurtjes hebben afgeronden hoeken.
Er komt een donker graniet blad op te liggen.
Ingebouwd app. van Miele met een gaskookplaat met een keramische onderplaat ipv eeen rvs plaat.
Een rvs afzuigkap van Itho met tiptoetsbediening.
En aan de andere kant t.o. de aanrecht komt een servieskast te staan.

Ik moet alleen zelf de leidingen omleggen.

Gr.

Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”