Pagina 1 van 2
En dan nu ook de mijne....
Geplaatst: 23.04.2011 - 15:16
door frank460
Daar is die dan eindelijk. Al een jaar in mijn bezit maar nu pas beetje actief op het forum.
Wat zit er op?
- airco
- stoelverwarming
- trekhaak
- airbags
- en de standaard dingen...
De roest is zoals bij velen 440's en 460's ook bij mij een probleem. Nu is het tijdelijk opgelost om hem door de APK te krijgen maar ik ben nog steeds op zoek naar een permanente en niet al te dure oplossing.
Kan iemand misschien vertellen waarom m'n achterbumper los zit?
Verder nog van plan:
- half lederen interieur
- elektrische ramen voor (en achter misschien)
- paar mooie boxen
Iemand nog mooie ideeën verder?
Geplaatst: 27.04.2011 - 15:10
door volvonuts
ik heb een 440 in precies de zelfde kleur lekker apart kleurtje.i k vind dit ook een nette wagen de 460 ben er voor bezig als wagen voor de vrouw. geniet er van het is een fijne wagen
Geplaatst: 27.04.2011 - 16:14
door leip11
zelf heb ik ook deze kleur. vind het toch een van de betere op de 400 serie. mooie is wel dat als het wat donkerder is mensen denken dat ik in een zwarte auto rij
zeer nette auto jammer van de roest
Geplaatst: 27.04.2011 - 19:28
door frank460
Ja ik word ook best simpel van die roest. Kan het voor €300,- aan beide kanten laten lassen maar denk eigenlijk niet dat ik dat nog ga doen. Denk dat ik het ga plamuren, ook al is het niet de beste optie. Blijf er waarschijnlijk geen jaren meer in rijden... Iemand nog goede tips? Ga waarschijnlijk vrijdag half lederen interieur halen. Zit alleen waarschijnlijk geen voorbereiding voor een armsteun in. Heel zonde.
Ik heb ook nog niet vaak de auto in mijn kleur gezien, jij wel timo?
Geplaatst: 27.04.2011 - 21:12
door leip11
mijne dan :p
en ik zie er geregeld 1 rijden langs de waalhaven als ik zelf naar werk rij. geloof dat hij bij de sluisjesdijk uit die wijk komt. ik heb ze wel vaker gezien bij de 800 serie
Geplaatst: 28.04.2011 - 10:22
door volvonuts
nou ik heb er hier in leystad al heel wat volvo modellen mee gezien, en hey leip je woont in mijn oude buurtje. ik ben geboren en getogen rotterdammer en leef nu in lelystad. maar als je vrijdagochtend een groene volvo 440 automaat met chrome velgen voorbij ziet rijden p de groene kruisweg dan ben ik dat. kun je nog zo'n groen monstertje zien

Geplaatst: 28.04.2011 - 21:57
door Shockwave
Denk dat ik het ga plamuren, ook al is het niet de beste optie. Blijf er waarschijnlijk geen jaren meer in rijden... Iemand nog goede tips?
Check mijn projecttopic. Ik heb de wielkasten achter eruit laten slijpen en nieuwe erin laten lassen. Mijn tip wat betreft plamuren: stop niet met schuren van plamuur voordat het
echt glad is. Ik heb volgende week woensdag een afspraak in de DHZ garage om het schuurwerk opnieuw te doen....
Geplaatst: 04.07.2011 - 20:40
door frank460
Daar ben ik weer. Ik heb een tijd lang getwijfeld of mijn wielranden zou laten uitslijpen en nieuwe inlassen of dat ik de 460 weg zou doen en er een 850 voor in de plaats zou laten komen. Vandaag dan toch ein-de-lijk de knoop door gehakt, de 460 blijft! Er is verder niks mee aan de hand, behalve de roest dus! Vanwege de prima staat verder blijft die daarom ook...
Shockwave (en anderen), heb je tips voor het schuren? Hoe kan ik dat het beste gaan doen? En wat daarna?
Tijdje geleden heb ik ook electrische ramen aan de voorkant ingebouwd (wat een verschil) en andere boxen van JBL. Nu misschien nog boxen aan de achterzijde?
Iemand nog leuke tips wat er nog aan verbouwd kan worden? En wat ook goed te doen is voor 'n beginnende sleutelaar?
Geplaatst: 04.07.2011 - 22:50
door Shockwave
Shockwave (en anderen), heb je tips voor het schuren? Hoe kan ik dat het beste gaan doen? En wat daarna?
Ja, zoals ik eigenlijk al gezegd heb:voor het schuurwerk moet je echt de tijd nemen, het kleinste oneffenheidje ga je zien. Toevallig ga ik morgen en woensdag nog een keer naar de DHV garage om bepaalde plekken nogmaals over te doen. Er gaan gewoon veel uren in zitten. Maar je tevredenheid over het werk gaat evenredig omhoog:)
Nu misschien nog boxen aan de achterzijde?
Dat is wel een aanrader. En koop dan 3-weg boxen voor achter. Voor heb ik nu tweaters in de raamstijlen 2-weg boxen in de deuren. Dus voor zowel hoge-middel-lage tonen. Door achter dat ook te doen met 3-weg tonen krijg je nog een beetje fatsoenlijk geluid in een 400 serie. Wat daarin trouwens niet onbelangrijk is, is een radio waarmee je het geluid goed kunt regelen.
Iemand nog leuke tips wat er nog aan verbouwd kan worden? En wat ook goed te doen is voor 'n beginnende sleutelaar?
Vanalles eigenlijk!
#Zijn je daklijsten nog helemaal gaaf? Ik heb ze vandaag zo goed en kwaad als het ging eraf gepeuterd en glad geschuurd. Morgen zwart verven.
#forumstickertje op de achteruit plakken! :p
#Grill helemaal/gedeeltelijk zwart spuiten.
#tweaters inbouwen in de raamstijl
#voor- en achterbumpers demonteren en alle rotzooi eruit halen (je staat er gek van te kijken hoeveel zand en troep je eruit haalt) en de boel daar lekker tektyleren.
#Wat betreft tektyleren kun je de auto ook eens op de brug zetten en de bodem lekker in de tektyl zetten.
#Je kunt natuurlijk ook de technisch wat gaan doen. Oliewissel doen ofzo, niet heel moeilijk.
#Schakelbusjes een keer vervangen. Ook niet heel moeilijk.
#Misschien is je middendemper bijna aan het doorroesten? Een leuk klusje om die te vervangen.
En als je wilt kun je eigenlijk altijd bezig blijven aan de auto :p
Geplaatst: 06.07.2011 - 22:35
door Kootje
frank460 schreef:Iemand nog leuke tips wat er nog aan verbouwd kan worden? En wat ook goed te doen is voor 'n beginnende sleutelaar?
Op zoek naar een achterspoiler misschien? Verder is de auto heel kompleet en netjes!
Tip van de dag :razz: Koop een flesje gekookte lijnzaadolie (iets van twee euro bij de Gamma) en behandel daar de grijze stootstrips en de rest van het grijze kunststof mee, dan ziet het er weer uit als nieuw (en blijft ook zeker een half jaar zo!).
Geplaatst: 11.07.2011 - 21:03
door frank460
Die olie ga ik eens onthouden...
Dak strips zijn inderdaad niet helemaal mooi, kan ik niet beter een net setje van de sloop halen?
*Wat bereik ik precies met die schakelbusjes?
*achterbumper ga ik binnenkort doen, m'n binnenbumper is helemaal verrot dus die moet ik gaan vervangen
*bougies, rotor en verdelerkap ga ik ook nog doen, ergens tips over te vinden bij die documentaties (sticky)?
*nog meer van dit soort tips zijn van harte welkom

...
Geplaatst: 12.07.2011 - 10:08
door Shockwave
*bougies, rotor en verdelerkap ga ik ook nog doen, ergens tips over te vinden bij die documentaties (sticky)?
Daar heb ik een complete howto voor gemaakt! Staat in het 400 gedeelte van dit forum.
*Wat bereik ik precies met die schakelbusjes?
Mocht je bak wat stroever schakelen dan kan het hierdoor weer beter gaan.
*achterbumper ga ik binnenkort doen, m'n binnenbumper is helemaal verrot dus die moet ik gaan vervangen
Succes met zoeken, ik ben zelf op zoek naar een andere voorbumper. maar tot nu toe nog niet gevonden. Volgens mij heb ik dezelfde kleurcode als jouw auto => 240 Green?
Geplaatst: 12.07.2011 - 12:35
door frank460
Ohw die schakelbusjes moet ik dan denk ik zeker vervangen. Soms loopt ie heel soepel, maar soms wil die heel lastig naar lagere versnellingen (1e en 2e)... als ik zelfs echt nog maar 30 rijd! Is dit dan een hint om die te vervangen?
Wat betreft kleurcode, echt totaaaaal geen idee... heb gelezen dat je dat ergens onder je motorkap kan vinden? staat wel ergens op het forum volgens mij...
Geplaatst: 12.07.2011 - 12:44
door Iroll
Versleten schakelbusjes merk je aan een erg losse pook in zijn vrij, die kan je alle kanten opbewegen. Verder lastiger in zijn versnellingen te krijgen omdat je geen feedback meer krijgt via de pook.
Overigens schakelen deze bakken altijd moeilijk terug naar zijn 1, daarvoor moet je bijna stilstaan, dat is volkomen normaal en moet je niet forceren. Verse bakolie maakt het schakelen trouwens ook een stuk soepeler. Check regelmatig het olie niveau van deze bakken, ze lekken allemaal wel een beetje op de oliekeerring van de schakelstang. Vergeet je dat dan ben je flink de Sjaak, de nr1 oorzaak van versnellingsbak overlijden van deze bakken!
Geplaatst: 12.07.2011 - 12:49
door Ramon&Ramon
of een nieuw keerringetje er in,dat helpt ook!
Geplaatst: 12.07.2011 - 12:58
door Iroll
Maar dan moet je wel de speciale R&R methode hanteren, anders is het een bak uit elkaar verhaal!
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:00
door Ramon&Ramon
Dat klopt.

Geplaatst: 12.07.2011 - 13:19
door frank460
In z'n vrij kan ie ook wel redelijk heen en weer bewegen ja! Heb wel begrepen dat je hem pas echt in z'n 1 kan zetten als je bijna stil staat idd, maar in z'n 2 gaat ook niet altijd even gemakkelijk.
Dus dan ook maar meteen de olie vervangen. Welke moet ik hebben?
Dus jullie advies is: schakelbusjes, keerring en olie vervangen?
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:29
door Iroll
Schakelbusjes en olie zou ik vervangen. Oliekeerring even bekijken of die lekt en hoeveel.
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:36
door frank460
Lijkt het nou een moeilijkere taak dan het is? Is dit vanuit de bestuurders stoel te doen? Ik moet eerlijk zijn dat ik de versnellingspook nog nooit los heb gehaald...
Is het dan wel slim om het zelf voor het eerst te doen?