4 punts injectie modellen
Geplaatst: 12.04.2011 - 17:10
Ik heb net de klepspeling gedaan van mijn 440 met vier punts injectie. (een 2.0i).
Om heel eerlijk te zijn: ik vind de constructie met het inlaatspruitstuk zo over de kop heen op zijn zachtst gezegd knap waardeloos. Het is mij vaker opgevallen dat sommige constructies zo knullig zijn ontworpen.
Het kost heel heel veel werk om alles los te peuteren. Gasklephuis, bediening ervan etc. En als je op LPG rijdt zoals ik ben je om de 15dkm aan de beurt om te stellen.
Volgens mij geldt dit ook voor de 1.6i en de 1.8 turbo.
Dan is de 1.8i monopoint een heel heel stuk makkelijker.
weet iemand handige trucjes / aanpassingen, om het allemaal wat makkelijker te maken?
Om heel eerlijk te zijn: ik vind de constructie met het inlaatspruitstuk zo over de kop heen op zijn zachtst gezegd knap waardeloos. Het is mij vaker opgevallen dat sommige constructies zo knullig zijn ontworpen.
Het kost heel heel veel werk om alles los te peuteren. Gasklephuis, bediening ervan etc. En als je op LPG rijdt zoals ik ben je om de 15dkm aan de beurt om te stellen.
Volgens mij geldt dit ook voor de 1.6i en de 1.8 turbo.
Dan is de 1.8i monopoint een heel heel stuk makkelijker.
weet iemand handige trucjes / aanpassingen, om het allemaal wat makkelijker te maken?