Pagina 1 van 6
Schade aan auto....
Geplaatst: 03.05.2011 - 15:33
door RicoK
Aaargh, grmbl. :-x :-x
ik ben zojuist gebeld door de dealer waar ik vanmorgen mijn S60 heb weggebracht voor een gratis vakantiecheck en aircocheck. Deze checks heeft de auto goed doorstaan, maar met het uit de werkplaats rijden van de auto heeft de monteur mijn auto hardhandig tegen een andere auto geplaatst. :evil:
Nu schijnt, ik ga de auto straks halen, een koplamp kapot te zijn en er is schade aan de bumper. De nieuwe koplamp is besteld en de oude schijnt met tape hersteld te zijn. Ik zou er nog mee mogen rijden. De bumper gaat waar nodig is worden gespoten.
Echter, en daar zou volgens de receptionist geen sprake van zijn, kan er geen sprake zijn van twee verschillende koplampen? Ik bedoel, straks heb ik dus een (10 jaar) oude en een nieuwe koplamp. Verkleurt een koplamp met de jaren?
Misschien ben ik op het moment van schrijven wel te chagrijnig dat ik nu op alle slakken zout leg, maar hoe denken jullie hierover?
Geplaatst: 03.05.2011 - 15:40
door Rippie V70
Goh , lullig man.
Ik zou wel kritisch zijn !! Waar nodig gespoten... Ik zou ook even verder kijken achter de bumper, motorkap, spatbord. Laat ook een expert kijken.
Geplaatst: 03.05.2011 - 15:40
door Koidream
Een onafhankelijk expertisebureau de juiste vaststellingen laten doen, zeker je garage niet zijn gangetje laten gaan.
Geplaatst: 03.05.2011 - 16:08
door Oceanracer
Wat weer een negativiteit. Ik denk dat de garage zich door het hele voorval al beroerd genoeg voelt. Lijkt me niet dat ze zich er met een Jantje van Leiden vanaf willen maken.
Geplaatst: 03.05.2011 - 16:09
door Gast
Helemaal mee eens.
Eerst even afwachten hoe ze het oplossen. Ben je er niet tevreden over, dan kun je altijd nog je afkeur nog over uitspreken.
Geplaatst: 03.05.2011 - 16:27
door Richard
Wel erg vervelend. Ik kan me voorstellen dat ze als garage hier ook niet op zitten te wachten. Ik hoop voor je dat ze het netjes afhandelen maar een beetje garage doet zijn best wel.
Geplaatst: 03.05.2011 - 16:43
door gsx750r
Zal ik dan maar even proberen je vraag te beantwoorden terwijl de anderen zich druk maken over jouw bumper ................
RikoK schreef:Echter, en daar zou volgens de receptionist geen sprake van zijn, kan er geen sprake zijn van twee verschillende koplampen? Ik bedoel, straks heb ik dus een (10 jaar) oude en een nieuwe koplamp. Verkleurt een koplamp met de jaren?
100% zekerheid dat het in jouw geval ook zo zal zijn kan ik je natuurlijk niet geven maar vrij recent heb ik van onze S40 de linkerkoplampunit moeten vervangen en dat gaf echt wel een verschil in de lichtopbrengst !
Toe
beide koplampen nog 'oud' waren (11 jaar) leken ze ogenschijnlijk nog als nieuw maar nu is het verschil wèl heel duidelijk zichtbaar !
Rob
Geplaatst: 03.05.2011 - 16:46
door Richard
Je hebt gelijk, de vraag was hierbij niet beantwoord. Ik heb bij mijn v70 ook een keer een koplamp laten vervangen. Qua lichtopbrengst zag ik geen verschil maar als je er voor stond kon je aan het glas etc. wel duidelijk zien welke de nieuwe was.
Geplaatst: 03.05.2011 - 18:09
door Koidream
Onlangs in de 11-jarige Alfa een koplamp laten vervangen. Natuurlijk zie je dat verschil.
Geplaatst: 03.05.2011 - 18:33
door Doeke Dobma
Mooi gelegenheid om te upgraden naar facelift lampen?
Maar naar natuurlijk, van de schade. Is een dure vakantiecheck geweest, voor de garage!
Geplaatst: 03.05.2011 - 18:35
door Msuidgeest
RicoK, jij woont in Lelystad en je gaat naar de lokale dealer? Mijn ervaring met die zelfde dealer in Dronten is goed en ik zie geen reden dat Lelystad erg lullig gaat doen.
Geplaatst: 03.05.2011 - 20:49
door Rippie V70
Wat weer een negativiteit. Ik denk dat de garage zich door het hele voorval al beroerd genoeg voelt. Lijkt me niet dat ze zich er met een Jantje van Leiden vanaf willen maken.
Nee, maar in dit soort gevallen, better safe than sorry. Achteraf zit je niet op ge-emmer te wachten. Ik ga ook uit van een goede oplossing door de garage, maar de praktijk wijst helaas toch uit dat niet alle garages zo zijn.
En je mag toch kritisch zijn :-k
Daarnaast denk ik dat wanneer ze de (terugliggende) koplamp aan barrels hebben gereden moeten ze meer hebben geraakt.
Geplaatst: 03.05.2011 - 21:49
door Bakboord1
Rippie V70 schreef:Wat weer een negativiteit. Ik denk dat de garage zich door het hele voorval al beroerd genoeg voelt. Lijkt me niet dat ze zich er met een Jantje van Leiden vanaf willen maken.
Nee, maar in dit soort gevallen, better safe than sorry. Achteraf zit je niet op ge-emmer te wachten. Ik ga ook uit van een goede oplossing door de garage, maar de praktijk wijst helaas toch uit dat niet alle garages zo zijn.
En je mag toch kritisch zijn :-k
Daarnaast denk ik dat wanneer ze de (terugliggende) koplamp aan barrels hebben gereden moeten ze meer hebben geraakt.
+1
Geplaatst: 03.05.2011 - 22:24
door RicoK
Allen, bedankt voor de reacties.
Het eerste wat mij opviel toen ik de auto ging halen was dat ik mij de schade erger had voorgesteld dan dat deze daadwerkelijk is. De linkerkoplamp is op de hoek gebarsten. Er zitten voor zover ik het heb kunnen beoordelen twee grote barsten in van boven naar beneden. Echt aan gruzelementen is deze niet, maar is wel zover heen dat deze (af)geplakt moest worden. De bumper is op de hoek geschaafd. De naad/kier is links en rechts van het zelfde formaat. Ook hangt de bumper nergens los. Alles lijkt vast te zitten. De beschermstrip hebben ze al vervangen. Omdat ik de strips nog niet zo lang geleden met lijnolie had behandeld was de nieuwe strip niet van de oude aan de andere kant en onder de gril te onderscheiden..
@Msuidgeest. Ik heb mijn auto weggebracht naar de Volvodealer in Almere. Waarom in Almere? Omdat die een paar honderd meter van mijn werk zit en ik voor het gemak van een leenfiets had gekozen..
Wat ik ervan heb over heb gehouden is een enorm k-gevoel. Een ander heeft in mijn auto schade gereden. Je gaat er juist vanuit dat ze bij een garage je blik met gepaste voorzichtigheid zullen behandelen. Hebben ze waarschijnlijk ook wel gedaan, maat bij het uit de garage rijden hebben de twee monteurs elkaar over het hoofd gezien. Niet bijster slimme jongens (en dan druk ik mij heel subtiel uit....). Daar baal ik enorm van. Het idee dat ze een wedstrijdje zijn gaan houden wie het eerst onder de roldeuren vandaan is......
Ik heb mijn ongenoegen ook duidelijk geuit bij de receptionist. Hij had wel letterlijk het schaamrood op de kaken, maar dat is zijn probleem. Ook al moest hij twee klanten het slechte nieuws gaan brengen.....
Het was mijn eerste bezoek aan deze dealer en vooralsnog is het ook mijn laatste bezoek aan hen geweest. Alles zal nu gaan valllen of staan met de af- en behandeling van mijn schadegeval. Op zich ben ik wel bereid tot het geven van een tweede kans, want waar gewerkt wordt vallen nu eenmaal spaanders, maar het gevoel lijkt nu de overhand te hebben.
Voor volgende week donderdag 12 mei staat de schadeafhandeling ingepland. Ik ga er helemaal vanuit dat de schade tot in de puntjes gaat worden opgelost, want zij hebben wel een naam hoog te houden natuurlijk en een kwade klant is slecht voor de zaak.
Wél ga ik nog eens langs om voor mij de noodzaak neer te leggen van de montage van twee nieuwe koplampen. Om in ieder geval niet het gevoel te hebben dat je met een ex-schade auto rond rijdt als je verschil ziet in lichtbundels of verschil in het glas als in je de lampen kijkt als deze aanstaan.
Geplaatst: 03.05.2011 - 22:28
door V70/2.4D/2003
RicoK, + 1, de enige juiste insteek.
Geplaatst: 03.05.2011 - 22:33
door toppertje
je kunt ook vragen naar een goede gebruikte koplamp,ben je
iig verlost van het probleem van 2 verschillende.
Geplaatst: 04.05.2011 - 08:51
door piotrV70
Vakantiecheck = dealertaal voor "kom eens langs voor een heel duur kopje koffie".
Geplaatst: 04.05.2011 - 09:21
door HansEindhovenV70
De dealer zal er wel een gebruikte lamp inzetten anders zie je teveel verschil. 2 nieuwe kun je niet verlangen in zo'n geval.
Geplaatst: 04.05.2011 - 09:30
door Walter
RicoK schreef: Je gaat er juist vanuit dat ze bij een garage je blik met gepaste voorzichtigheid zullen behandelen. Hebben ze waarschijnlijk ook wel gedaan, maat bij het uit de garage rijden hebben de twee monteurs elkaar over het hoofd gezien. Niet bijster slimme jongens (en dan druk ik mij heel subtiel uit....).
RicoK schreef:
Ik heb mijn ongenoegen ook duidelijk geuit bij de receptionist. Hij had wel letterlijk het schaamrood op de kaken, maar dat is zijn probleem. Ook al moest hij twee klanten het slechte nieuws gaan brengen.....
Het was mijn eerste bezoek aan deze dealer en vooralsnog is het ook mijn laatste bezoek aan hen geweest. Alles zal nu gaan valllen of staan met de af- en behandeling van mijn schadegeval. Op zich ben ik wel bereid tot het geven van een tweede kans, want waar gewerkt wordt vallen nu eenmaal spaanders, maar het gevoel lijkt nu de overhand te hebben.
RicoK schreef:
Wél ga ik nog eens langs om voor mij de noodzaak neer te leggen van de montage van twee nieuwe koplampen. Om in ieder geval niet het gevoel te hebben dat je met een ex-schade auto rond rijdt als je verschil ziet in lichtbundels of verschil in het glas als in je de lampen kijkt als deze aanstaan.
Als een bedrijf (dealer of universeel) door een beschadigd glas 1 koplamp mag vervangen en daarbij adviseert ze beiden te vervangen ivm het verschil, dan is het een geldwolf en wat dies meer zij. Krijg er een dubbel gevoel bij. Niet dat jij dat ooit gezegd hebt, weet al precies wie bij het lezen van deze stelling tot 10 zitten te tellen of gelijk de boom in vliegen.
Ga er maar vanuit dat dat schaamrood gemeend is. En dat die monteur dat niet expres bewust met voorbedachten rade heeft gedaan. Neem maar van mij aan dat die monteur een nog slechter gevoel aan over heeft gehouden hoor. Er werken mensen, jij maakt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook wel eens een foutje op het werk, in de auto of thuis. Met begrip hiervoor bereik je veel meer dan lopen vloeken en tieren. Uiteraard snap ik dat je geirriteerd bent en het is een vervelende situatie, dat wil ik absoluut niet bagatelliseren. Probeer alleen in te laten zien we allemaal mensen zijn, de wereld is nog niet zo ver dat alles door robots gedaan wordt.
de opmerking van piotrV70 raakt in dit topic kant noch wal. De aanrijding heeft niets met de vakantiecheck te maken.
Geplaatst: 04.05.2011 - 09:55
door Gast
Met je eens Volvomafia.
Een geval gehad waarbij een monteur een brandstofleiding niet goed geborgd had, omdat de zekeringsclip stuk/zoek was.
Dit ging 60.000 km goed, totdat de leiding los kwam van het filter en ik stil stond.
Garage op aangesproken. Dit is door hun tot op de bodem uitgezocht wie er verantwoordelijk voor was, en ik ben ervan overtuigd dat deze persoon er op aangesproken is.
Auto was gerepareerd (nieuwe leidingen) bij een andere Volvo-dealer in de plaats waar ik gestrand was. Eigen dealer heeft deze kosten netjes voldaan, onder vermelding van 1000x excuses.
Daarmee is voor mij de kous af. Men geeft de fout toe, stelt mij schadeloos.
Dan kun je nog tot in lengte van tijd over blijven doorgaan, maar overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Het gaat er uiteindelijk wel om dat je met je klacht serieus genomen wordt, en dat je er een goed gevoel bij hebt hoe e.e.a. is afgehandeld.