Chiptuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

flyingd schreef:probeer het eens bij www.Tunex.nl deze doet een echte Chiptuning (geen powerbox) voor 225 euro. op verschillende forums wordt er goed gesproken over deze firma. klanten zijn zeer tevreden.
Sorry... maar voor € 225,- een (goede) tuning :roll: :?: :?:

Ingekochte software? Maatwerk... ???
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
TaxiGilbert
2nd Gear member
Berichten: 93
Lid geworden op: 23.10.2006 - 07:30

Bij RICA kun je idd een 126PK tunen naar 226PK, met een 5-bak...Kan die bak dat aan? Ervaringen?
Gebruikersavatar
Kobus gaat naar Appelscha
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21

[quote]Sorry... maar voor € 225,- een (goede) tuning


Kun je dat checken? Volgens opgaaf is de progressie bij deze firma gelijk aan de welke men bij Hartog en Fasttech doet, gebeurt daar toch ook niets anders dan veranderen motormanagement. Sensoren en pomp mag je eventueel zelf vervangen. Heb Tunex vandaag gebeld en men zegt dat je ook na een overschrijvende software update er weer terecht kunt. Waaruit kunnen de vraagtekens nog bestaan ?
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm

V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)

Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Ik wil er niet over oordelen... kan ik niet... maar vind ze dan wel erg goedkoop... Ik zag dat ze de 1.6D niet doen... Doen ze dan tocg géén maatwerk?? Als ik zie dat Pedro soms wel een dag, en ook wel is langer bezig is om één auto goed te tunen dan kan dat echt niet voor € 225,- Hij zal je ook niet meer rekenen als hij langer bezig is... Kan mij dus niet voorstellen dat ze dat daar ook doen... Maar nogmaals als je er een goed gevoel bij hebt moet je het doen.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Kobus gaat naar Appelscha
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21

Kan er ook niet over oordelen. Weet ondertussen wel dat wanneer je onder Tunex op internet zoekt, je veel veel Ibiza-, Toledo-, Golf- en Passatmensen tegenkortom, kortom: eigenaars van andere auto's :bad-words: Sommigen van hen worden zelfs enthousiast van een powerbox.
Kwa service zit je volgens de fora bij Tunex wel goed. Ook las ik dat je bij chiptuning een standaardchip kunt hebben. Die bieden ze bij Tunex dus aan en dat drukt de prijs. Of dat verkeerd is weet ik ook niet. Wel weet ik dat zaken als afstellen van pomp en sensoren zomede het vervangen van de LMM en het uitlezen van de software er daar niet bij is.
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

DUS op naar een vertrouwde tuner...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou naast Hartog heb je Fasttech te Neede :D
Ook een vertrouwd adres...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Bover schreef:Nou naast Hartog heb je Fasttech te Neede :D
Ook een vertrouwd adres...
Ik doelde niet op Hartog, Bover :lol:

Het is nu wel bekend dat jij goede ervaringen hebt bij Fasttech en ik bij Hartogtuning :wink: En er zijn ook een aantal met goede ervaringen bij Rica...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Kobus gaat naar Appelscha schreef:Ook las ik dat je bij chiptuning een standaardchip kunt hebben. Die bieden ze bij Tunex dus aan en dat drukt de prijs. Of dat verkeerd is weet ik ook niet. Wel weet ik dat zaken als afstellen van pomp en sensoren zomede het vervangen van de LMM en het uitlezen van de software er daar niet bij is.
Af fabriek had je auto ook een standaard chip, met een standaard programma. Lijkt me dat je met tuning (wanneer je het binnen de marges houdt) ook met een standaard tuning al veel plezier kunt beleven.

Wanneer je tot het randje wil gaan, denk ik dat je idd een specifiek voor jouw auto geschreven programma moet gebruiken.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Niet mee eens Plim...

Een standaard programma is altijd minder... elke auto is anders zelfs al is het de zelfde...

Ik was net op het Audiforum waar het ook over tunen ging, dit is wat mensen uit het tunings wereldje zeggen:

Het tunen is iets meer dan de OBD-aansluiting misbruiken.
Eerst meten, globale controle aandrijflijn, dan tunen op maat ( software schrijven ), dan meten en eventueel weer aanpassen......


Standaard programma optimaliseert de software niet voor jouw motor = alles behalve ideaal voor jouw specifieke motor. Daarbij levert het dus ook niet het maximaal 'veilig' haalbare, en zit je daarmee misschien wel in het 'onveilige gebied'.
Ze gebruik(t)en een standaard progje.. net alsof een kapper slechts 1 kapsel aanmeet.. kaal scheren..
Dus een op maat geschreven programma is hetgeen je moet hebben.

En hier sta ik helemaal achter!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Beste Edgar, volgens mij bedoelen we min of meer hetzelfde. Als je echt wil tunen moet je maatwerk hebben. Wil je gewoon wat meer vermogen, dan zou een standaard programma kunnen voldoen. Er van uitgaande dat je met dat standaardprogramma binnen de marges blijft.

Een voorbeeld zou kunnen zijn: een 2.4 140 pk voorzien van een 170 pk programma. Je krijgt er wat meer vermogen door die binnen de marges van de motor zit. Wil je echter die 185 pk eruit halen, moet je meer je best doen. Je zal naar de conditie van de motor moeten kijken en algemene conditie van brandstoftoevoer, luchtfilter, bougies, brandstof, enz, enz.

Waar ik op doelde was dat je voor die 225 euro misschien 10,11 ,12.. 30 pk meer krijgt (of wat dan ook), maar dat, dat standaard werk is. Net zoals alle volvo V50 1.6D hetzelfde programma mee krijgen af fabriek en dat ze er ook allemaal op rijden. Echter de ene motor is de andere niet en als je gaat tunen op maat, krijg uit de ene motor meer vermogen dan uit de anderen.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

We zitten op één lijn Plim,

Maar ik begrijp niet dat mensen € 225,- willen betalen voor een standaard programma maar niet het dubbele (of iets meer) voor maatwerk...

Maar goed dat heb ik ook met (bezuinigen) op banden.... snap ik ook nooit..

Gr Edgar
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Over het maatwerk voor mijn XC heb ik hier geschreven: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16036
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Masterpie
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.08.2007 - 17:15

Ik hoor iedereen praten over Rica.....maar heeft iemand wel is na het chippen bij Rica zijn volvo op een andere test bank gezet ?.
Heb mijn S60 2.4T nu laten chippen bij Chiptuning Experience Nederland.
Is eigenlijk wel de enigste tuner die je auto ook voor je eigen deur kan chippen .

gr. Patrick
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Masterpie schreef:Ik hoor iedereen praten over Rica.....maar heeft iemand wel is na het chippen bij Rica zijn volvo op een andere test bank gezet ?.
Heb mijn S60 2.4T nu laten chippen bij Chiptuning Experience Nederland.
Is eigenlijk wel de enigste tuner die je auto ook voor je eigen deur kan chippen .

gr. Patrick
Ik heb een PPC gekocht..kan je het zelf doen
betrouwbare tuner was voor mij erg belangrijk gezien op totale waarde auto

Rica/BSR waren voor mij opties (ivm PPC ivm garantie)
BSR had nog geen nederlandse dealer, dus ben ik voor rica gegaan *wel iets afgedongen)
ander was het Hartgog geworden
V70 '05 R | m66 | ceramic downpipe | do88 intercooler |stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Edgar schreef:We zitten op één lijn Plim,

Maar ik begrijp niet dat mensen € 225,- willen betalen voor een standaard programma maar niet het dubbele (of iets meer) voor maatwerk...

Maar goed dat heb ik ook met (bezuinigen) op banden.... snap ik ook nooit..

Gr Edgar
Mee eens! Er zijn zelfs mensen die bezuinigen op remmen.... kwikfit enzo.... :oops:
ojee wat roep ik nu?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Masterpie schreef:Is eigenlijk wel de enigste tuner die je auto ook voor je eigen deur kan chippen .

gr. Patrick
Pedro Hartog heeft een volledig ingerichte mobiele werkplaats en rijdt daarmee desgewenst naar klanten, o.a. dealers, om auto's te tunen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”