Chiptuning V60 D3 Geartronic..?

advanderburgt
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.11.2010 - 20:54

Ik heb nu een V60 D3 geartronic.
Die automaat rijdt dus echt niet fijn..
rond de 80 km blijft die schakelen, geen drop koppel rond de 1400 toeren..
dus geef je gas,. gebeurt er niks,.. geef je nog meer gas,.. schakelt hij terug en schiet er als een speer vandoor.., om vervolgens weer op te schakelen. Dat rijdt erg onrustig.
Iemand ervaring met tuning om wat koppel onderin te krijgen.??
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32867
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Zou eerder terug gaan naar je dealer en vragen of dit klopt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het maximale koppel is er bij een D3 al vanaf 1400t/min, bij een nog lager toerental kan vrijwel niet, zou idd de dealer raadplegen
Volvo for life
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1320
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Heeft een D3 geen turbo gat meer, dat je even tijd nodig hebt voordat het koppel er ook werkelijk is (opspinnen van de turbo)? Dus als je wat langer gas geeft zonder terugschakelen blijft hij dan koppel missen?
2000 S60 2.4 Intro Edition 170PK automaat->exit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Ik heb zelf een xc60 D3 en herken wat je beschrijft echt niet.
Ik vind zelfs de motor en de motor goed op elkaar afgestemd.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gebruikersavatar
least
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
Locatie: Middelpunt van Nederland

Volgens mij is hier op dit forum reeds meer over gemeld, en anders in de review van de V60 door Autoblog.nl. Ervaringen die hierover zijn gemeld op dit forum waren voor mij reden om de GT niet te bestellen, maar een handbak
nadenkend over weer een Volvo: V90
Raptor
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07.04.2011 - 09:16

De bak schakelt altijd terug als je het pedaal voorbij 'de klik' duwt. Ik vind dat de mijne wel heel relaxed rijdt, maar ik rijd dan ook nooit 80. In Belgie is het 70 of 90 en daar tussen schakelt hij. Ik vind wel dat het een eeuwigheid duurt voordat de auto door heeft dat je plankgas geeft vanuit stilstand. Ik schat dat het 2 seconden duurt voordat hij effectief vertrekt. Dat had volgens mij de wagen waarmee ik de testrit deed niet.
Volvo V60 Momentum D3 Geartronic 2011 Foto's
hummel
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 27.02.2011 - 11:50

zet de handrem op en geef plankgas, dan vertrekt hij wel dadelijk en moet je ook niet op de rem blijven staan
S60 D5 R-design
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

ik ben heel tevreden van de motor, enige "mindere" puntjes, als ik er toch wil geven, dan is het dat hij in lage toeren, moeilijk doseerbaar is, precies of hij steeds volle gas wil gaan, maar pit genoeg uiteraard.
wel is het zo, zoals de meesten die met een D3 reeds reden ook ondervonden, dat het gedeelte in toeren waar hij het meeste power heeft, niet zo lang is of zo hoog is in toeren, bij hevig optrekken voel je wel dat je zijn power het meest in het begin hebt....

maar al bij al voor een 2000 cc zeer aan te raden motor, zowel qua verbruik alsook rijgedrag en power !!!
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
dutch-v
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29

Ik heb de D3 met GT tijdens een lagere proefrit gereden, en was niet onder de indruk. Ik heb daarom gekozen voor de V60 D3 met handbak en dat gaat prima.

Software is zodanig afgeregeld dat bij wegrijden, bij opkomen van de koppeling, het toerental op ongeveer 1600 rpm gezet wordt, zodat de motor zeer plezierig optrekt en de "Anfahrswache" gemaskeerd wordt.

Als bonus is mijn D3 met handbak verrassend zuinig, zie http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/447143.html

Groet, dutch-v
Raptor
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07.04.2011 - 09:16

hummel schreef:zet de handrem op en geef plankgas, dan vertrekt hij wel dadelijk en moet je ook niet op de rem blijven staan
Dus in D laten staan? Misschien veranderd dit gedrag nog een beetje? Ik heb pas 600km op de teller...
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Hummel for president! :lol: :notworthy: :crazy:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

[quote="advanderburgt"]Ik heb nu een V60 D3 geartronic.
Die automaat rijdt dus echt niet fijn..
quote]

Snap er niets van, die van mij rijdt als de brandweer. genoeg trekkracht van onderen.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
advanderburgt
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.11.2010 - 20:54

rond de 1400 toeren zou de motor maximaal koppel moeten bieden..
maar bij gasgeven gebeurt er weinig.. of bij meer gas schakelt de bak terug en schiet er vandoor. Mijn vorige auto V50 D5 geartronic bood veel meer koppel op lagere snelheden/toeren en reed veel lekkerder bij optrekken..
misschien eens langs de dealer.
Of Volvo maakt een sportstand en houdt de motor boven de 1500 toeren...rijdt ook nog eens sportiever.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4103
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Is het niet zo dat de GT zelflerend is, misschien heb je nog niet voldoende kilometers om dit proces afgerond te hebben ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

advanderburgt schreef:rond de 1400 toeren zou de motor maximaal koppel moeten bieden..
maar bij gasgeven gebeurt er weinig.. of bij meer gas schakelt de bak terug en schiet er vandoor. Mijn vorige auto V50 D5 geartronic bood veel meer koppel op lagere snelheden/toeren en reed veel lekkerder bij optrekken..
misschien eens langs de dealer.
Of Volvo maakt een sportstand en houdt de motor boven de 1500 toeren...rijdt ook nog eens sportiever.
Ik weet niet of de D3 het heeft maar de T6 en D5 (in de XC) hebben een sportstand, pook naar rechts zetten in de manuele stand en dan niet zelf gaan schakelen. Je zit dan ipv D en S in je display.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

waar is die S van?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4103
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

bart simpson schreef:waar is die S van?
Van "Smanual" :D
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Van Sukkel, er zit een automaat op! :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Raptor
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07.04.2011 - 09:16

Bij mijn D3 staat er dan het cijfer van de versnelling. Hij schakelt dan overigens wel zelf, maar pas tegen het rood. De D3 heeft geen echte sportstand.
Volvo V60 Momentum D3 Geartronic 2011 Foto's
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”