120.000 km beurt bij een s40 van 2007 diesel 1600
Geplaatst: 07.05.2011 - 14:51
Hallo,
Even een vraagje. Ik heb sinds juni 2010 mijn volvo s40 2007 diesel 1600. Ik ben hier heel tevreden mee. Heb wat problemen in het begin gehad maar, goed ze zijn nu eindelijk opgelost na 13x auto retour bij de garage. Maar goed, nu werd mij de laatste keer (2 weken geleden) verteld dat de auto zijn 120.000 km beurt moest hebben en dat deze heel erg belangrijk was en als ik die niet liet doen door de dealer dat dan mijn garantie op mijn motor verliep. Tevens moeten mijn remschijven voor en remblokken vervangen worden. Kostenpost van rond de 1500 euro excl. Ik ben hier heel erg van geschrokken. Had namelijk niet verwacht dat ik zo'n kostenpost zou krijgen binnen het jaar na aankoop van de auto. Dat hij een jaarlijkse beurt moet ok dat snap ik want, ik heb ook natuurlijk al 15000 km gereden in dit jaar. Maar ik vraag me echt af of dit nu wel noodzakelijk is??? De 120.000 km beurt zou inhouden dat; alle filters vervangen zouden worden, incl. het roetfilter (wat zo belangrijk zou zijn) en hij zou aditief gevult worden (wat dat dan ook mag zijn) maar, dat zou ook met dat roetfilter te maken hebben. Ik ben nu aan het kijken bij onze plaatselijke garage (ook bovag en heel de ruttemuteut aangesloten) of ik daar niet goedkoper uit ben want, om al meteen het eerste jaar voor 1600 euro kosten te hebben vind ik behoorlijk wat!
Iemand nog ideeen dan hoor ik ze heel erg graag!!!
Alvast bedankt en geniet van het weer.
Groetjes Lisseth
Even een vraagje. Ik heb sinds juni 2010 mijn volvo s40 2007 diesel 1600. Ik ben hier heel tevreden mee. Heb wat problemen in het begin gehad maar, goed ze zijn nu eindelijk opgelost na 13x auto retour bij de garage. Maar goed, nu werd mij de laatste keer (2 weken geleden) verteld dat de auto zijn 120.000 km beurt moest hebben en dat deze heel erg belangrijk was en als ik die niet liet doen door de dealer dat dan mijn garantie op mijn motor verliep. Tevens moeten mijn remschijven voor en remblokken vervangen worden. Kostenpost van rond de 1500 euro excl. Ik ben hier heel erg van geschrokken. Had namelijk niet verwacht dat ik zo'n kostenpost zou krijgen binnen het jaar na aankoop van de auto. Dat hij een jaarlijkse beurt moet ok dat snap ik want, ik heb ook natuurlijk al 15000 km gereden in dit jaar. Maar ik vraag me echt af of dit nu wel noodzakelijk is??? De 120.000 km beurt zou inhouden dat; alle filters vervangen zouden worden, incl. het roetfilter (wat zo belangrijk zou zijn) en hij zou aditief gevult worden (wat dat dan ook mag zijn) maar, dat zou ook met dat roetfilter te maken hebben. Ik ben nu aan het kijken bij onze plaatselijke garage (ook bovag en heel de ruttemuteut aangesloten) of ik daar niet goedkoper uit ben want, om al meteen het eerste jaar voor 1600 euro kosten te hebben vind ik behoorlijk wat!
Iemand nog ideeen dan hoor ik ze heel erg graag!!!
Alvast bedankt en geniet van het weer.
Groetjes Lisseth