Draagarm vervangen
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
mijn V70 behoeft een nieuwe draagarm (rechts-voor). Vroeger deed ik dat zelf maar beschik niet meer over een brug. Offerte gevraagd bij een garage. Deze rekenen 2 werkuren! Omdat ik daar vroeger maximaal een uurtje voor nodig had lijkt mij dat veel. Wat vinden jullie?
- _Theo_
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 14.02.2011 - 16:45
Kan je niet ergens in de buurt een hefbrug huren voor een dagdeel voor de helft van dat geld?
Volvo V70 D5 MY07, 185PK, Sport Edition, 208dkm
Volvo V70, TDI, 1997 (automaat), Mazda 6, CDI stationwagon / Opel Antara, 2.0 TDI / BMW 535i, Automaat /VW Golf VR6, type III / VW Golf GTI 16V, type II / VW Golf 1.6 / VW Golf 1.0
Volvo V70, TDI, 1997 (automaat), Mazda 6, CDI stationwagon / Opel Antara, 2.0 TDI / BMW 535i, Automaat /VW Golf VR6, type III / VW Golf GTI 16V, type II / VW Golf 1.6 / VW Golf 1.0
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Een brug is niet nodig, maar weet wel dat de draagarmen van de N een ramp zijn om te vervangen.
En als je dan ook nog een aandrijfas in tweeën trekt, ben je nog veel langer dan twee uurtjes bezig..... ](*,)
En als je dan ook nog een aandrijfas in tweeën trekt, ben je nog veel langer dan twee uurtjes bezig..... ](*,)
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
geen glans zonder wrijving
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik heb het nu bij drie N's gedaan en heb telkens lopen klooien om de achterkant uit het subframe te krijgen en weer terug te plaatsen.toppertje schreef:@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
Ik heb het gedaan volgens de methode die in Vadis wordt weergegeven, maar misschien dat het ook anders kan/moet?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
als je de 2 voorste bouten los hebt,en de fussee-kogel los hebtelianmars schreef:Ik heb het nu bij drie N's gedaan en heb telkens lopen klooien om de achterkant uit het subframe te krijgen en weer terug te plaatsen.toppertje schreef:@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
Ik heb het gedaan volgens de methode die in Vadis wordt weergegeven, maar misschien dat het ook anders kan/moet?
zet ik een kleine koevoet tussen de draagarm thv.de achterste bout
en dan "schuif" je hem er zo uit.
wel maak ik altijd de schokbreker los vh fussee-stuk,om meer beweging te
krijgen.
geen glans zonder wrijving
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik sluit me hierbij aan. Samen met Marcel hebben we er nu een paar gedaan.elianmars schreef:Ik heb het nu bij drie N's gedaan en heb telkens lopen klooien om de achterkant uit het subframe te krijgen en weer terug te plaatsen.toppertje schreef:@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
Ik heb het gedaan volgens de methode die in Vadis wordt weergegeven, maar misschien dat het ook anders kan/moet?
Een XC70 heb ik op een brug gedaan en dat viel nog wel mee eigenlijk.
Grootste probleem is achterste bevestiging van draagarm weer netjes in subframe te krijgen en ook om fuseekogel netjes erin te krijgen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Wat is er mis met een brug? Moest als ambulance-verpleegkundige een keer naar een vent die onder een auto lag waarvan de krik weggeschoten was. Hardstikke dood en een onherkenbaar uiterlijk.M@rcel schreef:Een brug? What's next? Assteunen?
watjes...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Tip: zet er weer een originele draagarm tussen en geen imitatie. Die rubbers zijn namelijk in no-time weer vergaan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
weer on topic,
Ik zou wel links en rechts tegelijk vervangen, anders krijgt je auto een raar stuur gedrag.
Door verschillen in de rubbers gaat je auto zelf sturen door gasgeven en remmen. Heb ik ervaring mee.
Ik zou wel links en rechts tegelijk vervangen, anders krijgt je auto een raar stuur gedrag.
Door verschillen in de rubbers gaat je auto zelf sturen door gasgeven en remmen. Heb ik ervaring mee.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Het was natuurlijk humoristisch/cynisch/sarcastisch bedoeld. Blijkbaar was dat niet duidelijk genoeg...JosW schreef:Wat is er mis met een brug? Moest als ambulance-verpleegkundige een keer naar een vent die onder een auto lag waarvan de krik weggeschoten was. Hardstikke dood en een onherkenbaar uiterlijk.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Tja,....
domme mensen genoeg zullen we maar zeggen, en sterke schroevedraaiers.
Maar on topic. Er zijn meer mensen die hun draagarmen van nieuwe bussen hebben voorzien (Powerflex)
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101
Let wel op dat je de homokineet niet uit elkaar trekt want dan ben je gaar.
domme mensen genoeg zullen we maar zeggen, en sterke schroevedraaiers.
Maar on topic. Er zijn meer mensen die hun draagarmen van nieuwe bussen hebben voorzien (Powerflex)
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101
Let wel op dat je de homokineet niet uit elkaar trekt want dan ben je gaar.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Nee, met dom doel ik op de schroeve(n)draaieractie op de foto!! Niet op personen. Ook niet op cynische en sarcastische....
Screwdriver kan kan natuurlijk ook :roll:
Maar goed weer on topic. ga je het nu zelf doen, en aan beide zijden tegelijk? pas echt op met je homokineet!
Je zou het anders aan EdRaket kunnen vragen. Die heeft het zelf bij zijn oude S60 gedaan. een powerflex busje kost een eurootje of 30
Screwdriver kan kan natuurlijk ook :roll:
Maar goed weer on topic. ga je het nu zelf doen, en aan beide zijden tegelijk? pas echt op met je homokineet!
Je zou het anders aan EdRaket kunnen vragen. Die heeft het zelf bij zijn oude S60 gedaan. een powerflex busje kost een eurootje of 30
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =