Pagina 1 van 2

Chiptuning V60 D3 Geartronic..?

Geplaatst: 06.04.2011 - 23:14
door advanderburgt
Ik heb nu een V60 D3 geartronic.
Die automaat rijdt dus echt niet fijn..
rond de 80 km blijft die schakelen, geen drop koppel rond de 1400 toeren..
dus geef je gas,. gebeurt er niks,.. geef je nog meer gas,.. schakelt hij terug en schiet er als een speer vandoor.., om vervolgens weer op te schakelen. Dat rijdt erg onrustig.
Iemand ervaring met tuning om wat koppel onderin te krijgen.??

Geplaatst: 07.04.2011 - 07:26
door Paul
Zou eerder terug gaan naar je dealer en vragen of dit klopt.

Geplaatst: 07.04.2011 - 07:48
door bart simpson
het maximale koppel is er bij een D3 al vanaf 1400t/min, bij een nog lager toerental kan vrijwel niet, zou idd de dealer raadplegen

Geplaatst: 07.04.2011 - 08:12
door EVV
Heeft een D3 geen turbo gat meer, dat je even tijd nodig hebt voordat het koppel er ook werkelijk is (opspinnen van de turbo)? Dus als je wat langer gas geeft zonder terugschakelen blijft hij dan koppel missen?

Geplaatst: 07.04.2011 - 22:54
door Autogek
Ik heb zelf een xc60 D3 en herken wat je beschrijft echt niet.
Ik vind zelfs de motor en de motor goed op elkaar afgestemd.

Geplaatst: 08.04.2011 - 07:11
door least
Volgens mij is hier op dit forum reeds meer over gemeld, en anders in de review van de V60 door Autoblog.nl. Ervaringen die hierover zijn gemeld op dit forum waren voor mij reden om de GT niet te bestellen, maar een handbak

Geplaatst: 08.04.2011 - 18:52
door Raptor
De bak schakelt altijd terug als je het pedaal voorbij 'de klik' duwt. Ik vind dat de mijne wel heel relaxed rijdt, maar ik rijd dan ook nooit 80. In Belgie is het 70 of 90 en daar tussen schakelt hij. Ik vind wel dat het een eeuwigheid duurt voordat de auto door heeft dat je plankgas geeft vanuit stilstand. Ik schat dat het 2 seconden duurt voordat hij effectief vertrekt. Dat had volgens mij de wagen waarmee ik de testrit deed niet.

Geplaatst: 09.04.2011 - 01:34
door hummel
zet de handrem op en geef plankgas, dan vertrekt hij wel dadelijk en moet je ook niet op de rem blijven staan

Geplaatst: 09.04.2011 - 08:42
door trimitie
ik ben heel tevreden van de motor, enige "mindere" puntjes, als ik er toch wil geven, dan is het dat hij in lage toeren, moeilijk doseerbaar is, precies of hij steeds volle gas wil gaan, maar pit genoeg uiteraard.
wel is het zo, zoals de meesten die met een D3 reeds reden ook ondervonden, dat het gedeelte in toeren waar hij het meeste power heeft, niet zo lang is of zo hoog is in toeren, bij hevig optrekken voel je wel dat je zijn power het meest in het begin hebt....

maar al bij al voor een 2000 cc zeer aan te raden motor, zowel qua verbruik alsook rijgedrag en power !!!

Geplaatst: 09.04.2011 - 10:11
door dutch-v
Ik heb de D3 met GT tijdens een lagere proefrit gereden, en was niet onder de indruk. Ik heb daarom gekozen voor de V60 D3 met handbak en dat gaat prima.

Software is zodanig afgeregeld dat bij wegrijden, bij opkomen van de koppeling, het toerental op ongeveer 1600 rpm gezet wordt, zodat de motor zeer plezierig optrekt en de "Anfahrswache" gemaskeerd wordt.

Als bonus is mijn D3 met handbak verrassend zuinig, zie http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/447143.html

Groet, dutch-v

Geplaatst: 09.04.2011 - 11:50
door Raptor
hummel schreef:zet de handrem op en geef plankgas, dan vertrekt hij wel dadelijk en moet je ook niet op de rem blijven staan
Dus in D laten staan? Misschien veranderd dit gedrag nog een beetje? Ik heb pas 600km op de teller...

Geplaatst: 09.04.2011 - 13:17
door 945i
Hummel for president! :lol: :notworthy: :crazy:

Re: Chiptuning V60 D3 Geartronic..?

Geplaatst: 09.04.2011 - 20:30
door silverado
[quote="advanderburgt"]Ik heb nu een V60 D3 geartronic.
Die automaat rijdt dus echt niet fijn..
quote]

Snap er niets van, die van mij rijdt als de brandweer. genoeg trekkracht van onderen.

D3 geratronic bij 1400 toeren...

Geplaatst: 14.04.2011 - 21:52
door advanderburgt
rond de 1400 toeren zou de motor maximaal koppel moeten bieden..
maar bij gasgeven gebeurt er weinig.. of bij meer gas schakelt de bak terug en schiet er vandoor. Mijn vorige auto V50 D5 geartronic bood veel meer koppel op lagere snelheden/toeren en reed veel lekkerder bij optrekken..
misschien eens langs de dealer.
Of Volvo maakt een sportstand en houdt de motor boven de 1500 toeren...rijdt ook nog eens sportiever.

Geplaatst: 15.04.2011 - 09:55
door Fulaks
Is het niet zo dat de GT zelflerend is, misschien heb je nog niet voldoende kilometers om dit proces afgerond te hebben ?

Re: D3 geratronic bij 1400 toeren...

Geplaatst: 15.04.2011 - 10:14
door ZX10r
advanderburgt schreef:rond de 1400 toeren zou de motor maximaal koppel moeten bieden..
maar bij gasgeven gebeurt er weinig.. of bij meer gas schakelt de bak terug en schiet er vandoor. Mijn vorige auto V50 D5 geartronic bood veel meer koppel op lagere snelheden/toeren en reed veel lekkerder bij optrekken..
misschien eens langs de dealer.
Of Volvo maakt een sportstand en houdt de motor boven de 1500 toeren...rijdt ook nog eens sportiever.
Ik weet niet of de D3 het heeft maar de T6 en D5 (in de XC) hebben een sportstand, pook naar rechts zetten in de manuele stand en dan niet zelf gaan schakelen. Je zit dan ipv D en S in je display.

Geplaatst: 15.04.2011 - 10:38
door bart simpson
waar is die S van?

Geplaatst: 15.04.2011 - 10:40
door Fulaks
bart simpson schreef:waar is die S van?
Van "Smanual" :D

Geplaatst: 15.04.2011 - 10:43
door 945i
Van Sukkel, er zit een automaat op! :)

Geplaatst: 15.04.2011 - 10:58
door Raptor
Bij mijn D3 staat er dan het cijfer van de versnelling. Hij schakelt dan overigens wel zelf, maar pas tegen het rood. De D3 heeft geen echte sportstand.